Hälyttimistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja timppa, 27.4.2002.

  1. timppa

    timppa Gearhead

    Kaveri kyseli, että jos autoon (joku "vanha" porsse) laittaisi rokkikoneet niin häly ei varmaan olisi pahitteeksi.
    Mutta minkä merkkinen kannattaisi laittaa? (Tuskin mitään pilteemaa.)
    Keskuslukkoa on turha asentaa samalla sillä ovista lukitaan vain ulkopuolinen "avausnappi". Ja "takaluukku" aukeaa ulkoa 180-astetta käännettävästä lukittavasta kahvasta...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    DEFA
    itsellä on ollut toinen 8vuotta toinen 3vuotta...ensin mainitussa yksi kappale "väärä" hälytys...(wunderbaumi heilui)
    toisessa ei yhtään...kolme kertaa lauennut ihan syystä.
    ei mitään häiriöitä toistaiseksi
     
  3. timppa

    timppa Gearhead

    Paljollakos tuollainen yleensä irtoaa?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla ollu cobra häly kaikilla herkuilla n 5 v. Ainoa ongelma tuli kun sireeni hörppäs vettä ja meni oikoseen (ei kannata sohottaa painepesurilla päin...näköjään :smile: )sillon se vähä huuteli, muuten toiminu oikeen hyvin.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hyväksytyt hälyttimet löytyvät VAT:in sivuilta http://www.vakes.fi/lvk/vat/halytinl.htm .

    Hyväksytyt hälyttimet ovat nykyään varmatoimisisa ja ominaisuuksiin nähden edullisia. Kaikissa on sisätilan suojaus joko ultraääni- tai mikroaaltotunnistimella, akkusireeni ja vähintään yksi ajonestopiiri. Ovet ja luukut suojataan myös ovikatkaisijoita ja luukkukytkimiä käyttäen. Kaikki ovat radiokauko-ohjattuja ja niillä voidaan ohjata keskuslukkoa. Kannattaa asentaa keskuslukon moottorit oveen tuossakin tapauksessa. Hälyttimen releillä voi ohjata hyvin kahta ovimoottoria ilman keskuslukon ohjainboksia. Uusien hälyjen virrankulutus on niin olematon, että akku voi olla lataamatta kolmekin kuukautta ja vielä lähtee omin voimin käyntiin.
     
  6. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    TIMPPA: eikös kannataisi laittaa siihen porsseen jo muutenkin hälyttimet..siis vaikka ei olisikaan rokkikoneita..?

    Tuo defa on hyvä..itselläni caprissa sellainen..joskus vähän "liian" herkkä(talvella ajoi kelkalla ohi niin alkoi huutamaan).
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hälyttimet voi yleensä säätää niin herkäksi tai "tiukaksi" kuin itse haluaa eli noista vikahälyistä pääsee eroon säätämällä, virrankulutuksesta sen verran, että mulla akku kesti juuri tuon kolme kuukautta ennenkuin oli sippi (akkuna keltakatto optima) ja hälynä cobra.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tunnistimet kannattaa säätä oikein. Jokainen väärä hälytys vie laitteen uskottavuutta. Sisätilantunnistin ei saa antaa hälytystä ennen kuin sisälle tosiaan on menty. Varsinkin Defan säädön pitää aivan liian herkällä, että hälytys tulee ohiajettaessa. Iskutunnistimiahan ei saa niin säädettyäkään, etteikö joskus tulisi väärää hälytystä (paitsi kytkemällä ne pois toiminnasta).
     
  9. timppa

    timppa Gearhead

    -> -TAPSA-: No kaveri kyseli hälyjen merkeistä / malleista, niin sanoin että en tiedä mutta voin selvittää...
    (että tuo käyttämäni sanamuoto nyt oli mitä oli)

    Itse olen ajatellut jopa kuplaani hälyjä, kunhan saan sisustan valmiiksi ja soittimet sisälle.
    (Ja kun ensi talvena pitäisi konetta piristää ja laittaa kromipalikoita), niin mun tuurilla joku "lökäpöksy-narkkari" kävisi joko varastamassa soittimet tai hajottamassa paikkoja.
    Meinaan kun veljen käyttöautossa käytiin omakotitalon pihalla, onneksi oli hälyt ja mitään eivät vieneet (takakontin lukon särkivät).
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    mun mielestä ois hyvä juttu jos joltain häviää rokki vehkeet niin laittaa tänne ilmoituksen...kyllä ne on yleensä samalta tai läheiseltä paikkakunnallta ne paskaläjät jotka pöllii rokki vehkeit...tietääpäs jos tulee joku halval myömään poppi vehkeit...käyvään hakkaamas porukal...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    jep

    vähän tekstii mutta asiaa :grin:

    rosvot kuriin kamppania
     
  12. timppa

    timppa Gearhead

    Tai laittaa opetetun, mutta hieman sekopäisen Dobberin tai Rotikan autoon yöksi. Tosin siinä voi käydä niin, ettei pääse aamulla itsekään sisälle autoonsa... :grin:
     
  13. KajS

    KajS Gearhead

    Meillä on sellainen koira, oikea aktiivihälytin, ei tarvi tulla Dodgen tai ooppelin viereen mulkoilemaan, mutta se palelisi siellä autossa öisin.

    Se nukkuu sängyssä.

    Siis hälyistähän oli kyse ei koirista, sorry!
     

Kerro tästä muillekin!