Harrasteena Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 6.5.2011.

  1. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Tulipa nyt sitte vaiheltua ainaki nuo tulpat. Parani kyllä vedot heti.. tyhjäkäyntikin muuttu vähä tasaisemmaksi ja alaväännöt parani.
    Edelleen hyytyy hieman jossain 4000-4500rpm välillä mutta sen jälkeen vetää paremmin ku ennen.

    Onko tuossa vehkeessä joku fuel cut jos menee ahdot ylipaineille tai jotain?
    Säikäytti nimittäin prkleesti ku 3 vaihteella lappu tiskissä, vauhtia jo riittävästi, yhtäkkiä vedot katosi aivan täysin, niinku ois katkassu bensansaannin täysin.. kiekkoja taisi olla jossain 5500rpm paikkeilla. Oliko tuo nyt sitten rajoitin vai joku fuel cut vai joku muu mikä?
    Veti aikalailla naaman valkoseksi ett nytkö tää prkl hajosi. :eek:
    Onneksi toimi edelleen..
     
  2. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Olipas ilmeisesti alkuperäinen sytytyspuola paikoillaan, joten vaihtoon meni seki. Nyt alko vaikuttamaan menohaluihin.. ei puudu enää. :)
    Jos vielä jossain välissä vaihtas bensasuotimen.
    Kuis tasainen tyhjäkäynti noissa ruukaa olla? Kierrokset ei vaeltele mutta sillon tällön pörähtelee.. seki tosin hieman parani noitten tulppien ja puolan jälkeen.
     
  3. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Jos MAP-sensori haistaa liikaa ylipainetta imusarjassa, katkeaa syöttö hetkeksi. Ahdot siis kasvaa liikaa eli hukkaportti ei toimi, tai voi olla että Manifold Absolute Pressure -anturi ei toimi. Tuosta tapauksesta jää kyllä vikakoodi. Itsellä tämä johtui katkenneesta hukkaporttia ohjaavasta alipaineletkusta. Jos ahtopainemittari toimii niin siitä kyllä näkee liian suuret ahdot kun mittari kipuaa asteikon tappiin (15 PSI) tai ylikin.
     
  4. artusya

    artusya 1st gear

    le baronin bensapumppu rele

    terrrve,mulla olis pieni ongelma ton lepakon kanssa ,epäilen että bensapumppu ei toimii ja ent. omistajan mukan bensapumppu vaihdettu vähän aika sitten eli nyt etin pumppun relen paikka,eli missä se kyseinen rele sijaitsee? ja auto on le baroni vm-89 2.2 turbolla :wink:
     
  5. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ois talven todo listalle merkittynä tuota alustan ihmettelyä. Uudet iskarit ois ainaki tarkotus laitella ja noita puslia mietin myös.
    Mitenhä liene, saako tuohon paroniin uretaanipuslia jos vaikka semmoset kestäs paremmin ku kumiset vai meneekö alusta turhan kovaksi?
    Mistäs olette noita uretaanipuslia tilaillu jenkkivehkeisiin?
    Entäs noita iskareita, eipä varmaan haittais jos ois jämäkämmät/kestävämmät ku jotku perusiskarit?
     
  6. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Saa uretaanipuslia. Summitilta tilasin joskus omaani, mutta eipä ole tullut asenneltua joten ajokokemusta ei ole moisista kertynyt...
     
  7. GTC

    GTC 1st gear

    Kiusallinen vika, joka yleensä johtuu murentuneista/vuotavista alipaineletkuista. Näin ainakin itselläni oli.
     
  8. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Tiedän, tää ei ole myyntipalsta, mutta koska myyntiosastolla kahdessa tunnissa ilmoitus hautautuu tuhannen metrin syvyyteen mainostan vähän täälläkin.

    Olisi joutavana Lebaroniin 16" kesäalut, ohutpuolaiset Autecit.

    Suorat, päällä 2x uusia misukoita ja 2x läskejä dunloppeja. Hyvät kumet.

    200e/sarja.

    Sekä 16" orkkiskenno alut, suorat, päällä noin yhden talven ajetut nastakumet, hyväpitoiset.

    250e/sarja.

    Lisäksi pikkuprojekti Lebaron, tehty kytkin kansi ja paljon muuta, luotettavassa kunnossa, pikkuhommalla leimalle. 600e

    Ja tietysti purussa on toinen LeBaron, paljon palikkaa jälellä!

    Taitaa olla ahtopaine, seosmittariaki sekä AITO BOOST-TEE turboruuvi!

    YV kyselyitä!

    Sorry OT :/
     
  9. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kregah, orggis hälyjärjestelmä kiukuttelee taas. eli syö akkua tolkuttomasti herätevirrallaankin. kaikkea yritetty, virta päälle pois, keskuslukkoa kaukosäätimestä virrat päällä jne.
    nypin jopa yks kerrallaan joka sulakkeenkin irti että lopettais mutta voiko tuo olla suoraan akulta... ärh. täytyy taas kytkeä ctekkiin talveksi ehdottomasti.
     
