Haluttais ostaa 440 tai 426 hemi moottoria?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja charger1974, 12.8.2011.

  1. charger1974

    charger1974 1st gear

    Löytyiskö keltään 440 tai 426 hemiä jonka voisi myydä?
     
  2. BUMBA

    BUMBA Gearhead

    440

    kts. myydään osat
     
  3. aira

    aira 1st gear

    ruotsissa lueskeli classic lehteä, oli joko uusin tai toiseks uusin nro ,ni siel oli hemi myynnis 75000 kruunua.. nimeommaa 426! 8)
     
  4. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mulla ois 493rb kone,lohko vanha,kaikki muu uutta,6900€ ilman kaasaria ja pakosarjoja.
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

  6. studio57

    studio57 Gearhead

    us-partsissa hyllyssä uus hemppa hinta muistaakseni 13donitsia.. ihan kohtuu hintainen siis...
     
  7. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Mancinilla tuollainen crate-engine 15k taalaa eli aika edullinen

    Product Description
    Remove and store your rare numbers-matching original Hemi and replace it with a Mopar 426 Hemi Crate Engine. Here's classic power to move you -- 465 horsepower and 465 ft.-lbs. of torque under your right foot. For maximum performance, Mopar recommends the use of a 750 cfm Holley carburetor (P4349228) and 2.00" exhaust headers (not available through Mopar).

    Specifications:

    · Built with All-New Components

    · Heavy-Duty Cast Iron Block with Cross-Bolted Mains

    · Cast Iron Cylinder Heads

    · Chrome Valve Covers

    · Breathers

    · Stainless Steel 2.25" Intake Valves and 1.94" Exhaust Valves

    · Heavy-Duty Single Valve Springs with Dampers

    · Premium Material Umbrella-Type Valve Stem Seals

    · 288° Hydraulic Camshaft (234° duration @ .050")- 0.499"/0.483" Lift

    · Forged Pistons - 4.250" Bore, 8.7:1 C.R.

    · Aluminum Dual-Plane Four-barrel Intake Manifold

    · Forged Steel Crankshaft - 3.750" Stroke

    · Premium Double Roller Timing Chain and Sprockets

    · Front Timing Chain Cover

    · Six-Quart Center Sump Oil Pan (1970-71 B- and E-Body Style)

    · Spark Plug Wires

    · High-Performance Electronic Distributor

    Note: 8.7:1 compression ratio allows the use of current high-octane premium pump gasoline. Crate engines that change the emissions performance of the vehicle may not be legal for use on vehicles regulated for highway use in California and other states. Horsepower and torque ratings based on test engine. Ratings may vary on individual engines.
    .
     
  8. charger1974

    charger1974 1st gear

    Kiitos

    Kiitos kaikille vaivan näöstä nyt olen hommannut itselleni 440 koneen
     
  9. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Onko näihin hemi mottien hintoihin vs. perus isolohko mopen koneisiin jotain selkeätä syytä, muuta kuin legendaarinen nimi ja kansiratkaisut?

    Onko jollain ihan omakohtaista kokemusta miten tollanen 440 tyylinen kattila eroaa 426 hemistä noin niin kuin pers tuntumalla? Onko vääntävämpi, kierrosherkempi, painavampi etc?
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Hintaero muotoutuu vähän sieltä sun täältä, mut pääasiallinen ero tulee kansista ja venttiilikoneistosta. Siinä missä jotkut Stealthit tai Pro Compit saa Wedgeen saa pikkuhiluineen parilla tonnilla, ni hemiin saa laittaa tuplat. Toinen erotekijä tulee lohkosta, yleensä wedget tehdään vanhoihin tuotantolohkoihin ja hemit taas uusiin koska vanhoja ei oikeen oo ja jos on, ni hinnat ei just uusista eroa. Muuten ku noilta osin, ni asioita pystyy tekee halvalla tai vähemmän halvalla riippuen valituista osista, mut kauheen huimia hintaeroja ei wedgen ja hemin välillä niiden osalta ole.
    Mun omakohtaset kokemukset hemistä rajoittuu rebel58:n ex 426 chargerilla ajeluun ja sen säätelyyn. Luonteeltaan ihan kivan olonen motti, vetää puhtaasti alhaalta ja teho kasvaa kierrosten mukaan. Vähän niinku joku letukan 327. Mut tietty olis ollu kiva jos siinä olis ollu voimaakin... En tiedä mistä johtuu, mut kulkevat katuhemit on harvassa, kertaakaan ei oo tarvinu moiselle wedgellä hävitä. Jos kattelee joidenkin crate moottoritarjontaa, vaikkapa Indyllä, niin vastaava wedge tuppaa työntää enempi sekä tehoa että vääntöä kun hemi. Mul on tosta omat teoriat, mut niitä on jo joku tuhatta sivua käsitelty ameriikan keskustelupalstoilla, et ehkei siitä sen enempää. :rotfl:
     
  11. rb

    rb Double Gearhead

    Harmi jos kukaan ei ole tänäpäivänä vakavamielisesti HEMIllä kisaamassa.

