Harrasteena Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 6.5.2011.

  1. impala67

    impala67 Double Gearhead

    avomallissa ainakin lisäjarruvalon klasissa on ruuvit. En tiiä coupesta. Mutta auto saa pysyä sisätiloissa ainakin vappuun....katollisilla malleilla päästellään siihen asti ellei ilmasto muutu rajusti
     
  2. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    About 500km ajeltu taas paronilla ja hyvin tuntuu menevän. Kesärenkaillakin on päässy ihan kivasti ku on malttanu vähä rauhallisemmin ottaa.. 8)

    Tuo kuskin oven lukko meinaa pakkasilla jumittaa ettei avaimella pyörähdä auki, eikä kyllä sen puoleen sisältäkään aukea. Joka aamu saapi selkää verrytellä kummasti ku könyää vänkärin puolelta koppiin. :D
    Sitte ku pirssi makaa auringossa päivän niin hyvin aukeaa ovi.. noh, kesähän tuo on tulossa, joten ei aiheuta toimenpiteitä toistaiseksi.
     
  3. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Tulipa käytyä pesemässä tuo pirssi ja otinpa sitte samalla tuoreempia kuvatuksia. Kännykällä otettuja joten ei ehkä paras mahdollinen laatu. 8)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Tosi nätti! Alkavat jo näyttää harrasteautoilta kun suurin osa on jo paalattu.
     
  5. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Tattis! Kieltämättä alkaa aika harvinaisia olla katukuvassa nykyään. Paljonhan tuossa on vielä fixaamista jäljellä, mutta paljon saatiin jo talven aikana tehtyäkin. 8)
     
  6. Xentha

    Xentha 1st gear

    Hei olen tässä nyt muutaman päivän laittanut LeBaronia joka olisi tarkotus laittaa leimaan ja ostaa sitten itselleni sen jälkeen.. Vuoden se on seissyt ja saatiin akku vihdosta viimein toimimaan mutta kone ei saa bensaa.. Omistaja sanoi että se on bensapumpussa vika et sitä pitäs vähän koputella muttakun prkl ei löydy vaikka mitä ollaan pohjasta koputeltu. Osaatteko antaa neuvoja mitä pitäis tehdä ku kehräämään se pitäs saada. Tai sitten ostaa erillinen pumppu konehuoneen puolelle kokonaan.
     
  7. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Moro. Bensapumppu löytyy omasta paronista bensatankin takapuolelta aikalailla keskeltä. Sitä on vähä vaikea koputella kun se on siellä tankin sisällä se pumppu. Sen pumpun surinan kyllä kuulee kun laittaa virrat päälle siis jos se toimii.

    Pumpun sulake ja rele kannattaa tarkistaa kans (relettä voipi vähä koputella kevyesti). Voihan sitä mitata suoraan pumpulta että tuleeko sinne jännitettä ku virrat on päällä ja samoin startti asennossa.
     
  8. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Dodiih, Paroni sai taas vuodeksi leimaa ja vieläpä huomautuksitta. 8)
    Nyt vaan entistä kovempaa ajoa. Tälle keväälle tullut jo 3tkm ajeltua joten taitaa 10tkm mennä helposti rikki tänä kesänä. :lol:
     
  9. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Pirssi ollu telekalla reilun kuukauden ku sattu rempatessa pikku vahinko.
    Ajellaan nyt sitte Buickilla tämä kesä. 8)
     
  10. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Oisko HendriXXXillä muuten pistää mulle kuvia niistä konehuoneen alipaineletkuista? Ittelläni turbo Dodgessa on pari mysteeristä liitintä imusarjassa johon kai pitäisi mennä jotain jostakin...
    :-?
     
