Harrasteena Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 6.5.2011.

  1. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tämä on 89 TII koneesta. Veikkaan että on sama, mutta kannattaa varmistaa.
     
  2. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kuulin vanhemmalta herrasmieheltä, että ARO oli osallistunut motoparkissa joskus-90 tienoilla turbo gtc-lebaroneilla SM kiihdytyskisoihin sponssihengessä. muisteli että niissä autoissa oli ns. turbonappi(?) josta ahdin sopivassa kohtaa lyötiin päälle? ei kuulemma ollut ilokaasu, vaan jotain turboon liittyvää- ja sitten lähti. vaihteistoja porsi lebaroneista kun niitä saivat kenkiä asiakastilaisuudessa.
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Eli bleed venttiili joka kiertää tietokoneen ja nostaa ahtopainetta manuaalisesti. Kone alkaa detonoida kun sytkä ei pysy perässä ja kytkin hajoaa kun tehot nousee.

    Uskon tämän sillä maahantuoja on näihin tehny kaikkea muutakin tyhmää.
     
    impala67 tykkää tästä.
  4. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Paroni sai viimein uudet iskarit allensa. Samalla piti tilkitä hieman bensavuotoja ja pakoputken kiinnityksetki oli varissu matkan varrelle..

    Jopas kyllä tuli mukava ajeltava noiden uusien Kybien myötä. Suuntauksia väkersin tänään penttipatentti diy työvälinein kotitallissa, etupään camberi on nyt about -1° ja pikkasen säädin sitten aurauksen puolelle, about 0,5° yhteensä. Ihan nätisti se menee nyt tien päällä. Pieni puoltaminen tosin jäi vielä oikealle, jota se teki kyllä aiemminki, taitaa johtua noista teistä ku viettää sinne. Rattikin jäi vielä hieman vinoon. Pitää tuossa nousuviikolla vielä tsekata nuo ku hieman sillä ensin ajelee ja tunnustelee..
     
    Muokattu: 22.9.2019
    isalmela tykkää tästä.
  5. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Taka-akselin rungon puslat on Paronissa aika heikossa hapessa. Meinasin polyuretaani puslat sinne laittaa vaan ompa menny niin heikkoo happeen niiden vanhojen puslien se ulkokuori ettei niitä voi kyllä käyttää.

    Kumipuslaakaan tuohon ei näytä löytyvän.

    Oisko kellään havaintoa minkä kokoinen pusla siihen tukivarren reikään menee? Jos vaikka jostain muusta vehkeestä sen kokoinen löytyis valmiina..

    Toinen vaihtoehto on tilata Johnnyltä ne puslat ja lampsia ne kourassa koneistamoon jossa tekisivät sen holkin sitten puslan mittojen mukaan.
    Onkohan täällä korvessa enää koneistamoakaan, on se kyllä joskus ollu.:confused:
    Kaippa nyt jollakin sorvi löytyy tallin perältä, pitääpä alkaa kyselee.
     
  6. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Ootko katsonut esim. RockAutosta LeBaron / Dodge Daytona sunspension-osiosta löytyykö? Eiks Daytona ole rakenteeltaan sama? Oisko mahd. myös Spiritissä samat kalikat taka-akselilla..? Ihan vaan vinkkinä mitä voi tonkia.
     
  7. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Kyllä mä tongin aika monia sisarmalleja läpi ja monia vuosimalleja myös ja ei kyllä sattunu silmään taakse yhtään puslaa, vain eteen. Periaatteessahan kaikki Shadowit, Lebaronit, Ariekset, Daytonat jne ovat aikalailla samoja vehkeitä joista pitäisi osat käydä keskenään.

    Pitää jatkaa ettimistä huomenissa.

    Edit. Ja tuossa on kolmea erilaista puslaa ollu tarjolla. Soikeata ja pyöreetä ja lisänä vielä tuota pyöreetä mallia on kahta kokoa johtuen erilaisesta rungon korvakosta (early ja late). Ja mulla on just pyöreä ja tuo early malli eli kapeempi korvakko.
     
    Muokattu: 25.9.2019
  8. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

  9. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Liian leveä tuo 3". Pitää olla n. 62mm leveä pusla mulla. Olishan nuo nekin tosin siellä. Näyttää olevan just PolyPushing- Johnnyn samoja puslia. Saisin halvemmalla häneltä suoraan.

    Just tänään viestittelin sen kans ja jotta noita hänen puslia voi käyttää niin niiden vanhojen puslien ulkokuoret täytyy olla ehjät. Tai tehdä ne itse.
    Mulla on ruoste ne syöny joten tehdä sitten pitää.

    Mulle kyllä kelpais kumisetkin versiot vaan ku ei löydy niitä piru mistään.

    Noh, jatketaan etsintöjä..
     
  10. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Laitettiin Paroni tuossa männä viikolla liikenteestä pois. Ei sinänsä mitään maatakaatavaa vikaa ollu, mut pientä hieromista ois siellä täällä. Eiköhän tuon kans taas pari kuukautta vietä tallissa kohtuu helposti. :D

    Tuolta vuoden alusta asti, olikohan se maaliskuun alku ku saatiin Paroni takas liikenteeseen, tuli 5225km sillä mittariin. Ihan mukavasti ja kertaakaan se ei tielle jättäny. :cool:
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Avo LePakko lipsahti orrelle samalla kun ensilumi läpsähti maahan...
    Taisi tulla liki 6000km mittariin lisää...
    Sytytyspuolan jouduin vaihtamaan kun entisessä tuli päivät täyteen.
    Ei oireillut vaan pärähti vauhdista 30m päähän kotitallista. o_O
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Paroni saapi vihdoin uusia puslia alustaansa, uretaanisia vieläpä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Jeepin vanhoista puslista prässäsin kumet sisältä veks ja käytän niistä ne puslien kuoret noihin tukivarsien päihin. Koko ei aivan täsmää mutta eiköhän se siitä lutviudu vielä..

