harrasteajoneuvot kokonaan verovapaiksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja ohc205, 27.2.2008.

  1. ohc205

    ohc205 1st gear

  2. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Ihan kiva ajatus, mutta sori nyt: kaikki yli 20 vuotta vanhat autot ei suinkaan ole harrasteautoja :F Ja ei eduskunta katkaise niin hyvää tulonlähdettä kuin mikä sillä nyt on näistä meiän rotteloista, varsinkin kun se tulee olemaan vieläkin isompi ja sitäpaitsi se on Juhlavasti markkinoitu ~*Päästöperusteinen eli toisinsanoen Ympäristöystävällinen ja Mualima kaikkeuden paras*~

    ~* = päästöperusteinen koriste
     
  3. Kauko

    Kauko Gearhead

    Meinasin käydä tohon laittamassa nimeni, mutta huomasin että olen tuonne jo laittanut nimeni vuonna 2006....
     
  4. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    KAIKKI yli 20 v. autot on harrasteautoja. PUNKT. :rotfl:
     
  5. atobee

    atobee Gearhead

    Kun lukee noita noita adresseja esim. "SALKKARIT TUNNIN PITUISEKSI!!!!",Muumilimu 1,5 litran pulloihin! yms. niin näähän auttaa päättäjiä tekemään ratkaisunsa, varmaan lukevat päivittäin kyseisiä adresseja ja tekevät päätöksiä niiden mukaan. Tollaisilla voi :wc: :wc:
     
  6. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead


    Ahaa, no sit mun kaikki 5 autoa onkin harrasteajoneuvoja eikä osa olekaan käyttiksiä, kiitti tiedosta :rotfl:
     
  7. jaketin

    jaketin Gearhead

    ehkä sitten vapaiksi verosta, kun siat lentää :poff:
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ja silloinkin vain siinä tapauksessa että ne vanhoista autoista saamatta jääneet verot voidaan periä niiltä lentäviltä sioilta. :wink:
     
  9. No H2O

    No H2O Gearhead

    Adressit = :wc:
     
  10. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    taitaa narisijat olla autokorjaamossa töissä, kun ei tarvi 20v vanhaa harrastaa. saa ihan töissä ollessaan "harrastaa" korjata omiaan yli 20 vuotiaita autoja.
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tässä tapauksessa narina on pelkkää realismia.
     
  12. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Ja mikä sitten on sitä suuresti arvostettua harrastamista? itse en sanoisi auto'harrastajaksi' sellaista, jolla on esim. 1kpl 1987 vuoden nissan sunny, vakiokuosissa, ja siihen tämä 'harrastaja' vaihtaisi parin vuoden välein tulpat, kerran vuodessa öljyt ja suodattimen jne. Se on minun mielestä auton ylläpitoa jonka voi joko tehdä itse tai teetättää autohuollossa. :)

    Ja minä narisija olen töissä elektroniikkavirmassa, enkä autokorjaamossa :wink:
     
  13. Ahis

    Ahis Gearhead

    Sais ny ensin edes yli 40v. autot verovapaiksi...
     
  14. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  15. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jos luovuttais tuosta verovapaudesta mutta haluttais polttoainevero pois :rotfl: :rotfl:
     
  16. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Kato mun tatskaa dorka! Se on ainakin viis vuotta vanha. Missä verovapaus, kysyn vaan.
     
  17. 660

    660 1st gear

    AAMEN!
     
  18. bootsi

    bootsi Gearhead

    Tollaisella adressillahan on päinvastainen tulos.

    Päättäjät huomaa että verovapauden haluajia on hirvee määrä, ja saman määrän valtio menettäis tuloja... :poff:
     
  19. Jep lehmä lentää ensin. Nythän 1958 ja vanhemmatkin pistettiin taas verolle! Siis vaikka veroa saadaan kerättyä joku kymppi tai edes sitäkään. Luultavasti veronlaskeminen 1958 vanhemmasta maksaa enemmän menetettynä työaikana kuin se vero kattaa, mutta silti tuo kertoo kaiken asenteesta..
     
  20. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    jostainhan se on aloitettava, eihän sitä palkkan korotus puheissakaan
    saada sitä mitä halutaan. tuosta 20vuodestahan voi sitten tinkiä jos se ikinä päätyy mihinkään muualle kuin tuonne adressisivuille.
     

Kerro tästä muillekin!