  11. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    http://hendrixxx.kuvat.fi/kuvat/ , tuolta löytyy nyt jotain kuvia. Ei nyt varsinaisesti ole alipaineletkuja kuvattu mutta jotaki kuitenki.
    Siellä on nyt myös joskus keräämäni alipainekaaviot vähä joka moparin turbo vehkeeseen. :)
     
  12. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    On kyllä hyvä että olet keränny nuo talteen.
    Ihmetyttää vaan kun itselläni on siis tuo Turbo I ja imusarjassa on yksi lähtö josta on se putki katkennut. Mistään ei kumminkaan löydy paikkaa johon menisi yhtään alipaineletkua enää. Sen sijaan johtosarjaan oli piilotettu katkennut piuha... Kuuluiskohan sen mennä siihen imusarjan liittimeen.
     
  13. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Varmaan vaan yksitellen käydä läpi kaikki letkut että on kuvat mukaan ja loput tukkoon.

    Asiasta jarruputkiin:

    Tietääkös joku muuten minkätyyppiset jarruputkiliitokset näissä paroneissa on? Siis onko "standard flare", "bubble flare" vai "inverted flare"? Standard ja inverted taitaa mennä keskenään.. vai miten lie?
    Tuossa vissiin ois passeli mutsku 4.75mm putkelle http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=587690
    Käykö toi nyt sitte joka paikkaan vai pitääkö muunlaisia mutskuja vielä olla lähinnä jarrupääsylkyn päähän? Mallit ja määrät + Rockauton linkkejä kiitos.

    Harmi ku ei kerenny purkaa vanhoja pois malliksi. Ja auto tosiaan 250km päässä ni hankaloittaa vähä osien hankintaa. :(

    Sitte tarttis kans tietoa että käypikös tämä http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=965115 tuohon coupeen. Letku tulis siis siihen takajarruputki -> taka-akseli - väliin.
     
  14. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Jaahas,taas on pari vuoden tauon jälkeen LePakkoauto liikenteessä...
    Eipä ollut katsastuksessakaan mitään moittimista (taaskaan).

    Ajelenko itse vai olisiko jollain tarvetta hyväkuntoiselle avolle?
    Vielähän tätä kesää on jäljellä...
     
  15. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ois paronille pikkuhiljaa jakopääremppa ajankohtainen. Osaakos kukaan kertoa millanen homma on ja onnistuuko kotikonstein vai pitääkö viedä nyrkkipajalle?
     
  16. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Onnistuu kyllä himassa. Vähän joutuu purkamaan laturia ja ilmastoinnin kompuraa pois tieltä, sekä ottaan pyörän irti, mutta muuten aika suoraviivanen operaatio.

    http://www.allpar.com/fix/timing-belt-22.html

    Tossa on oheet englanniksi.
     
  17. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Tattis! Eiköhän tuo onnistu. :)
     
  18. ratrolla

    ratrolla 1st gear

    pari kysymystä 2.2 turbo baronista(vm89).mikä mahtaa olla vikana kun kierrokset jää päälle?kun pysähtyy niin kierrokset on noin 10sekuntii 1500-2000 välil ja sitten tippuu sinne 1000 tietämille.olisko ryypyssä joku vika?jos katalysaattorin ottaa pois ni meneekö viel leimasta läpi?saako baronin jaolla mistään vanhan tyylisiä peltivanteita?sopiiko vanhemmista mopareista ratti baroniin?
     
  19. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Kuulostaa imuvuodolta tai AIS sensorin hajoamiselta. Tuolla ohjeita jos englanti taipuu: http://www.allpar.com/fix/AISmotor.html

    Luulen että toi katti on vähän tapauskohtanen. Jos kone on ihan loppu ja kaikki oheislaitteetkin niin ei varmasti mene.

    Baronissa on 5x100 jako. Esim vanhojen Toyotojen, Volkkareitten ja Subarujen vanteet ainakin käy. Itselleni hankin just vanhan Carinan aluvanteet.

    Voisin veikata, että '80 vanhemmista ei sovi ratti noin uuteen. Ei varmaa tietoa.
     
  20. ratrolla

    ratrolla 1st gear



    kiitti vastauksista. 8)
     

Kerro tästä muillekin!