    Kyllä siellä potenttiaalia on ilman puhaltamia ja kaasuja, vaikka palotilan muoto suosiikin ahtamista.

    Joskus silloin kauan sitten tuli jotaja Kaartisen kanssa kisoja pyörittyä ja kyllä se hemppa vaparina jaksoi Barracudan sinne kasin puolelle lykätä ettei mitään...
     
  12. studio57

    studio57 Gearhead

    ajellaanhan OL:ssä 7seiskoja hempalla.
     
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ja matalia seiskoja Mopar SB:llä :rotfl:
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Sama barracuda kulki ysejä melkeen vakiolla 340:llä. On niitä muutama potentiaalinenkin hemppa tässä maassa ollut, Skinnarsilla on vieläkin ilmeisesti jokunen joilla kyllä antaa wedgellekin vastusta. Ainakin jos ei oo kauheen viritetty. Mut kylmä totuus on se, et hemin maine on paljon hurjempi kuin todellisuus. Katuvehkeissä tää juurimainittu OL kuljettaja lienee viimeisin joka on moisella enempivähempi tosissaan kilpaa ajanut, ajeli kymppejä Dusterilla. Muut on olleet pitkälti enempi show kun go. Hemi oli aikanaan vastaus siihen kun kansien virtaus rajoitti tehon tuottoa, nykyään myös muun tyyppiset kannet on osattu tehdä virtaamaan ja muut asiat on muuttuneet ratkaisevammiks noissa vaparihimmeleissä.
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead

    eikös noissa isommissa topfuel yms.. luokissa hempat kuitenkin näyttele jotain roolia. ja on ehkä kauneimpia v8 motteja mitä ameriikoissa on tehty.. siis minun mielestä.. jos itse pitäisi valita kumpi ois chargerin konehuoneessa en miettisi hetkeäkään oli tehoja enempi tai vähempi kuin saman kokoisessa wedgessä.
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin, kuinkahan kovaa ne menisikään, jos kehitystä ei olisi jäädytetty tekniikkaan, jolla olisi yhtä hyvin voitu ajaa 100 vuotta sitten...
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    tarkoitus ei ole väitellä asiasta mulle on ihan sama millä kukin ajaa kunhan on vaan hauskaa. topfuel säännöt aika harvoja meitä koskee muutenkaan.
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Top Fuelissa on tosiaan hyvin tarkkaan rajattu millasta moottoria siellä saa käyttää. Myös ahdetuissa mäskimoteissahan toi hemppa on käytetyin, osaltaan varmasti johtuu siitä et niitä on niin paljon, know how ja osavalikoima on hyviä. Ja löytyy riittävän kestävää palikkaa, lohkoa jne noihin extreme olosuhteisiin sekä noissa laitteissa voi laaja palotilapinta olla etukin. Mut ite tarkotan lähinnä vapareita, ja niissä ei heimot muutamaa poikkeusta lukuunottamatta juhli. Wow factor harrastajien keskuudessa on taattu, laitehan saavutti legendan maineen jo 60-luvulla. Se varmaan joillekin on hyvinkin sen muutamien tuhansien hintaeron arvoinen. Kyllä muakin kiinnostais yhs hemi rakentaa ja kattoo mitä siitä irti saa, mut ei oo toistaseks kukaan tullu tarjoomaan.
     
  19. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Hienosti meinaa lähtee lapasesta 440 vs 426 hemi vääntö, heti ollaan topfuelleissa. :rotfl:

    Onko tosiaan niin että C-barge on ainoa immeinen täällä kenellä on ajokokemuksia molemmista kattiloista? Niin ja kiitos että kerroit omat kokemukset mottien eroista.
     
  20. studio57

    studio57 Gearhead

    kyllä mullakin kumpiakin on ollu ja hemi on vieläkin tosin en vertailu kelpoisia kun toinen oli 440 wedge ja toinen 572 hemi ja ihan eri konsepteja.
     

Kerro tästä muillekin!