Harrasteauton myyntihinnoittelu konsultaatiota?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jussi1965, 26.3.2023.

  1. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Pontiacin kone.
     
    maxvo2 ja Jussi1965 tykkäävät tästä.
  2. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Noissa oon joskus miettinyt sitä et puoliso käskee hävittämään "romun". Niin laitetaan sitten ihan älytön pyynti niin kukaan ei osta sitä :D
     
    kerkko tykkää tästä.
  3. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    20v kylmässä säilytyksessä,voi vaatia liikennekuntoon saattamiseen vähän muutakin kun katsastuksen.
     
    Isamu tykkää tästä.
  4. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Mua kiinnostaa nyt suuresti, onko tuo mun linkki pätevä... kerrotko valmistenumeron 7 ekaa niin tulkataan?
    2L_9_2_1.... vissiin?
     
  5. Jussi1965

    Jussi1965 1st gear

    Mielelläni laittaisin, mutta kun auto on tallissa 200 Km päässä, niin ei onnistu juuri tähän hätään ;)
     
  6. Jussi1965

    Jussi1965 1st gear

    Se on enemmän kuin mahdollista kyllä.
     
  7. matti R

    matti R 3rd gear

    2L69M22363370

    Opetelkaas pojat vähän netin käyttöä……
     
    isalmela ja karra tykkäävät tästä.
  8. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Tiesin et joku sen kyllä kattoo ku en ite jaksa...
    Katoppas, onhan se 350. Ihan tehtaalta.
     
  9. Jussi1965

    Jussi1965 1st gear

    Hienoa, että tuli selvyys.

    Jännä, ettei netti juuri anna 350 cid moottori vaihtoehtoa Pontiacille v.1972, mutta niin vain on ponchon oma 350 cid konehuoneessa.
     
  10. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    on tuota 350 ollut aika pitkään.
    Tuossa wikipedian ”tietoa”
    https://en.wikipedia.org/wiki/Pontiac_V8_engine
     
  11. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Seuraavassa vähän mutua aiheesta. Perustuu krooniseen nettiauton selailuun, eli hintatiedot enemmänkin pyynteihin kun oikeisiin kauppoihin perustuen. Ja mielipidettä, joten saa/pitää olla eri mieltä.

    Full-size Pontiacin "halutuin" vuosimalli lienee '69 lätkämailatakavaloineen, cokiskoreineen ja olihan se näyttävässä roolissa Last Action Herossa. '72 keikkuu kivasti siinä "malaise-eran" partaalla ollen kuitenkin vielä turvapuskuriton ja "muskeliteho"-auto. Eli halvempi kuin '69, mutta ehdottomasti kalliimpi mitä '75.

    Isolohko vs. pikkulohko ei minun mielestä hirveästi vaikuta, "hidas" se on kuitenkin näinä LS-koneiden aikana ja jos haluaa suorituskykyä, niin joku kevyempi koppa. Pikkulohko voi olla näennäisesti taloudellisempana vaihto-ehtona jopa suositumpi.

    4d sedan on perinteisesti se halvin koppa ja sitten on ne varusteet. Minusta tässä ikäluokassa näilläkään ei ole niin merkitystä. Toiset arvostaa HT-koria ja kaikkia vimpeleitä, toiset taas askeettistä "kyttä-auto" -meininkiä. En tiedä, onko '72 full size pontiaceissa jotain varustelu komboja, jotka tekisi niistä erityisen haluttavia. Avo painii vähän eri luokassa jo.

    Etusivun kuva ei näkynyt mulle, tuossa nimimerkissä on joku pikkukuva, jonka perusteella ei oikein voi sanoa mitään, mutta kuntoluokkahan sen sitten ratkaisee.

    20K-25K pitää olla jo tosi hieno, hyvät kuvat, neitseellinen ja täysin toimiva. Marmorilattialta.

    15K-20K "hyvä", katsastettu, maalissa voi olla jo kulumaa, joku yksittäinen sähkölaite rikki. MR.

    10K-15K "hyvä käyttökunto" eli auto yleissiisti, jotain kulumaa maalipinnassa, kun katsoo tarkemmin, sisus ehjä, kaikki toimii suunnilleen, katsastettu.

    5K saa jo olla mun mielestä aika sika säkissä, barndustit pinnassa, rotan syömät sähköt. Selkeä projekti.

    Jenkkiautojen hinnat oli vikat pari vuotta ihan mielettömän korkeat. Nämä 70-luvun fullsizet ei ehkä ihan räjähtäneet stratosfääriin, mutta jonne kahden kympin pintaan (ehjät). Viimeisen puolen vuoden aikana on tunne, että ainakin noi "perusjenkit" on tulleet aika paljon takaisin päin pyynneilään.

    Pese auto, huolla sen verran, että saat leimasta läpi, hyvät kuvat... niin se viiden tonnin sika säkissä on jo jollekin hyvä harraste 10-15K.
     
    juko7, Stang_81, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Jussi1965

    Jussi1965 1st gear

    Tässä on pari vanhempaa kuvaa autosta, jonka jälkeen auto sittemmin maalattu uudestaan samalla sävyllä. Tosin tallissa pölyyntynyt, kun seisonut nyt sen 20 vuotta.
    (Viimeisin katsastus 09.07.2003)
    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.3.2023
    roope68 ja riviera56 tykkäävät tästä.
  13. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Hieno peli kyllä.
     
  14. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Pete Mc Carthyn kirja Pontiac Musclecar Performance kertoo, että isokorisen 72vm 350 on 175hp 8.0 puristuksella ja 2 kurkkuisella kaasarilla. Kansissa koodi 7H1 keskimmäisten pakokanavien päällä
     
  15. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Ainakin kätevä. Four Door, No Waiting! Saa fryllit nopeammin kyytiin.
     
  16. Jussi1965

    Jussi1965 1st gear

    Kiitos paljon noista tiedoista!

    Siinä oli alkujaan se 2-kurkkuinen Rochester kaasutin, mutta kun siinä ilmeni jotain pieniä ongelmia, niin vaihdoin sen jossain vaiheessa 4-kurkkuiseen Holley 600 kaasuttimeen.
     
  17. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Hieno peli tuo on. 4D sedan on kiva reissu auto. Eipä tiivisteet suhise ovissa ja takapenkille on helppo kömpiä.
    Ja mikä parasta ei ole raiskattu laittamalla Chevyn 350 moottoria konepeiton alle.
     
    6PPC ja Jussi1965 tykkäävät tästä.
  18. rosswell47

    rosswell47 2nd gear


    Ja myynnissä oleva tuote on sillä hetkellä paskaa ja näiden käsissä kotimatkalla jo muuttuu kullaksi.
     
    juko7 tykkää tästä.
  19. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Aina hetkittäin on ihan ehjiä mr-rek neliovitolppia myynnissä kymppitonnin tienoilla. Jos nyt ajattelee että ehjän hinta pyörii 10k€ plus jokunen tonni. Pitkään seisseen hinta on sitten jotain aika paljon sen alle.

    Suurempi kysymys tossa on, että saisko jonkun laittamaan sen ajokuntoon ja sitten myyntiin? Voisi olla helpompi myydä.
     
    isalmela ja leivonharri tykkäävät tästä.
  20. Jussi1965

    Jussi1965 1st gear

    Sitä tässä juuri suunnittelen. Jopa lavetilla hakua ja ajokuntoon laittoa, sekä rekisteröintikatsastus. Myynnissähän tuo ei siis vielä edes ole toistaiseksi, mutta harkitsen vakavasti.
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!