    Lisäksi vielä boxaan tuon panhardin ku tuntu niin veltolta.

    Oikein ku kehtais hifistellä ni jos raapis tuon koko akselin puhtaaksi ja maalais sen.

    Jarruputket menee uusiksi tuon akselin osalta ku ei ne lähde kuitenkaan irti ja saattaa olla jo aika pehmeät. Kuskinpuolen jarruletku oli murtunut hieman ni vaihan senkin.
     
    kuolinpesä, ImpJay ja isalmela tykkäävät tästä.
  13. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Värkkäilin aiemmin tellingit että pääsee ja uskaltaa mennä kunnolla tuonne auton alle.
    Nythän tuolla mahtuu tekemään hyvin..

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    kuolinpesä, ImpJay, FuryIII '71 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. isalmela

    isalmela Gearhead

    Mukava että jaksat pitää vanhuksesta huolta! Nyt tuntuu että Paroneita löytyy vielä joka tallin kulmalta, mutta kyllä niitä jo viiden vuoden päästä kaipaillaan ja ihmetellään mihin ovat hävinneet :rolleyes:
     
    HendriXXX tykkää tästä.
  15. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Pitäähän se luottopelistä huolta pitää. :)
    Tällä ajellaan varmaan vielä harmaana ukkonakin. :D

    Tässä remppajaksossa tuleekin hieman enempi fixailtua paikkoja läpi. Se viime talven "pika"kunnostus oli vaan lähinnä että saadaan pirssi takasi liikenteeseen.

    Huhtikuun loppuun aikaa tehdä. Oulun Acs ois tarkotus tuolla sitten lähteä. Craisu wanhusta ei kehtaa vielä tuohon aikaan kivillä piestä..

    Jos näyttää että valmistuu nyt talven aikana kynsiin tuo vehje ni puheltiin vaimon kans että jos maalailtas yli se.. jää nyt nähtäväksi ku kelpaa se meille kyllä tuommoisenakin.
     
    FuryIII '71 ja isalmela tykkäävät tästä.
  16. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Aika nysväystä noiden puslien holkkien väsääminen.. vaan niin ne niistä jeepin vanhojen puslien holkeista tuli. Ei kannata nakata mitään pois. Nuoki lojunu prässin vieressä siitä Jeepin täydestä puslarempasta asti minkä tein muistaakseni 2016. :D

    [​IMG]
     
    Muokattu: 22.12.2019
    kuolinpesä ja faffeli tykkäävät tästä.
  17. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Mielenkiinnolla seuraan projektin etenemistä...
    Avolepakossa on takana rumpujarrut, ja visioin joskus mielessäni että riipaisen siihen varalepakosta levyjarrut akseleineen päivineen. Hiekkapuhallus/maalaus/pusla/laakeriremppa siinä samalla. Ei tarvitse murehtia ehtiikö tienpäälle kun alkuperäiset saa olla ammeen alla...

    Jarruteho riittää nykyiselläänkin tuollaiseen cruisailu autoon, mutta jotenkin se aika pitää saada kulumaan...:rolleyes:
     
    HendriXXX tykkää tästä.
  18. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Tosiaan nuo uretaanipuslat tuli Johnny Spivalta, Polybushings.com. Aika hintavaksi tuli kaikki puslat mutta ei noissa nyt hirveästi ollut vaihtoehtoja. Jospa nuo nyt kestäisi jonku vuoden ainakin..
     
  19. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Itsekin luulin että näitä olisi joka nurkalla, joten pitihän tätäkin alkaa selvittelemään...
    Trafin viimeisin (1.10.2019) ajoneuvotietokanta kertoo seuraavaa:
    -3.0 Coupe, 11kpl
    -2.5 Coupe, 4kpl
    -2.2 Coupe, 19kpl
    -3.0 Cabrio, 13kpl
    -2.5 Cabrio, 7kpl
    -2.2 Cabrio, 4kpl

    Tietokanta on *.CSV tiedostona, ja haku on aika aneemista (tod.näk. en vaan osaa)
    Käytin hakusanana "lebaron" joten virheitä voi tulla jos auto on syötetty kantaan
    esim: "le baron"
    Muisteleisin että viimekesänä olisi ollut avo 2.2 myynnissä... Saattoi toki olla tuontipeli jota ei ole vielä rekisteröity suomeen... En kyllä ihan heti usko että omani olisi ainut.:eek:

    EDIT: Tuossahan kummittelee myös minun varaosa-auto. Se on edelleen rekisterissä, mutta ei liikenteessä.
    EDIT2: Pikakurssi CSV tiedoston saloihin ja johan alkoi autoja löytymään. Trafi julkaisee tiedoston järjettömän kokoisena möykkynä. Se piti ensin pilkkoa, muuten ei kaikki reilu 5 miljoonaa riviä aukene... Nyt pitäisi olla kappalemäärät kohdallaan.
    2.2 Cabrioitakin tuli huikeat 4kpl...:D
     
    Muokattu: 23.12.2019
    isalmela tykkää tästä.
  20. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Joo, ei näitä liikoja ole enää jäljellä. Loput ehottomasti säästämisen arvoisia. :)
     
    isalmela ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!