Hätävilkut????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jksa, 13.9.2013.

  1. jksa

    jksa 3rd gear

    Auto on siis buick regal vm80.
    Hätävilkut ei toimi, vilkut toimii normaalisti(rele ehjä?),hätävilkun sulake ehjä.
    Kun painaa hätävilkun napin pohjaan niin vilkutkaan ei toimi.
    Mikä vikana tai mistä lähtis etsiin?
     
  2. venakopan.kansi

    venakopan.kansi 1st gear

  3. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Vanissa ainakin on Hazard lightille oma vilkkurele...
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Puuttuu hätävilkun rele...
     
  5. chauffer

    chauffer 1st gear

    Pakolliset vasta vuodesta -89. Mulla Caddyssä vilkkuu sairaan nopeasti, mutta katsastuksessa niitä ei vaadita.. :)
     
  6. jksa

    jksa 3rd gear

    Onko varma tieto ettei tarvita, en rupee piuhajumppaan jos ei oo pakko?
     
  7. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Eikös ne ollut jossain vaiheessa jenkkiautoissa kielletykin? (punaisilla vilkuilla)
     
  8. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Mulla ainakin -80 Cutlassissa oli se hätävilkkujen painike katkaistu pois eikä sitä katsastuksessa koskaan kaivattu.

    Näistähän on se tarina kerrottu, että ne jouduttiin tekemään täällä aikanaan käyttökelvottomiksi, koska joku voi luulla, että tullaan tasoristeykseen jos siellä vilkkuu autossa punaiset valot...

    En tiedä onko urbaanilegendaa, mutta Suomessa hyvinkin mahdollista
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ootko sen releen siis jo testannut? Veikkaan että on tavallisen vilkkureleen kanssa identtinen ja voi vaihtaa päikseen ja koittaa. Ainakin pari vuotta tuoreemmassa GM:n ihmeessä oli näin.
     
  10. Koris127

    Koris127 3rd gear

    Mulla ainakin '86 electrassa sama homma, eikä koskaan ole katsastuksessa kyselty. Oon kans kuullu joskus että tarkotuksella on vaadittu poistamaan näistä kun yhtäaikaa välkkyvät punaset vilkut on suomessa niin "vaaralliset". En tiiä sitte pitääkö paikkansa.
     
  11. chauffer

    chauffer 1st gear

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Katsastus
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Niin on rikottu munkin Cutlassista. Sekoittaa kaikkien valojen toiminnan jos sen katkaisijan laittaa päälle. Ei kaivannut leimalla.
     
  13. jksa

    jksa 3rd gear

    Ok. Kiitos vastauksista, taitaa jäädä korjaamatta sitten.
     
  14. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Löytykö se rele sieltä ?
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Pitää varmaan paikkansa, mutten näe miksei siihen hätävilkku tilanteeseen voi hidastaa vaikka olisikin psähtymiseen velvoittava tasoristeys :poff:

    Pitäähän vaneissa nostaa vararengas takalasille kun oikea vilkku ei näy vasemmalla kaistalla ajavalle :eek:
    En vain näe syytä miksi vasenta kaistaa ajavan pitäisi välittää oikealta kaistalta oikealle kääntyvästä :odroll:
     
  16. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Toitsassakaan (hyi) ei sallittu nelvilkkuja kun etuvilkut kirkkaat, lakipykälän mukaan nelivilkuissa pitää olla oranssit. Inssi oikein kokeili vipua.
    Selvis miks oli johto katkaistu, turhaan tuli korjattua sai laittaa johdonuudestaan poikki.
     
  17. woland

    woland 3rd gear

    Mulla kanssa vilkkuu hirmu kyytiä Hornassa. Onko tietoa mistä johtuu? Ei sillä että hätävilkkuja kovasti kaipailisin, mutta kivaahan olis että ne toimis ku ne kerran on...
     

Kerro tästä muillekin!