hammerite hyvä maali??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja mikko69, 21.2.2005.

  1. mikko69

    mikko69 1st gear

    juu, taitaa olla myös tekijästä kiinni :lol:
     
  2. valpas

    valpas Gearhead

    Pitää olla tarkkana ostaessa ko. maalia. Mastonilla on hämäävän samanlaisessa purkissa HAMMER-Nimistä maalia. Ei ole lähellekkään saman tasoista maalia, kuin "oikee HAMMERITE" !!!!!!!

    Monessa liikkeessä ollaan siirrytty HAMMERITE:sta HAMMER:iin

    Olen tosi pettynyt Hammer-MAALIIN !!!!!!!:mad::mad::mad:
    HAMMER METAL PAINT SMOOTH RED.
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/6000603/Hammer-Metallimaali-Silea-punainen-750-ml

    Luulin ostaneeni HAMMERITE:ee..........
    https://www.seab.fi/tuotteet/hammerite/
    Oikeeta HAMMERITE:ee ei vissiin saa enää mistään muualta, kuin maahantuojalta?

    Ensinnäkin litran purkissa oli vain 0,75 Litraa! Hinta oli litrasen tuntunen (se määrä on merkattu siihen purkin alareunaan pienellä!)

    Sitten maalasin hiekkapuhallettua pyöreetä putkea ihan normaalisti, kuten HAMMERITEN:kin kanssa. Tasoittui hienosti, eikä pensselin jälkeä kohta näkyny yhtään. Vaikka kääntelin putkea maalauksen jälkeen usein, niin vielä kahden tunnin jälkeen maali valui toiselle laidalle!!!!!????? 15 astetta oli tallissa lämmintä (On HAMMERITE:n kanssa riittäny). Niin, ja alkoi rauta paistamaan maalin alta, joten tosi ohut kerros jäi pintaan (sekotin maalin purkissa huolella). Jotta riittävä maalikalvon paksuus saadaan, niin varmaan vaatii viis kerrosta?
    Katotaan, kuivaako huomiseksi?

    Vastaavaa on ollut aina silloin tällöin Lidl:ssä BAUFIX-nimistä Metallimaalia. Mulla vaan ei enää ollu punasta. Se on ollut hyvin maalattavaa, ei juurikaan valu, vaikka aika paksuunkin laittais.

    EI IKINÄ ENÄÄ HAMMER:ia

    Hiekkapuhalletussa olis menny MIRANOL, tai MODENA, ei olis tullu pettymystä.
     
  3. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Juu, Hammer on huono kopio ja kauppiaat ovat vaihtaneet Hammeriten pois...

    Haku päällä. Ei ollut enää Mötönätissä eikä Nekalan Rauta-Otrassa, ei juuri missään.
     
  4. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ihan hyvin mä oon saanu Hammerilla maalattua vanteita ja alustanosia. Varsinkin ruiskulla hyvää tavaraa ja kohtuuhyvä kesto ruosteissakin vanteissa. Mustassa yleensä riittää 2 sivelyä, terävissä nurkissa voi toki olla vielä ohut kerros. Mielestäni mulla olleet on kuivanetkiin tunnissa tosi hyvin, muutamassa tunnissa valmis uudelleenmaalaukseen.

    Mutta tietty en ehkä sitten tiedä siitä paremmasta oikeasta maalista mitään. Jotain vanhoja purkkeja löytyy, mielikuva on että olis ollu hidas kuivumaan.

    Ai niin sinkityssä, vanhassakaan pinnassa toi Hammer ei pysy yhtään, kaikessa muussa kyllä.
     
  5. musta78

    musta78 Gearhead

  6. valpas

    valpas Gearhead

  7. valpas

    valpas Gearhead

    Ruiskumaaliks vois olla ihan hyvä.
     
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla on kaikki hallin laitteet maalattu alusta lähtien sillä vaaleen vihreellä Hammerite Hammered maalilla. Sitä ei enää myydä missään!
    Olen hankkinut tumman vihreää, ja vaaleansinistä, ja hopeaa. Niistä saa sekoteltua sitä vaaleanvihreää. Se on hieno väri. Toinen hieno on se vaaleansininen.
    Kun niitä maaleja maalailee, niin keros pitää olla suht paksu, jotta tulee se vasaralakka efekti. En tiedä, miten onnistuu Hammerilla?
     
  9. valpas

    valpas Gearhead

    Nyt tarvin punasta, kun tein saaren tielle puomin, ettei ulkopuoliset survo sulavaa tietä piloille taas.........
     
  10. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    siis. onko oikeasti Hammerite lähtenyt/lähtemässä pois suomen markkinoilta?

    ei hyvä. harvoin sitä tarvii mutta ei tuolla Hammerilla oo saanu lainkaan niin kestävää pintaa.

    pakko on siis alkaa tutkimaan myydäänkö sitä vielä jossain.. ja ostaa pari purkkia varoiksi edes tuota mustaa.
     
