Halpa kiillotuskone, mistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Anonymous, 7.9.2004.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "Olis kiva kuulla tekeekö noilla vehkeillä mitään?"


    Kerran kokeileena kyllä aattelin kiilloittaa ens kerralla käsin.

    Toki jos on paljon tasaista pintaa niin saattaa helpottaa työskentelyä.
    Myös veneen vahaamisessa se on varmasti kätevä.

    Tavallisen vahauksen mies tekee käsipelillä.
     
  2. wessu73

    wessu73 Gearhead

    sellasta pikkulentävä tyylistä säädettävällä kierrosluvulla olevaa masinaa oon koittanu ja sillä ei kyllä myllytä, paitsi jos siihen pistää ihan saatanan pienen laikan ni sillon se voi jaksaa pyöriä, mut sillon sillä ei saa kyllä kunnon jälkee, tai on sit vähä työlästä hommaa. yleensä noissa halvoissa on se vika ettei ne jaksa vääntää jos niistä säätää kierrokset alhasille, ja sit ku pistät kierroksia, että se jaksaa pyöriä niiin polttaa sen vahan.
     
  3. delsol

    delsol 1st gear

    unohda ne kiillotus koneet joissa luvataan kierrokset 0-11000.
    sopivin on sellanen jossa on kierrokset tyyliin 0-3000...on meinaan välitykset kohtiillaan.
    itse ostin iisalmessa käydessäni linkin mukaisen värkin...tuntui sopivalta ja hintakin oli 39euroo. ostin siihen motonetistä tarvittavat tahnat ja kiillotussienet...mites kävikään...
    aloitin puleeraamaan mutsin passattia ja kun kierrokset oli matalat kone ei jaksanut vääntää,heti hyytyi kun pikkasen painoi ja kun lisäsi kierroksia niin värkki pyörii hullun lailla ja hommasta ei tullut yhtää mitään.
    no sain mä tahnalla hinutettua toisen muovisen ajovalokuoren kirkkaaksi kunnes fututum..... :mad: made in taiwan löi liekit sormille ja sulakkeet paloi seinästä ja lopputulos oli tämä
    -----> http://www.foto3p.fi/album/showalbum.ph ... search=all
    (kuvat on aikas isoja joten malta hetki että ne avautuu)
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ad-varaosa, 50egee. Ihan hyvin toimii ja on nopeuden säätö.
     
  5. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    Tiä sit mitä nää o, mut Motonetin haku anto tämmöstä:

    Hakutulos sanoilla kiil kon

    Nimike Numero Hinta Saldo
    Kiiloituskone 230V Ø220mm 100W 48-2116 35.00 ???
    Kiillotuskone GERN 230V/110W 78-9621 24.90 ???
    Kiillotuskone 110/120W/3000rpm 78-9623 16.90 ???
    Kiillotuskone Proff 78-9651 189.50 ???

    Kävisin tuolla kyl kattomas, jos olis tommoselle tarvetta. Käsin oon vielä jaksanu omat autot hinkata.
     
  6. delsol

    delsol 1st gear

    noilla tehoiltaan 100-150w voi heittä vesilintua...ammattilais laitteissa on 1000-1200w joka jaksaa pyörittää konetta...omassani joka sylki tulta ja savua oli vain 700 w ja oli ihan paska
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jos halvalla pitää saada niin kannattaa ostaa käytetty laatumerkki joltain työkalukirpputorilta.

    Niihin pystyy vaihtamaan hiilet jos on tarve. Usein on koska ovat olleet ammattikäytössä.

    Mutta sellainen kone onkin lähes ikuinen.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eiks 700w pitäis riittää pienillä koneessa mikä kiertää pienillä kierroksilla? Meinaan et jos on jonkinlainen välitys.
     
  9. delsol

    delsol 1st gear

    niin varmaan sitten jos maksimi kierrokset koneessa olisi tyyliin 3000-5000rpm mutta toi tsingtsong värkki kierrätti 11000 asti.... vääntö välitys uupui kokonaan
    itse myllytin sollin maalipinnan maalari ystäväni myllytyskoneella ja voi fidu kun tuli hyvä,oli konekin sit sellanen magitan ammattiversio
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itselläni oli pari tuntia sitten vastaavanlainen savutehoste 10€ pikkurälläkässä kun katkoin sillä 20mm paksuja kierretankoja. :lol:
     
  11. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hei kuulemma noita rälläkkämallisia myydään kahta mallia, kumpikin on säädettävää mallia, toinen kiilloituskäyttöön ja toinen kiilloituskäyttöön ja tavalliseen rälläköintiin. Ja kuulemma pitäisi välttää tätä monitoimimallia koska siinä ei ole vääntöä enää alakierroksilla? Pitääkö paikkansa?
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Toi mun oma ainakin vääntää ihan hyvin katkaisukäytössä. Käytän 1mm laikkoja.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo se olikin se pointti, vääntöä voi olla yläpäässä muttakun pitäisi kiilloittaa matalilla kierroksilla niin kone hyytyy kun marjattavainaan pelargonia vintin ikkunalla.
     
  15. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Vääntää alhaallakin. Siitä jännä se kones onkin koska kapealla laikalla pienillä kierroksilla on hyvä ja tarkka ajella. Samoi kuin kaivertaa pakkelia tolla paperilaikalla ei pöläjäkkään niin pahoin.
    Tyyppi DWT WS-125VS 0-11000r/min 700W
    [​IMG]
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Rupes vaivaamaan senverran että piti kokeella kiillottamista.
    Älä osta!
    liian vähän kierroksia pitkäaikaiseen käyttöön jonka johdosta käämi lämpenee liikaa.
     
  17. delsol

    delsol 1st gear

    toihan on se mikä mulla oli... 10min kesti ja ampui savut ulos...myllytin auton konepeltiä.
     
  18. laakkius

    laakkius Gearhead

    Mulla on ollu sellanen Lidl:n säädettävänopeuksinen hiomakone ammattikäytössä jo kohta vuoden, ja on ollu pirun hyvä peli, ostaisin toisenkin jos vaan vielä jostain löytäs...
    Käytän sitä lähinnä rosterin hiomiseen ja kiillottamiseen, eikä ole mitään merkkejä väsymisestä. Johdon joutu vaan vaihtamaan, se oli jotain ihme paskaa kun meni ihan haperoksi...
     
  19. delsol

    delsol 1st gear

    mitkäs siinä lidlin koneessa on kierros alueet?
     
  20. laakkius

    laakkius Gearhead

    en muista pienien kierrosten lukemaa, mut suurin on 11000rpm...
     

Kerro tästä muillekin!