Hain 1969 Satellite STW

Ketju osiossa 'Mopar B-Bodyt', aloittaja Hai, 16.6.2016.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Olis jäänyt semmonen mielikuva, että 1970/80 -luvun taitteen mallista.
     
  2. Hai

    Hai Gearhead

    Eipä taida olla nuo 2-gen F-bodyn, ovat isommat kuin nämä SSBC:n. Nämä ovat vain 10.3", eli meikäläisittäin 262mm. Lisäksi levyn korkeus (levy pöydällä hattumaisesti) SSBC:ssä 2.5", kun tuo F-bodyn on vähemmän. Näissä levyissä on tuplajako, 4.5" 16mm reillä ja 4.75" jollain 12mm reillä. Viittais siis vahvasti GM:ään, kun ovat käyttäneet 7/16" pultteja ja tuota jakoa. Selvitykset jatkuu.
     
  3. Hai

    Hai Gearhead

    Tässä kuva miltä KJ-vaijerit sain menemään.
    [​IMG]
    Jarruputket vääntelin näin.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 8.9.2017
  4. Hai

    Hai Gearhead

    Jouluna oli aikaa ruuvailla keulan pellit takaisin paikalleen. Ulkonäköhän jää tässä vaiheessa patina luukkiin, joten pienet kolhut ja naarmut saa jäädä.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 8.9.2017
    kimmok2014 ja faffeli tykkäävät tästä.
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Äläkä meekkään maalaamaan kun noinkin siisti patina päällä! Kromit saa toki kiillottaa mutta älä pilaa patinaa uudella maalilla, patinan saaminen kun ei oo helppoa :D
     
  6. Kalu

    Kalu Gearhead

    Se vaan noissa patinakuoseissa, että niin kauan ne on hienoja, kun sellaista ei itse omista. Pari sellaista ollut.

    Tästä vehkeestä https://www.tori.fi/uusimaa/plymouth__32851999.htm?ca=18&w=3
    hetken ajattelin, et kunnostaisimpa itelleni päheen käyttiksen tosta. Mut joka päivä kun sitä joutus kattomaan, niin kyllä se vaan näyttää ihan siltä, eli paskalta....

    Sorry OT....
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kauneus on tietysti katsojan perssilmässä mutta ennemmin tommostakin kattelee ku semmosta vimosen päälle puleerattua trailer-queeniä :p
     
  8. Hai

    Hai Gearhead

    Tämä aihio on kiitollinen kun on ruosteeton Arizona tuonti. Tuohon Lohjalaiseen verrattuna, ei tarvii ensin hitsata niitä mätiä. Kyllä tarkoitus on ajan kanssa tai sopivan hetken tullen tämäkin hieroa nätiksi, mutta nyt tähän aikatauluun ja tilanteeseen sopii parhaiten tekniikan tekeminen (kun rullaavana tuli) ja sisustan siistiminen, ettei kukaan mitään homekohtauksia kyydissä saa.
    Oman mielen muokkaaminen, että patina on pop, voi olla itsepetosta tai ei? En tiedä.
    Katsotaan ens kesänä. Muutaman rajauksen mielessäni tein, että ovi- ja ikkunatiivisteitä en vaihda, ennen kun on oikea maali päällä. Katsotaan miten kyydissä kastuu tai tuuli suhisee.

    Nyt tämän vuoden 2016 aikana on meidän kaveripiirissä mun Satelliten lisäksi alkanu leviämään kauhea mopar patinafarkku kuume. Olli tekee tätä.[​IMG]
    Kaitsu tekee 1973 Satellite STW:tä ja kai Jonen Fargo Panel HA:nkin voi laskea farkuksi.
     
    Muokattu: 8.9.2017
  9. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Farkut on POP. Mikäli jollakin ketjun seuraajalla on myynnissä tai tiedossa survivor kuntoinen tai hyvin restauroitu 1968-1970 B-koppa farkku niin saa tarjota myyntiin.
     
  10. Hai

    Hai Gearhead

    Tänään oli ohjelmassa kardaanin sovittelua. Koska varsinainen tekniikka ei ole vielä keulilla, pulttasin yhden 727-hännän poikkipalkkiin ja kardaani perään. Sehän istui just eikä melkein.
    Ens vuonna pääsee viemään kepin Kometille tasapaintukseen tuohon metsän taakse.
    [​IMG]
    Tuo himmeä viiva yoken kiiltävässä liukupinnassa on kohta johon hännän reuna ylettäisi, kun yoke pohjaa ulostuloakseliin. Eli marginaalit on kohdillaan.
    [​IMG]
    Tämän vuoden ajan on tullut romutoreilla kuljettua ostoslista mielessä. Yksi kohta ostoslistalla oli 52.07" mittainen kardaani. (Muut korimallit 8.75" perällä kuin STW on 51.50")
    Kevään Teivon swäpissä kävi hyvä tuuri kun yhdellä kaverilla oli ihan parin millin sisään oikean mittainen kardaani 1350 risteillä. Se oli ollut jossain Dartissa Tremecin perässä. Sen takia siinä oli kuulemma Ford yoke, mutta sehän vain passasi, kun hinta korjaantui yoken pois jättämällä. Hankin sitten Strangen 727 yoken 1350 ristille, perään löytyi jo hyllystä valmiiksi 1350 yoke. Lopputuloksena jämäkkä kardaani kohtuu hinnalla.