    Muokattu: 8.4.2018
  11. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Tällasia maaleja ei kai kannata varastoida. Voi käydä niin, ettei kuivu koskaan tai kestää ainakin monta viikkoa. Jos on yhtään samankaltaista kuin alkydit. Mulla on jossain 80-luvulta peräisin olevaa hammeritea, vois tietty kokeilla.

    Juu ei varmaan kannata Hammerilla maalata paksuja kerroksia. Ei siitä ehkä vasaralakaksi ole. ohuina kerroksina toimii.

    Kannattaisko kysellä maahantuojalta missä tuota myydään?
    http://www.hammerite.fi/index.html
     
  12. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla on pytty aika lirua venäläistä metallimaalia, kuivumisaika kuulemma ihan reilu. Kunhan kelit lämpenee niin.
     
  14. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Hammer on ihan vehkeestä maalata pensselillä - ei tasoitu millään ja jättää metallia näkyviin, ja uuden kerroksen kanssa ihan toivotonta, kun kuivuu niin hitaasti. Toisaalta ruiskulla maalaamalla ihan ok. En kylläkään ole sillä maalannut kuin yhdet Dunlopin jarrusylinterit (sai melko saman oloisen pinnan, kuin alkuperäinen hapettunut kadmium-pinta) ja vanteet. Jarrunestettä ei ainakaan kestä yhtään, muuten en osaa kestosta sanoa. Kattotikkaiden yläosa tuli maalattua pensselillä, ja silloin kävi mielessä, että oli muuten viimeinen kerta sillä aineella.

    Hammeriahan ei sitten voi ylimaalata oikein millään oikealla maalilla, vaan kaikki pitää ottaa pois.
     
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Hammerite
    https://www.seab.fi/tuotteet/hammerite/

    Hammerite (Miranol Metallack, Hammer?)
    https://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/tuotteet/hammerite_erikoismetallien_pohjamaali.19503.shtml

    Kaks täysin eri tuotetta, samalla nimellä!?
    Pitää tuonne Seab:lle soitella, jotta voi kalunsa jatkossakin maalata.
     
    passerby tykkää tästä.
  16. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Jännä et mä oon sutinu ainakin 3 isoa purkkia mustaa mastonin hammeria alustanosiin ja apurunkoihin enkä ole törmännyt topikissa kuvattuihin ongelmiin? Paljon sileämpää tuli kuin Miranolilla, valui vähemmän ja kuivui nopeammin. Taisin maalata parhaimmillaan 3 kerrosta saman illan aikana, parin tunnin välein. Verstaalla lämpösessä, toki ja hiekkapuhallettuun tai muuten siistiin hiukan karhennettuun pintaan eikä edes yritetty yhdellä vedolla kaikenpeittävää.

    Omasta mielestä paras pensselimaali mitä tavallisesta kaupasta tällä hetkellä saa, epoksit ym on melkein väkisin ruiskukamaa jos pinta jää näkyviin.
    Ainoa pettymys on, että sinkitystä pinnasta varisi kaikki pois seuraavana keväänä. Muuten ei ole ollut väliä mitä alla on.

    Ehkä ne mun ostamat purkit on sitten olleet kaikki viallisia.
     
    passerby tykkää tästä.
  17. Vermilion

    Vermilion Gearhead

  18. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ihan sitä oikeeta hammeritea, eikä tikkurilan tai mastonin? Pinta näyttää hyvältä ja jos on todistetusti kestänytkin.
     
  19. valpas

    valpas Gearhead

    On vissiin kaks maahantuojaa!
    http://www.hammerite.fi/ (AkzoNobel)

    https://www.seab.fi/tuotteet/hammerite/

    Purkit ovat erilaiset? Onkohan samaa tavaraa?
    Seab:in purkki on saman lainen, kuinEnglannissa myytävissä, mutta sekin on AkzoNobelin......

    Molempii edustajiin olin yhteydessä.

    Sanottiin, että Bauhaussissa olis.... Olikin, mutta vain mustana Hammeredia, muut oli smootheja. Eli 7km turhaa ajoa.;) Eivät tilaa asiakkaalle tällä hetkellä!!!!!!!

    Tuolla ensimmäisessä linkissä oleva firma tarjos jotain nettimyyjää, jonka nimen unohdin ottaa mukaani hallillta. Sieltä pitäis saada?

    Vähän on tiukassa, mutta kyllä minä jostain tarvitsemani Hammerite Hammeredit saan hankittua, näin oon päättäny.
     
    passerby tykkää tästä.
  20. simeoni

    simeoni Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!