Halpa maalarinteippi, En Suosittele!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja AteV8, 24.4.2014.

  1. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Halpojen maalarinteippien kanssa useimmiten ollut ongelmana korkeintaan se että eivät pysy kunnolla kiinni. Tällä kertaa sattui motonetistä pari rullaa sellasta teippiä että kyllä pysyy! Teippi itsessään on heikkoa ja ohutta, mutta liima on samaa luokkaa kuin ilmastointiteipissä. :mad: :wc:
    Eilen revin tunnin verran teippejä irti autosta, ja veikkaan että tänään menee vielä toinenkin tunti, puhumattakaan siitä että kauanko menee kun poistaa liimatahrat listoista. :mad:
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mä käytän nykyisin sitä oranssia muovista tehtyä rakennusteippiä melkein kaikkeen, mihin ennen käytin maalarinteippiä.

    Todellakin nuo nykyiset maalarinteipit ovat perseestä.
     
  3. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Takavuosina paikallinen rengasmyyjä sanoi kysyessäni hyvää ja halpaa takarengasta rätkään: "Meillä hyvät ja halvat on eri hyllyissä."

    Pitänee paikkansa nykyäänkin. Muidenkin tarvikkeiden suhteen.
     
  4. mando

    mando 3rd gear

    Siksi tilaankin renkaani ulkomailta, saa hyvää halvalla verrattuna suomen hintoihin ;)
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ meinaat että pätee teippiinkin?

    Enivei, mulla kävi noin ilmastointiteipin kanssa, laitoin olka-akselin ja vetoakselin suojaksi ettei laakeripinnat mene piloille kun niitä remontissa käsittelee. Sai sitte kaapia muovi ja puu lastoilla ja liuottimilla tunnin-puoltoista ulkona pakkasessa.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ilmastointiteipistäkin löytyy onneksi se versio mikä ei pidä lainkaan kuten sähköteipistäkin. Mukavasti lyöneet pari kertaa plussa ja miinus high fiveä kun teipit irronneet.


    Minkäs merkkistä toi pitävä maalarinteippi oli?
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ainakin noi "siniset" ovat pitäneet todella hyvin, ja lähtevät irtikin vaikka kuukauden päästä. http://solutions.3msuomi.fi/wps/portal/ ... ducts/One/
    Ilmastointiteipin jämien ja vastaavien irroitukseen saman firman scotch weld cleaner spray. http://www.lamtekno.fi/shop/product_details.php?p=2418
    Todella hyvää kamaa mun mielestä ja ei ole tarvinut aikoihin tarrojen tai teippien kanssa taistella. Meinasi tulla epätoivo eräässä kohteessa kun polykarbonaatissa oli reilun vuoden vanhat perinteiset maalarinteipit ja jotain tarroja. Ensin tunti kiroilua ja luovutus. Sit tota päälle ja viiden minuutin päästä pyyhkimällä pois.
     
  8. ViLU

    ViLU Gearhead

    Täältä myös suositukset tolle siniselle maalarinteipille. Tullu käytettyä sitä jo vuosia eikä tarvii enää toisiin teippeihin edes katsoa.

    Ite oon irrotellu teippien jäämiä yleensä Sinolilla.
     
  9. Qjet

    Qjet 1st gear

    Yksi suuri syy teipin pitämättömyyteen tai toisen liialliseen pitävyyteen saattaa olla myös teipin korkeassa iässä.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Juu, nuo markettiteipit on kyllä useat ihan paskoja. Huomannut olen senkin että motonetin paukkumaalipuolelta ostettu maalarinteippi on parempaa kuin sieltä missä on liimoja jne. Ne on erimerkkisiä, mutta se mikä on liimahyllyllä niin ei tartu yhtään mihinkään :D

    Itse olen säästänyt hermojani ostamalla automaaliliikkeistä maalarinteipit, ei se nyt tähän konkurssiin paljoo tunnu.
     
  11. solar4

    solar4 2nd gear

    Kuten myös. Joskus ostin kokeeks Car Systemin oranssia teippiä ja nyt sitä on muutama rulla aina varalla. Irtoaa murenematta vaikka kuukausien päästä eikä jätä liimaa, pitää silti hyvin. Toinen remonttihommissa hyväksi todettu on Tesan teippi mikä on ulkokäyttöön tarkoitettu, mutta rullahinta ainakin Bauhaussissa on sellainen ettei pihi mies sitä varastoon osta..
     
  12. Doorslammers

    Doorslammers 3rd gear

    Olen käyttäny erilaisia teippejä, halvat toimii yhtä hyvin kuin kalliitkin jos ovat tuoreita. Muutaman kerran todella pettynyt kalliisiin rajaus teippeihin kun kesken maalauksen on irronneet jyrkemmistä kulmista. Pohjatöitä tehdessä jos rajaa hionnan ajaksi alueita niin teippi kannattaa vaihtaa ennen maalausta ja sama maalauksen jäkeen ettei seisota teippiä päivä kausia maalatussa pinnassa.
     
  13. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Josko ne siksi siellä liimojen luona onkin. Teippi johon saa valita mieleisensä liiman :poff:
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mulla uittanu aina maalia maalarinteipin alle. kiva ajella autolla joka näyttää jonkun kännisen maalaamalta... :odroll:
     
  15. hevimies

    hevimies Gearhead

    Multa kanssa äänet tuolle siniselle teipille. On kyse sitten auton maalauksen suojaamisesta tai miniatyyriautojen maskaamisesta on aina toiminut tuo sininen tosi hyvin eikä oo liimajäämiä yms. tullut.
    Satuin joskus jättämään tuulilasin kromilistaan ilmastointiteippiä koska se ikkuna vuoti ja kaikkihan voi päätellä mitä siitä seuras. Sain vittu kaapia sit teipin liimaa parisen tuntia ja lopuks otinki kylmästi hiomapaperilla, ja sit se saatanan lista vielä katos siitä yläkumasta :D
     
  16. Toope

    Toope 2nd gear

    Juuri näin oon huomannu ittekkin,tarjoustalon edullinen teippi,joka on seissy hyllyssä vuoden-kaks,ei juuri pidä,tai sit kahden viikon päästä se tuorekkaan teippi ei irtoa ilman perkeleitä.Yhtä kuin,osta teippiä joka on "pehmyt"rulla",ja älä odotakkaan sen irtoavan 2 viikon päästä,ne ei ole tarkoitettu pitkäaikaissuojaukseen.
     
  17. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Enpä viittinny silloin 70-luvulla alkaa ulkomailta asti gummeja tilailla...

    By the wei: Tuo "ulkomailta" tilailu - vaikka hyvä säästömuoto useimmiten onkin - on sille paikalliselle rengaskauppiaalle yleensä hidastettu kuolinisku. Oletteko koskaan merkillepanneet sitä riemun pilkahdusta kauppiaan silmäkulmassa, kun menette niiden ulkomaan renkainenne pyytämään vanteelle asennusta?
    Paikallinen musiikkikauppias pisti pillit pussiin 35 vuoden toiminnan jälkeen, kun kitaranostajat kävi siellä vaan kokeilemassa keppejä, ja tilasivat ne hyviksi havaitut sitten sieltä ulkomailta.

    En itsekään tykkää syytää vaivalla tienattuja rahoja Veroparatiisimme yrittäjille(kään), mutta kannattaa silti muistaa, ettei se suurin rosvo ole suomalainen yrittäjä! Varsinaiset syylliset ja rosvot löytyvät sieltä, mihin ne on äänestetty!!! :mad:
     

Kerro tästä muillekin!