Haltech + Holley TBI Assembly

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja linc-77, 8.11.2003.

  1. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Onnistuuko tommonen yhtälö?
    Kyseessä siis 400cid v8 ja kaksireikänen läppärunko (670cfm) jossa kaksi 80pph suutinta
    Millä kaavalla noi suuttimien aukioloajat muodostuu?
     
  2. 454SS

    454SS 3rd gear

    Mulla oli viime kesänä Haltech ohjaamassa Holleyn throtle bodyä (neljä suutinta). Samahan se on, mitä tolla Haltech:lla tai vastaavilla ohjaa, mutta jos haluat parhaan mahdollisen tuloksen niin hylkää noi Holleyn osat järjestelmästäsi.
     
  3. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Musta avolava? Näin semmosen tuolla Amw:n pihalla viime kesänä
     
  4. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Mikäs tuossa tbi:ssä muodostuu ongelmaksi?
    On vähän ahdasta asentaa 8 suutinta (AC kompura imusarjan päällä) ja hintakin vaivaa (maksaa tuo ohjaussydeemi ihan tarpeeksi)
    Mutta eipä tuota ole vielä hylätty suunnitelmista...
     
  5. 454SS

    454SS 3rd gear

    Just se avolava. Ne Holleyn suuttimet ei kestä painetta (olikohan max 2bar), mulla niiden tuotto ei riittänyt (suurimmat Holleyn suuttimet) ja painetta täytyi nostaa että auto toimi edes jotenkin. No sitten moottori oli lähes mahdoton saada käymään joutokäyntiä, kun suuttimet "kusi". Olihan siinä kaikenlaista muutakin pientä probleemaa esimerkiksi paineensäätimen kanssa. Holley on nyt myyty ja seuraavaan systeemiin rakennan 8 suutinta ja läpän/läpät eri tavalla. Noi Holleyt ja muut Jenkkisysteemit on ehkä hyviä miedompiin koneisiin kaasarin korvaajaksi.
     
  6. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Eipä taida olla ihan vakiokone jos bensa ei riitä
    Katselin noita käppyröitä ja sen mukaan tommonen 900cfm runko ja 4x80pph suuttimet pitäis riittää noin 6000rpm saakka 454 koneella
     
  7. 454SS

    454SS 3rd gear

    Ei ollut vakio kone ja seuraavasta tulee vielä astetta rankempi. Mulla oli rajoitin 6500rpm kohdalla ja sitä oli tarkoitus nostaa.
     
  8. 454SS

    454SS 3rd gear

    Mitä vehjettä rakennat? Ilmeisesti Lappeenrannassa?
     
  9. linc-77

    linc-77 Gearhead

    -77 mark V :smile:
     
  10. tomimk

    tomimk 1st gear

    Kattoppa edelbrockin sivuilta. Pikkulohko 350 koneesta RPM 8-pisteruiskulla 450hp pienellä kulutuksella.
     
  11. 454SS

    454SS 3rd gear

    Osaako joku sanoa, mitä Holleyn ilmoittamat suuttimen koot oikeasti tarkoittaa? Esimerkiksi 65PPH tai 85PPH.
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    voiks toi olla paunaa tunnissa?
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Aika ihmeellinen yksikkö? mutta esim 5.7 tbi:n 1 suutin lykkää 65lb/h ja 454tbi vastaava 80lb/h ja tuoreemmat 90lb/h vakiopaineella. Tällä laskurilla selviää miten virtausmäärä muuttuu kun nostaa painetta.

    Ja tällä kaavalla [​IMG] saa teoreettisen tehon laskettua kun tietää virtausmäärän. Toi 0,8 on suuttimien määrä. TBI:ssä käytä 0,2.

    P.S. toi pscf on vakio 0,5

    eiku PSFC ducking CeePee PeeCee klonk klonk!=)#?¤(

    _________________
    Kyllä se puustakin kestää kun tekee tarpeeksi vahvan.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mudracer 2003-11-19 11:35 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mudracer 2003-11-19 11:55 ]</font>
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    En oo minäkään tota kauheesti nähnyt tossa muodossa käytettävän, pounds per hour, mutta sama asiahan se on kun yoi lb/h.
     
  15. 454SS

    454SS 3rd gear

    Perk..., kun noi Jenkit osaa olla keksinyt hankalia yksiköitä. Mites mä saan ton lb/h:n muutettua litroiksi minuutissa?
     
  16. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Sivulla http://www.trishieldperf.com/prod04.htm ainakin PPH = pound per hour.

    Jossain ohjelmassa käytettiin arvoa PPH x 10,8 = cc/min

    _________________
    If it jams, force it.
    If it breaks, it needed replacing anyway...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Rubberduck 2003-11-19 12:02 ]</font>
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Täällä on kaava.

    Ja se ducking on tietenkin ducking. Kuka keksis sellaisen ennakoivan näppiksen??!? niin ei tlutis vihreitä nin pjalon.
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mikähän se olikaan se bensan ominaispaino? Yls LB eli pauna on 454 grammaa.
     
  19. Jas

    Jas Gearhead

    Lentobensasta käytetään 1,56 lbs/l eli 100 lbs on 64 litraa.
     
  20. 454SS

    454SS 3rd gear

    Kiitoksia tiedoista, taas edistyy insinöörityö vähäsen.
     

Kerro tästä muillekin!