Harrastajan rengaskone

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja f34, 6.11.2020.

1. f34

f34 Gearhead

Onko kokemuksia rengaskoneista harrastekäyttöön.
    Hintahaarukassa 700-1200e.
    Minkä merkkisiä pitäisi eritysesti välttää.
    Koitin haulla ja vähän googlellakin, jotakin keskusteluja löytyi vuosien varrelta, mutta täällä yleensä porukoilla on tolkun käsitystä.

2. tapsah

tapsah 2nd gear

halvalla saa halvan, ite ostin huutokaupasta käytetyn halvan, sillä ei kuulemma tee mitään, mutta olen sillä pärjännyt kyllä, taitaa olla sama mitä biltema myy/myi, on vaan punanen.
    Yllättävän paljon helpottaa touhuja ja nopeesti on hintansa säästäny...tosin z-luokan 40 rengasta ei pysty kun vähän kesyttämään ja sitten täytyy lähtee isommalle koneelle..

3. CCZ28

CCZ28 3rd gear

Aikoinaan oli porukka käytössä Biltemasta ostetut rengas- / tasapaino koneet, sivulle kääntyvä puomi antaa vähän jostain periksi kun tiukkaa rengasta vääntää vanteelle, en tiedä onko tätä ongelmaa taakse kääntyvällä puomilla?.
    Tasapaino koneesta meni yksi merkkivalo pimeeksi, ei haitannut käyttöä.
    Muuten toimivat oli.

4. f34

f34 Gearhead

5. GBS

GBS 2nd gear

6. Ponupaja

Ponupaja 1st gear

Jos jotakin kiinnostaa niin mulla olisi jouten kaatuvapuominen sice rengaskone, malli on muistaakseni s415 ja siinä on nuo lisäilmasuuttimet käpälissä, paineilmavehkeet toimii nopealla testauksella, edellisen omistajan mukaan pöytäkin on pyörinyt, en ole itse vielä testannut sähköjä.
    Koneesta puuttu se metallinen-asennuspää. eli tuollainen https://www.vannetukku.fi/rengaskoneen-metallinen-asennusp-p-33578.html

Kerro tästä muillekin!