  10. jariha

    jariha Double Gearhead

    saattas muute löytyä jotain joutilasta osaa tollaseen 2.2tbo:eek:hon nakatkaa yv ni kahtotaan :wink:
     
  11. Jerry Lee

    Jerry Lee 1st gear

    Onko näissä 2,2 turbo baroneissa joku turva kytkin/katkaisin kytkinpolkimessa? Eli ei starttaa ilman kytkimen pohjaan polkemista?
    Ei oma starttaa,naksuu vaan,, akku ladattu.
    Solenoidi ei ole enne ainakaan temppuillut?
    Missä bensapumpun rele?
    Ainaki Corsikassa (chevy) oli joku saatanan turva härpäke kykinpolkimessa,ei startannu,ennen kuin on kytkinpoljin pohjassa... :mad:
     
  12. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Ei mulla ainakaan ole mitään härpäkkeitä. Lähtöö käyntihi ilman kytkimenpainallusta.
     
  13. Jerry Lee

    Jerry Lee 1st gear

    Missä bensapumpun rele?
    Olisko kuitenkin se startinsolenoidi?
     
  14. virta

    virta Gearhead

    Ainakin uudemmissa chrysler voyagereissa on,,voi tulla jossain vuosimallissa käyttöön.
     
  15. Karva

    Karva Gearhead

    Joskus oli GTS eli sisarmalli turbolla, se ei antanna käynnistää ennen kuin vapaalla.

    No sitten yksi kaunis päivä ei enään tehnyt mtään, kun aikani kaivelin niin vaihteen valitsijassa / lootan kyljessä oli se sähköinen ohjausboxsi josta löytyi lopulta vika.

    Olis muuten kuin pakasta vedettu -94 V6 saratoga myynnissä, laatikko temppuilee, osta koko auto 600:-
     
  16. impala67

    impala67 Double Gearhead

    vastauksena itselle; löytyi vika jota ei osannut aavistaa; takaluukun valo ei sammunut; eli paloi koko ajan. on kyllä ollut kestävä polttimo- mutta aiheutti sen että häly luuli että takaluukku on auki- ja meni koko ajan päälle syöden 10 kertaisesti pelkkään takaluukun valoon nähden akkua. kaikkea sitä.
     
  17. rakkari

    rakkari 3rd gear

  18. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Jaahans, ompas taas unohtunut kirjotella tänneki. Talven aikana on saatu ihan kivasti fiksailtua autoa ja alkaa pikkuhiljaa taas tekemään mieli tienpäälle. :)

    Muutama kysymys paroneitten omistajille:

    Mistäs prkleen kautta tuohon alk.per. lisäjarruvalon sisuksiin pääsee käsiksi, että sais polttimot vaihettua. Hattuhyllyä en saa irti ja eikä tuota itse lisäjarruvaloa tunnu saavan myöskään irti.
    Pitäs vissiin katastukseen saada tuoki toimimaan..
    Mites se muuten on noitten lisäjarruvalojen kans, jos moinen löytyy pirssistä niin pitääkö sen sitte myös toimia?

    Toinen juttu ois tuo käsijarru. Ei tunnu saavan millään toimimaan kunnolla.
    Jarrut kyllä menee päälle mutta palautuminen on hieman vajavaista. :mad:

    Yks syy on kyllä se että joku neropatti on leiponu alustamassaa tuonne alustaan kilotolkulla ja ne vaijerit on sitte uinu siinä liisterissä vuosikausia ni ohan se sitte varma ettei ne liiku keviästi.
    Onko noitten vaijereiden tarkotus olla jatkuvasti kosketuksissa tuohon auton pohjaan vai onkohan patenttia taas joku tehny vai puuttuukohan tuolta jotain osaa..?

    Uudet vaijeritkin olis, mutta ei niitä vielä tuonne kehtaa laittaa ku ne on sitte samallalailla tervatut..

    Rumpujen sisältä on kyllä osat herkistelty. Sinnekki ois uudet osat vaan on vissiin semmonen tuo homma että pitäs tuo napa purkaa että pääsee kamat vaihtaa sinne..
     
  19. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Coupen lisäjarruvalosta en tiedä mutta voisin katsoa tavaratilan puolelta.
    Kyllä nuo käsi.. eikun seisontajarrun vaijerit raapii alustaa mullakin, lienee ihan vahingossa suunniteltu jo tehtaalla.
    Se pyörän navan irroitus ei ole kummonen homma, lukkosokka ja mutteri pois ja napa pois. Mutta sitten pitäis vetää vanhat vaseliinit veke, putsaus ja uudet liukasteet tilalle ennen kasausta. Näin sanoo ohje ja syy lienee se että sinne tippu paskat niistä jarruista kun sen navan ensin irroitat ja sitten ropaat käisjarrun. Eipä se ole huono vaihtaa ne rasvat muutenkaan jos ei ole ikinä tehty ennen.

    Kesä lähestyy joo, pitäis tuo avo ottaa kohta liikenteeseen... Takajarrut menee aika pitkälti uusiksi, toinen puoli kasattu.
     
  20. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ok. Tuo vänkärinpuolen takapyöränlaakeri taitaa vielä olla alkuperäinen, joten taitaapi mennä vaihtoon samalla jos kerta napaa auotaan käkkärin takia. Kuskin puolen takalaakeri uusittiin jo viime kesänä.

    Paroni muuten otettu tänään takas liikenteeseen, ei jaksanu enää odotella. :lol:
    Testilenkki suoritettu onnistuneesti ja kaikki jopa pelaa.. kopkop!
     

Kerro tästä muillekin!