Harraste auto vakuutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja three hundred, 22.10.2009.

  1. three hundred

    three hundred Gearhead

    Yllätyin kun kaveri käski kilpailuttamaan vakuutusta. Ennen oli Tapiola liikenne vakuutus o bonus 831,60e. If kysely ja hinta laski 470.90e arvatkaa vaihdoinko firmaa ja tarjosin kaverille kännit vinkistä. Lopulla saa vielä paljon bensaa.... MIETTIKÄÄ JA KYSELKÄÄ SE KANNATTAA!!!! Tv. JAV-7
     
  2. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    sama ongelma, turvasta 825€ vuosi liikenne, nyt katkasen kaikki ja leimaan sitten keväällä, mutta todellakaan ei turvasta koska en jaksa uskoa halvimmaksi..
     
  3. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Mitähän eroa noissa vakuutusyhtiöissä on yleensä kun pitäis jotain vahingon sattuessa korvata?
    Tietysti pitää olla vielä tähtien asennot,tuulen suunta,akan kuukautiskierto,tokion pörssikurssi ym,ym asiat kohillaan :eek:
    Jaa mutta eikös ne olekin yleensä noissa vakuutuspapereissa ISOLLA mainittukin?
     
  4. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    tjoo-o...pitäisköhän näin kolmenkympin ikäkriisin lähestyessä siirtää autot äiteen nimiin....säästäis 500 euroa vuodessa... :rotfl:
     
  5. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    tarkoitin siis sitä että vakuutusmaksut on viissataa piänemmät kun olis yli viiskymppinen maalaismummu omistajana...te tietenkin ajattelitte että laitetaan homma kunnolla mammabetalar touhuks....
     
  6. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Kannatan. Näin minäkin teen. :)

    Varmaan monesti kohottanut luottamusta kun autoa myydessä oon soittanu äitille että saanko väärentää sen nimmarin. :rotfl:
     
  7. three hundred

    three hundred Gearhead

    SIIS NORMI LIIKENEVAKUUTUS KAIKILLA SAMAT EHDOT 8) 8) 8)
     
  8. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Mulle tuli tapiolasta satelliten vakuutuskirja 911e vuosi perusmaksu,soitin ifiin ja 378e ja lähivakuutuksessa 480e.pitää vaihtaa yhtiötä ens viikolla.
     
  9. Sime

    Sime 1st gear

    Ifistä ei muuten saa yli 40 v. autoon osakaskoa, ellei oo museorekisteris. Lähivakuutuksesta saa, eikä oo kovin pahan hintanenkaan.
     
  10. RB-440

    RB-440 1st gear

    Ainakin mun kokemuksen mukaan kautta linjan on nousseet Tapiolan vakuutusten hinnat niin reippaasti, että meidän kaikki vakuutukset on tätä nykyä muualla. Keväällä jo oli jenkkirassissa selvä etu IF:n hyväksi.
     
  11. Town Car

    Town Car 1st gear

    Joo toki niitä kannattaa äireen nimiin laittaa niin omat bonukset ei kasva ikinä :poff:
     
  12. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Komppaan edellistä. Tämän takia en vaihtanut Iffiin vaikka liikennevakuutus olisikin pienentynyt tuntuvasti. Kyllä se osakaskon olemassaolo (ja voimassaolo myös silloin, kun auto on väliaikaisesti pois rekisteristä) antaa kummasti paremmat yöunet... :eek:
     
  13. Damned

    Damned Gearhead

    Mittee mittee. Liikennevakuutus ja harrasteajoneuvovakuutus on hyvinnii eri asiat. Tapiola tarjoaa harrasteajoneuvovakuutusta, jossa auton arvo arvioidaan tapauskohtaisesti (ei taulukoita pläräämällä) ja vakuutus on kaskotyyppinen, sisältäen omien töllöilyjen korvaukset ja hinausturvan. Halpa se ei ole, mutta hintansa väärti.

    Liekkö muilla yhtiöillä tämmöistä tarjota?
     
  14. buick455

    buick455 Gearhead

    Ifistä ei muuten saa yli 40 v. autoon osakaskoa, ellei oo museorekisteris. Lähivakuutuksesta saa, eikä oo kovin pahan hintanenkaan.




    Jaa miks ei sais osakaskoo ifistä?
    Kyllä tuohon mun -65 sai ainakin :eek:
     
  15. stroker56

    stroker56 Gearhead

    No huh ,snadisti putos :eek: .
    Onks kukaan Nordeasta huhuillu hintoja.
    T.Tapiolassa pyörät ja autot :wc:
     
  16. atteman

    atteman 1st gear

    itekki kilpailutin ja sain kohtuu hinnat.. mutta jossai vaihees rupes mietityttää ku omas nissanis oli isommat vakuutukset ku isos jenkis
     
  17. cuda69

    cuda69 Gearhead

    tuo osakasko pitää selvittää ja tapiolastahan sen saa kaikkiin autoihin eikä tarvi käydä näyttämässä.mutta siitä huolimatta vaihdan yhtiötä,minäkin olen ollut tapiolan asiakas vuodesta -79 enkä ole kertaakaan verrannu muihin yhtiöihin,ois vissiin kannattanut,kun noita autojakin on ollu koko ajan 2-4.On tainnut mennä melkein HEMIN hinta turhaan tapsalaan. :mad: :rotfl:
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Laki määrää mitä liikennevakuutus korvaa ja se on onnettomuudessa vastapuolen vauriot sekä kaikki henkilövahingot. Tietyissä tapauksissa vakuutusyhtiö voi periä kolarin aiheuttajalta kulunsa takaisin. Koska liikennevakuutus ei korvaa oman ajoneuvon vaurioita, pitäisi vakuutuksen maksaa kaikille ajoneuvoille saman verran ja ainoa hintaan vaikuttava tekijä kuuluu olla kuskin bonukset eli "huolellinen" kuski maksaa vähemmän kuin tunaroiva.
     
  19. transport01

    transport01 3rd gear

    Itsekin olen huomanbnut, että vakutuksien kilpailuttaminen kannattaa. Minulla on vakuutukset pompotellut kahden vakuutusyhtiön välillä Fennia-IF-Fennia-IF. Joka kierroksella maksut tippuneet :) Kierrosaika jotain 3-vuotta. Kierroksen yhteydessä olen kysellyt tarjoukset myös usealta muulta yhtiöltä.

    Valintaperusteena ensin halvin hinta ja sitten kattavuus. Seuraavalla kerralla ajattelin antaa myös vanhalle vakuutusyhtiölle mahdollisuuden laskea hintaa.

    Noita tämä ketjun euromääriä kun katselen, niin täytyy olla aika tyytyväinen omiin hintoihin. kallein autovakuutus on minulla alle 400€/v (Chevrolet Transport vm 2001) summa sisältää liikennevakuutuksen ja täyskaskon lajimmassa muodossa (lasiturva ym). Bonuksia toki 70 + päälle muita hyvän vahinkosuhteen alennuksia jne.
     
  20. cam68

    cam68 1st gear

    miten hitossa teillä on tuollaisia vakuutus maksuja harraste peleissänne 800 ja jopa 900e :eek:
    mulla camarossa 160e ½vuotta ja TAPIOLASSA 8)
    meillä kaikki vakuutukset tapiolassa ja en ala kilpailluttamaan, pitkässä juoksussa tapiola halvin.. nyt ollu jo 13v kaikki tuolla.
    Sitten talvi käyttis corolla 120e vuosi :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!