happisensori ja bensat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Anonymous, 9.6.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkohan joku muu käyttänyt lambda-anturia pelkästään seosten mittailuun. Itse olen jo jonkin aikaa koittanut säätää 2bbd carteria noiden arvojen kanssa. Nyt huomasin ( asia pitää tosin vielä paremmin tutkia) että nesteen bensalla seokset näyttää laihalta ja St1:sen bensalla rikkaalta.

    Nesteen bensalla tasaisella 90km/h lmabdan jännite 0.08v !!! ja St1:n bensalla n. 0.7v. Eli ero on melkoinen.
     
  2. Ambassador

    Ambassador 3rd gear

    Olen käyttänyt lamda-anturia seoksen mittailuun, mutta en ole huomannut eroja eri
    asemien bensoissa, mutta hyvä kun laitoit esille tämän asian, täytyypi seurailla.
    Tuo erohan vaikuttaisi kulkemiseen minun 360 koneellakin.
     
  3. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Luulen kyllä, että joku muuttuja on pielessä. Optimi lambda-arvo on n. 0,97-1.01. Täällä käydyissä keskusteluissa on monasti sanottu, että jos se näyttää muuta, niin anturi on rikki. Yleensä seosta katsotaan anturin perään kytketyllä ledinäytöllä. Ja vastikään TM:ssä olleessa bensatestissä lopputulos oli erittäin tasalaatuinen ja kaikki bensat huippuluokkaa.
    Joku viisaampi kommentoikoon lisää.
     

Kerro tästä muillekin!