Harrasteena Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 6.5.2011.

  1. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Meinasin just tuota takalaakeria että siinä on se pesä siinä ulommassa. Eli tuon saa vasaralla ja meisselillä taottua ulos, kö?
     
  2. eski

    eski 1st gear

    Juu niin takapyörän laakeri joo.
     
  3. impala67

    impala67 Double Gearhead

    oikeastaan etupyörän laakerin suhteen ei ole niin turhan tarkkaa, kun hajoaa niin vaihtaa koko paketin kerralla.
    mutta takapyörän laakeri ei sais päästä kulumaan pahasti, koska taka-olka-akselit on lähes mahdotonta saada.
    takapyörän laakereita kannattaa tilata heti kun alkaa olla kiristämisen tarvetta etteivät kuluneisuuttaan syö olka-akseleita ja takarenkaat kulkemaan "kuplasti" vinossa...
     
  4. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Tietääkös kukaan mistäpäin löytyy lämpöanturi kattopaneelin ulkolämpömittariin? Mulla se näyttää pakkasta.. reilu +30'C hellettä niin mittari näyttää -8'C tai jotain. :D
     
  5. eski

    eski 1st gear

    Jos on sama paikka kuin toogassa niin jäähdyttäjän edestä alhaalta. Ei ihan keskellä. Edestä kun katsoo hieman vasemmalla.. sekavasti vähän selitetty mutta eiköhän se jotenkin löydy :)
     
  6. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Joo puskurin altahan se löytyy sieltä, jotenniin yllämainitusta paikasta ;)

    Löytyy muuten anturi ja kaikkea muutakin kivaa, käyn huomen iltana moikkaamassa raatoa joten laittakaa YV jos pikkupalikkaa joku tarvii.

    Ainakin sitä ovimerkkiä ja vaihdekepin lurttanaa tais joku kysellä? on se mulla ylläällä :D
     
  7. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ok. Pitääpä tutkia löytyskö se. Joo minä niitä osia kyselin. Pikkasen rahat tiukoilla nyt ni menee varmaan ensi kuulle seuraavat hankinnat.
     
  8. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Nytpä hiljeni melu kabiinissa. Oli vasemman puolen takalaakerit aika finaalissa. Vaihdatin korjaamolla kun halutti pelata varman päälle. Oli ne laakerit + tiiviste itsessään aika kalliit 59€.
    Itse vaihtotyö makso 48€.
    Toiselle puolelle vaihdan sitten itse kun sen aika tulee.. nyt tietää miten homma tapahtuu.
    Nyt vaan kovaa ajoa!! :D
     
  9. GTC

    GTC 1st gear

    Näinhän se on.

    Autokeskuksen äijän mukaan ostin euroopan viimeiset 2. vaihteen synkrot vuonna 2004. Aski piti meteliä kuin räkättirastaan poikanen ja syykin paljastui: joku oli täyttänyt lootan Dexronilla ja öljyn seassa oli "jonkun verran" hopeista tavaraa... :soosoo:


    Omani myin äsken viimein pois korjattavaksi (poljettavaksi), kun ei enää motivaatio riittänyt isoon remppaan.
     
  10. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Alussahan tuo vaihteiston ykkös vaihde aina korahti vaihtaessa jos auto liikku vähääkään. Nyt on ajeltu vajaa 3000km ja tuntuis että nykyään kestää vaihtaa jo liikkeessäkin. Liekkö tuollakin ollut vaan käytön puutetta.. :eek:
    Tällä viikolla vaihtelen viimein nuo vaihteisto öljyt..

    Nyt ois pari kummastuksen aihetta.
    Hoksin tuossa tänään että pirssistähän löytyypi ihan lampunpesimetkin. Noh, säiliö täyteen ja testiä.. ja eihän sieltä tietenkään mitään tullu.
    Kurkistus keulan alle niin eihän sinne pumpulle prkl mene edes yhtään piuhaakaan. :eek:
    Kattelin lähistöltä irtopiuhoja vaan eipä löytyny. Pitäskö nuo toimia yhtäaikaa tuulilasin pesurin kans vai omia aikojaan jollakin nappulalla? Ja jos joku osais sanoa että mistäpäin ettiä noita johtoja ja relettä (jos on).

