Harleyn motin jatkoksi muun merkin vaihteisto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja JariV, 19.1.2011.

  1. JariV

    JariV 2nd gear

    Onkos tällasia sikiöitä tuotettu miten paljon tähän maahaan? Onko täällä HD-tekniikan osaajia? Vai mistä sitä pitäs alkaa kyselemään?

    Lontoo ja Suomi ja Ruotsi taipuu. Ehdotuksia?
     
  2. B 50

    B 50 Gearhead

  3. JariV

    JariV 2nd gear

    No kun se on niin pirun paljon tilaa vievä taaksepäin. Estää monta juttua mitä oon pyöritelly mielessä. Kun aatteelin, et en oo Harrikoita koskaan duunannu niin ajatus on alkanu tuntua mieleiseltä. Kaippa tässä ollaan tulossa vanhaks tai jotain :lol:
     
  4. jamba

    jamba Gearhead

    Mikä kone on kyseessä, esim evon perään saa dynan lootan lähelle konetta. periatteessa loota kun loota käy hd.n koneen perään, rakentelet vaan enskat siihen väliin. oon jossain nähny kuvan, et olis royal enfieldin loota, tais olla koko vekotinkin rakennettu brittirunkoon.
     
  5. JariV

    JariV 2nd gear

    Evo kyseessä, mutta suunnitteluasteella koko juttu. Voi olla että hylkään ajatuksen mutta täytyy funtsia lisää.

    Mä joo luin sen jutun missä joku oli tainnu laittaa jonkun brittilootan flättärin perään. Nää vehkeet ei oo mulle tuttuja ollenkaan niin siksi kyselen. Mutta tokihan noita vempeleitä on tullut kateltua teknisessä mielessä jo pari vuosikymmentä, mutta ei juurikaan sisäkalujen osalta ja kyllähän se helppo aloitus on kun näissä härveleissä on motista erillinen vaihdelaatikko. Tosin siihen se helpolla pääseminen jääkin sit.

    Itse funtsin mahdollisuutta yhdistää Kawan KX500 2-tahtikoneen alakerrasta laatikko-osa ton HD:n alakerran kanssa. Kun tollasia alakertoja ja pyttyjä on hyllyssä vino pino ja tollanen KX500:nen potkii sen verran reilusti niin ajattelin vaan mahdollisuutta yhdistää näitä.
     
  6. jamba

    jamba Gearhead

    Mielenkiintoinen idea..
    Mites, eikö noissa kakstahtikrossipeleissä ole se voiman siirto sinne lootalle rattaalla yleensä koneen oikealla puolella?
    Haastetta kumminkin. :)
     
  7. JariV

    JariV 2nd gear

    Joo, onhan se. Ei helpota kyllä hommaa ollenkaan. Täytyy funtsia vielä lisää.

    Mitenpäin Harrikoitten motit pyörii muuten?
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

  9. JariV

    JariV 2nd gear

    Kiitos Vuppe, eli kaasarin puolelta katsottuna, pyörän oikealta sivulta ilmeisesti.
     

Kerro tästä muillekin!