    Tässä on ollut mielessä, että vois omassa kalustossa alkaa siirtyä noihin 1350 risteihin kautta linjan.
    Pikkuhiljaa alkaa jännittää miten kauan tuossa keltaisessa 7260 (moparin pikkuristi) kestää?
    Sitä on ponnistettu 725Nm motilla 28x10.5" kumeilla, ilmeisesti onneksi lentokenttäradalla.

    Kaikki kardaanihaaverit on ollu aika rumia mitä oon muilla nähny. Onneksi ei omakohtaisia kokemuksia.
    Tietysti kardaaniluuppi vois olla ok, mutta viitsiikö katuautoon? Vahvemmalla palikalla voi hankkia "vakuutusta".
     
    Muokattu: 8.9.2017
  11. Hai

    Hai Gearhead

    Tänään aamulla kun vein kardaania Ko-Metille, sanoivat, että on peruutusaikoja. Kaikkia luvattuja töitä ei oltu tuotu tontille. Eli varoittelivat heti, että voi tulla nopeasti.
    Jo ennen kahta iltapäivällä soittivat, että valmista on.
    Tämä oli tosi nopea.
     
    Herje tykkää tästä.
  12. No ompas Ko-Metilla touhu muuttunut kun on kestänyt kardaanin lyhennys jopa kuukauden tässä ihan viime aikoina.Suosittelen S&N Herttoniemessä,homma pelaa.
     
  13. Hai

    Hai Gearhead

    Olin aina ollut siinä kuvitelmassa, että B-korin K-palkit on 1966-1969 ja sitten on seuraavana 1970-72 B ja 1970-74 E.
    Mutta eipäs ollutkaan.
    Farmista löytyi "1969 late".
    Palkissa 1966-69 tyyppisen vakaajan kiinnitysreiät ja 1970-> tyyppinen vakaajan reitti palkin läpi, mutta kiinnitysreiät poraamatta läpi.[​IMG]
    Tältä näyttää sellainen 1966-1969 early.
    [​IMG]
    Olin tällä jo aikonut laittaa kokoon, mutta päätin että auto saa omansa takaisin ja lähti tänään hiekkapuhallukseen.
     
    Muokattu: 8.9.2017
  14. Hai

    Hai Gearhead

    Lohko pääsi pukkiin ja kone alkoi siitä kasaantumaan.[​IMG]
    K-palkki kun meni hiekkapuhallukseen, piti sitten kehitellä väliaikainen etuakselisto.
    Idea on nyt pitää kori liikuteltavana näillä pyörillä, kunnes k-palkki loppuine ripustuksineen sujautetaan alakautta koneen ja laatikon kanssa 2-pilarinosturilla. Homma tapahtuu tosin toisella tallilla ja siksi liikuteltavuus on tärkeä.
    Ylätukivarret pääsin jo laittamaan kiinni uusilla puslilla ja yläpalloilla.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 8.9.2017
  15. Bukero

    Bukero Gearhead

    tuo alimman kuvan eturipustushan näyttää tukevammalta kuin näissä viimesissä 300C kolinakärryissä.:D
    pyöräkoossa kans pieni ero..
     
  16. Hai

    Hai Gearhead

    Kone on nyt nipussa ja K-palkki pitäisi kasata.
    [​IMG] [​IMG]

    K-palkkia ja tekniikkaa varten olen tekemässä dollyä. Vähän tähän tyyliin.
    [​IMG]
    Tosin hankitut pyörät on isommat kuin tuossa. Lisäksi tuo näyttää turhan korkealta, kun tekniikkaa joudun siirtämään dollyn päällä peräkärryllä tai vanilla toiselle tallille, jossa 2-pilarinosturi. Lisäksi kulman säätöön laitan hännän alle saksitunkin.
     
    Muokattu: 8.9.2017
    Herje tykkää tästä.
  17. Hai

    Hai Gearhead

    Nyt alkaa dolly olemaan paria pulttia vaille koekäyttökunnossa.[​IMG]
    Ominaisuuksina minun mallissa:
    -katkaistava rakenne, helpompi varastoida
    -laatikon hännän korkeussäätö saksitunkilla
    -laatikon tuki säädettävissä pituussuunnassa
    -K-palkin tuet säädettävissä sivusuunnassa
    -hinauslenkki etupäässä, mahdollistaa paketin vetämisen vinssillä esim. trailerille, takapään lenkki harkinnassa
    -Kääntyvät ja lukittavat Motonet pyörät

    Pitää postata seuraava kuva, kun 383&727 on sen selässä.
     
    Muokattu: 8.9.2017
  18. pötkö

    pötkö Gearhead

    Kun saat valmiiks voisit tehdä Pötkölle samanlaisen käsittelyn? =)
     
    maverick tykkää tästä.
  19. Hai

    Hai Gearhead

    Siinä se nyt makaa.[​IMG]
     
    Muokattu: 8.9.2017
    Herje ja MJF tykkäävät tästä.
  20. Hai

    Hai Gearhead

    Käsittely on räätälöity juuri tälle patinoituneelle Arizona Satellitelle. Käsittelyn soveltuvuutta piäkaupunk seuvun nopeimmalle Pötkölle ei voida taata.:D
     
    pötkö ja kari6767 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!