    Toinen juttu on sitte tuo ulkolämpömittari. Jännitettä tulee anturin likellä olevaan liittimeen about 5V. Vastusmittarilla kokeilin itse anturia ja näytti melkein ääretöntä.. anturi ompi vissiin sitte kaput. :(
     
  11. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Ei oo noi pesimet toimineet yhessäkään mulla.

    Rele yleensä akun ja iskaripilarin välissä, jälkiasenteisen näköinen, vissiin se on se?

    Anturaa löytyisi, muistaakseni tossa raadossa toimi antura täysin. Käyn yhden kerran ennen ulkomaanmatkaa raadolla, jos tarviit noi niin laita yv katellaan.

    Mä vaihdoin automaatticryssen mersuun, köyhät ajaa diisselillä :(

    Nooh jäihän tota toi turbo 2 ja avoletukka vielä 8)
     
  12. Vilpo

    Vilpo 3rd gear

    Kiinnostaisi myös tietää, että mistä napista lampunpesurin pitäisi toimia..?
     
  13. eski

    eski 1st gear

    Olisko sama viritys kun toogassa, eli kun pesee tuulilasia niin samalla tulee lampuille.
     
  14. CJ3B54

    CJ3B54 3rd gear

    Joo, ei ymmärrä ameriikan joe mitään lampunpesureista. Mulla oli toogassa kans otettu lasinpesimeltä heräte releelle ja siitä valonpesureille. Ei ollut erillistä kytkintä. Enkä oo tossa kaverin baronissakaan näöhnyt mitään erillistä kytkintä valonpesimille.
     
  15. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Vai olisiko peräti näin että suomeen tuotaessa pitänyt asentaa pesimet, taisi noihin aikoihin olla vaaditut.. muutamat puretut aika jälkiasenteisen näköisiä, vai?
     
  16. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Piti oikee omasta kattua,mutta en löytäny lampunpesimiä. Kesät tuloo ajeltua aina luukut kiinni muutenki.
     
  17. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Jahas, tänään sitte meni kuskinpenkki mäsäks. Meni niitä metallilankoja siitä persauksen kohilta poikki joten hieman katos ryhti penkistä. :(
    Huomenna pitää yrittää harsia se jotenki kasaan..

    Muuten on pirssi toiminu hyvin. Kohta 4000km ajeltu. 8)
     
  18. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Noniin, penkistähän tuli ku uus ja nythän tuo on ainaki toistaiseksi kestäny.. kopkop. :D

    Kertokaapas muut paronien omistajat (2.2 tbo, man) että miten tuon vehkeen kuuluis vetää tuolla 4000-4500rpm:n jälkeen punarajalle asti?
    Tuo oma tuntuu siltä kuin soppa loppuis kesken täydellä kaasulla ja vähän kun löysää kaasua niin sitte vetää paremmin.

    Bensansuodin ja syttysysteemit menee kaikki vaihtoon jahka rahatilanne sen sallii.. bensapaineet pitäs varmaan kans katella. ?

    Syttyennakkokin pitäs tarkistaa ja samoin kaasuläpän asentotunnistimen asento kun epäilen että se vois olla väärässä kohdassa nyt kun nykyttää moottorijarrutuksessa aika lailla. ?

    Voihan se tietty olla jakopääkin pielessä vähän.. who knows..

    Vikakoodeja ei ole..

    Tuskin tuolla nyt kovin persiillään on säädöt ku kuitenki kerkee ihan kivasti polkemattakin ja kulutuskin on kohillaan..
     
  19. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Kyllä omas on vetoa ainakin tappihin saakka. Tuolla kierros luvulla rupiaa olemaha ahdot vasta sinä mallis että on mukava leikkiä. Omasta aparaatista huomannu että tulpat,johdot ym. syttylaitteisto pitää olla kunnossa. Huomasin kun rupes olemaan veto aikasta huono,niin tulpat oli suht loput. Ilmanpuhdistinta olen putsaallu useasti.
     
  20. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ookke. Eli noi syttyosat lähtee ekana vaihtoon. Just tuossa testasin ni osakaasulla menee paremmin korkeemmillaki kiekoilla. Heti ku lyö kaasun pohjaan ni puutuu..
    Ahdot pysyy kyllä tapissa kokoajan.
     

Kerro tästä muillekin!