Hälytin ja ajonestolaite

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja imperial1958, 17.3.2009.

  1. imperial1958

    imperial1958 1st gear

    Miten esim. VIPER5002 asentuisi vanhaan 1958 vuoden Imperialiin? Onko ajonestoa edes mielekästä asentaa? Mietin vain, että jonkinlaiset lukitukset myös bensakorkkiin ja konepeltiin olisi hyvä saada, jos auto pitää joskus jättää kadulle parkkiin. Kaiken maailman vihermulkeroitahan voi olla
    liikkeellä ja päättää ohimennen tehdä jäynää. Aika suojaton tuo reppana tällä hetkellä on.

    JJ
     
  2. audiq

    audiq Gearhead

    Minä olen laittanut vanhaan Ladaan hälyttimen ja yhden keskuslukituksen moottorin ohjaamaan kuljettajan oven lukkoa.

    VW Derbyyn laitoin molempiin oviin moottorit ja Laserlinen hälyttimen ajonestolla. Siihen tuli myös rinnalle " äänettömän kaukohälyn" antava hälytin.
    Sillä oli kantomatka muutama sata metriä. Käytännössä toimi niin, että jos ovi avattiin, niin sähköantenni tuli ulos ja lähetti hälytyksen vyöpiippariin. Hälytyksen jälkeen antenni meni takaisin piiloon.

    Lähinnä yleensäkin kun hälyä hankkii, niin suosittelisin hommaamaan sellaisen, jossa on vain yksi keskusyksikkö. Sellaisiakin on näkynyt myynnissä, missä on hirveä määrä erillisiä osia ja sellaista on varmasti aika ikävä alkaa kytkemään asiallisesti.

    Mutta siis vanhaan autoon on ihan helppo hälytin laittaa ja ajonestot voi sitten kytkeä, miten parhaaksi näkee. Startin johdon väliin en sitä kuitenkaan laittaisi. Vaan jonnekin, missä kulkee pienemmät virrat.
    Samalla itse laittaisin ovimoottorin ainakin kuskin oveen.
     
  3. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Onko kukaan muuten muuttanut ulkoa aukeavaa (esim. Moparin) konepeltiä sisältä aukeavaksi? Kyllähän sopivan systeemin kehittelee itsekin, mutta ei viitsisi keksiä pyörää uudestaan.
     

Kerro tästä muillekin!