Halvat 235/75R15 kesärenkaat. Tosihalvat.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Slant Sickness, 19.1.2022.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sotken itse oman topikkini talvirenkailla. Maxxis nastarenkaiden hinta-laatu on hyvä, kun renkaat maksavat 1/2 - 1/3 oikein merkillisiin verrattuna. Ja pärjäähän niillä. Mutta kun äsken tulin kohtuu hyvin hiekoitetulle parkkikselle tyyliin slippin’n’slidin, niin uteliaana rupesin tutkimaan, miksi.

    Muiden renkaissa nastat näyttävät olevan miten sun sattuu, mutta näissä enempi rivissä kuin ”köyhän talon porsaat”. Viittaan raapimisjälkiin kuvassa:
    [​IMG]
    Ehkä näiden 2.0 versioon voisi muuttaa hieman nastojen sijoittelua?

    Kaarrepito toimii, koska sivuttain mennessä nastat sijoittuvat erilailla kulkusuuntaan nähden.
     
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    "Monte Carlo"-nastarenkaat rallista tuotu kadulle, studit vaan reunoissa! :odbiggrin:
     
  3. Voisiko tuolla olla oikeastikin sen kanssa tekemistä, että ne renkaat on suunnitteltu keski-Eurooppaan tai jotain?
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tai ei ole suunniteltu lainkaan.
     
    musta pässi tykkää tästä.
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Eroaakohan keski-eurooppalainen jää taikka lumi jotenkin näistä meidän pohjoisen vastaavasta? Nääs kun puhutaan kuten nytkin erilaisista talvirenkaista ja niiden soveltuvuudesta riippuen maantieteellisestä sijainnista ja käyttötarkoituksesta juuri liukkaille keleille. Itse määrittelisin mieluummin ne paskoihin ja hyviin. Nastarenkaista en kyllä tiedä oikein mitään kun en ole koskaan ostanu (paitti tytön autoon hyvät käytetyt 50€) enkä oikein suositellukaan kelleen kuka osaa talvella ajaa.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuskin. Tänä vuonna onkin ollut hiljaisempaa nasta/kitka väännössä. Varsin hiljaista mulla, kun pistin pois fb toverin, joka siteerasi koko ajan Tekniikan maailmaa, miten kitkat on ihan parhautta. On ne, jos sattuu olemaan hyvät olosuhteet.

    Mut niinkuin kuvasta näkyy, niin jopa stadissakin on joskus talvi. Vimmattu, kun ei meinaa ilman nastakenkiä päästä edes parkkikselle.
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    onko moottoripyörän jälki kun yksi viivao_O
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    On siellä toinenkin jälki. Tuo on melko läheltä kuvattu. Toinen jarrutusjälki löytyy kuvassa oikealta, hiekattomalta alueelta läheltä pysäköityjä autoja. Hiekalle jarrutus oli näyttävämpi kuvauskohde - agitproppia parhaimmillaan. Pääasiassa etupyörät tekevät tässä mallissa jarrutusjälkeä. Vanhassa hopassa on jonkinlainen takapyörien lukkiintumisen esto (ihan oikea ABS) ja se tuntuu toimivan niin, että jos edes yrittää lukkiutua, niin laite laittaa kertarytinällä takajarruista voimaa pois oikein kunnolla, muttei palauta sitä takaisin ihan heti.
     

Kerro tästä muillekin!