halpa mig ja kertakäyttöpullo??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Anonymous, 17.1.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    ja edellisellä swetsaaja vieraalla meni kyllä NAVAT just väärinpäin. :(
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    kyllä täytelangalla saadaan nimenomaan parempi tunkeuma - navassa.
    riippuu tietysti täytelangasta, mutta just mun kempakissa ero kuin yöllä ja päivällä kun vaihdoin napaisuuden. Mitä täytelankaa on edellinen käyttäny, kun mulla oli plussassa ei tullu mitään koko hommasta.
     
  3. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Ydintäytelangalla hitsaaminen vaatii hitsauskoneelta juuri tuon napaisuudenkääntötoiminnon. Muuten ei onnaa.
     
  4. timuli

    timuli Gearhead

    Myös mun osalta "sanaharkka" on over ,tulipahan vaan avauduttua.Nöyrin anteeksipyyntö sinulle Cristoffer :D
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    thanks helppoheikki.
     
  6. amis

    amis 1st gear

    Tämä siis seoksella, hiilidioksidipullon voi viedä sammutinhuoltoon, ja ainakin oman pullon sai noutaa seuraavana päivänä, voi olla että jossain täyttävät odotellessakin.... Tosin hiilidioksidipullonkin joutuu katsastamaan, ja se kestää sitten viikkotolkulla :wink:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itse asiassa kävi tässä hiljattain niin, että kaverit kävivät pariinkin otteeseen yrittämässä halvoilla vehkeillänsä reiän porausta vaativaan kohteeseen, ei onnistu, saavat vain alkua vähän tehtyä. Sitten lopuksi tulee meikäläinen kunnon kaluston kanssa, vieläkin jossittellaan että "et sääkän siihen varmaan reikää saa, ootko nyt ihan varma mitä teet.."
    Meinas ruveta jo hatuttaan ku mun osaamista epäillään.. Enkö muka ole aikaisemmin jo todistanut osaavani melkein mitä vaan? :)
    No sitten pistin hihat heilumaan ja hetken päästä oli kaunis reikä saatu aikaiseksi. Sitten minua ylisti paikallinen naisväkikin. Että näin, laatu on aina laatua, elämän voi tehdä helpoksi tai sitten vaikeaksi itselleen.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen tehnyt päätkösen että kemppi sen olla pitää ja voimavirta. Mistä saa edullisimmin kempin uusia koneita peltihommiin?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sen verran vielä tarkennan että haluaisin uuden vastaanlaisen mitä Makke suosittelee, eli kemppi migomag 150?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Migatronic se olla pitää on hinta laatu suhde kohdallaan ja jos ei vuokrapulloon raha riitä niin kattelee jostain vanhan hiilidioksidi sammutin pullon jonko voi täyttää ja muuttaa hitsaus pulloksi sopimaan sammutin huollossa.
    T: Migatronic 273/ Woikoski argon 6v:
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tää valinta alkaa tarkentuun kempin super migger ja migger 210 malleihin joista jälkimmäinen on voimavirta ja muutenkin kiinnostavampi. Mutta mistä ihmeestä pääsen vertailemaan noitten vehkeitten hintoja, en löydä niitä netistä mistään!? Onko näistä missään tarjouksia?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    kertakäyttöpullo!!!

    Siis onko tosi et pikkupullolla <20e hitsaa vaan ton metrin!!! luulis vähän enemmän. JOO LUULEN ET HAEN SELLASEN TELWININ TÄYTELANKA PELIN. OLI JOTAIN 300E PÄÄLLE
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Migillä

    Mullon ollu telvin 140A ja oon pärjänny kevytpeltihommissa mukavasti. Rautakaupasta ostin vuosia sitten 1900 vimmiä. Kaasu- ja lanka suuttimet kulutustavaraa, muuten on pelannu tosi FB mutta vaan 0,8 mm langalla. Käyttösuhde joskus ahkeraksi heittäytyessä kiusaa, mutta onneksi lämpösuoja laukeaa ja jäjestää kahvitauon.
    Kaasupullo on 5 L (1000l kaasua NPT)omistusoikeus pullo jota täytän adapterilla tutun kaverin verstaan isosta pullosta. (Täyttö (misoni) vaan maksaisi virallisella myyjällä saman 30 e kun isolle pullolle.)
    Sillä hitsaa tallissa 125 min saumaa, ulkona tuulessa puolet vähemmän
    Pullo makso muistaakseni vähän alle tonnin.
    Seoskaasu on mukavampi mutta
    Yks keino on hankkia 6-12kg CO2 sammutin ja hitsata hiilidioksidilla. Katastus ja täyttö 30e palonsammutusliikkeessä. Muista poistattaa samuttimen sisältä pohjaan menevä putki.

    Täytelankojen kanssa en enää leiki.
     

Kerro tästä muillekin!