Harrasteena Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 6.5.2011.

  1. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    Ei ahda yhtään. Tyssää heti 0 kohdalle. Ei kuulu edes alkavaa ulinaa ahtimesta. Vipu on kiinni, olen sitä yrittänyt heilutella siinä toivossa että olisi irti.
     
  2. karpo29

    karpo29 3rd gear

    En ole Baron specialisti mutta turbojen kanssa tulee touhuttua, onko vacuumilinjat kondiksessa? Toinen olisi jos noissa on kierrattava blow off valve se voi olla juuttunut auki tai vuotaa pahasti. Jos paine nousee nopeasti nollaan ja jamahtaa siihen vankasti ja yhtaan heilumatta niin pakko olla joku hukkaporttia ohjaava vacuumilinja, tai boost solenoid. Onko noissa jo ilmamaaramittari vai MAP anturi?
     
  3. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Map-anturi näissä on.
     
  4. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    Mitenkä tuon hukkaportin tulisi toimia? Se on siis kiinni kun vipu on pohjassa eli ei saa painetta ja alkaa aueta kun painetta rupee kertymään? Otin sen letkun irti ja kävin ajamassa, ei siltikään ahtoja. Voiko turbo hajota ihan mitään oireita antamatta, ennen tätä ei täyskaasulla ollu kunnolla voimaa.
     
  5. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Kylla, mita enemman jengaa eli kaasua koneesta sita enemman se aukeaa eli yrittaa pitaa ahtopaineen siella missa pitaa. Kokeile vetaa sita tanko edestakaisin kun kone ei kaynnissa ja kuuntele kuuluuko kellosta suhinaa, jos kuuluu se vuotaa. Jamahtaako paina tasaisesti siihen nollaan vedossa?

    Turbo ei hajoa noin vain laakista(tai on se mahdollista mutta epatodennakoista), putkesta tulee tuskin sinista savua? Turbon kondista voi myos tsekata jos otat imuputken irti ja kokeile onko akselissa valysta pitkittain tai poikittain, mutta kuten sanottu, ei se yhdessa yossa noin kuole. Jossain vuoto tai hukkaportin ohjain linjoissa vika.

    Tuo nayttaa olevan solenoidilla ohjattu systeemi joten jos kaikki linjat on kunnossa niin se solenoidi on todennakoisesti sanonut sopimuksen irti, tai MAP anturi.
     
  6. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    Jep nollaan jää. Ei mene tippaakaan yli. Ei tuke savua. Toimii ihan mainiosti muuten. Täytyy varmaan rakentaa tuo alipainesysteemi uusiksi. Mistähän suomesta saa kohtuuhintaisia alipainetukkeja?
     
  7. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Kokeile jonkun kanssaharrastajan kanssa vaihtaa solenoideja, sitten MAP-anturi, jos ei mikaan muutu on sulla suuri vuoto tai joku linjoista lahtenyt irti, tai molemmat. Jos olisi vain pieni vuoto jossain, paine edes "yrittaisi" nousta tai laskisi ja nousisi satunnaisesti. Koska jamahtaa taysin atmosfaariseen 0bar(ilmakehan paine on 1bar eli 0 mittarissa)on sun ongelma jossain painetta ohjaavassa laitteessa.
     
  8. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Öö, ei kai ahtimelle mene muita alipaineita kuin hukkaportin ohjaus? Ja toimivassa systeemissä ahdot nousee liikaakin jos tuon irrottaa.

    En ole spesialisti tässä mutta vaikuttaa tosiaan että linjassa, esim. välijäähykin, on massiivinen vuoto tai fööni on tosiaan kaput.
     
  9. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    NYT LÖYTY AHDOT! Ahtimen eteen oli kertyny jotain ihmeen villaa. Varmaan ajettu ilman putsaria joskus. Ne kun repi pois niin löyty taas painetta. Vieläkin tosin puutuu täyskaasulla. Onneksi ei ollu klappia ahtimen laakereissa. Oli kun uuden tuntunen.
     
  10. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Hyvä että löytyy vika.

    Asiasta heinäseipääseen, tietääkös millainen radiosoitin (merkki ja malli) näissä lebaroneissa on ollu uutena?
    Itellä paikallaan joku helevetin ruma sony ja tekis mieli saada tuo epäkohta kuntoon. Buickissa onneksi säilyny alkuperäinen ratio joka vielä toimiikin kuin uus. :)
     
  11. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    Jenkeissä ensiasennusradio on ollu joko Chryslerin oma tai Infinity:

    [​IMG]

    Euroopassa joku tämän näköinen:

    [​IMG]

    Itselläni on jenkkiradio kiinni vaikka export auto.
     
  12. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ok, tattis! Pitääpä alkaa koluaa ebaytä läpi jos noita löytys joltahi kohtuu hintaan. :)
     
  13. impala67

    impala67 Double Gearhead

    noita saa kohtuuhintaan jenkeistä, ja ERITYISEN halvalla suomiswapeista. täällä ei noita osata arvosta, vaikka ovatkiin erityisen helppoja "napsauttaa kiinni" ilman kummempia virityksiä.

    jos radion koodi on hukassa- kuten yleensä on- ne sai kysyttyä jostain sivulta - haa löytyi vielä suosikeista:

    http://www.ecoustics.com/electronics/fo ... dio/4.html
    tuolta selvittävät ilmaiseksi parilla tiedolla radion mahdollisen koodin. En tiedä miten, mutta toimi omalla kohdalla.
     
  14. JUSU80

    JUSU80 Gearhead

    Turbo-miehet ja -naiset huomio! Nyt olisi tarjolla tyyliinsopiva perheenkuljetin, Plymouth Voyager 2.5 turbo:

    [​IMG]

    Nettiautosta löytyy lisätietoja kiinnostuneille...
     
  15. sidekick

    sidekick 1st gear

    Itsellä alkaa tuo lepakko rojekti paisua. On tullu räpellettyä vaikka mitä siihen ja nyt on toinen moottori koneistamolla uusin niin pitkälle kuin mahdollista.tallissa kaksi tekniikkaa ja hilpettä.
    Ja pitäisi löytyä ainakin euromallin alkuperäinen c-kasetti jvc jemmasta jos joku vielä vailla
    [​IMG]
     
  16. gremlin

    gremlin Gearhead

    Noniin, mites täällä laitteet etenee?
    Tuli saatua tommonen -89 GTC itelle romujen vaihdossa. Ikävä kyllä manuaalilla mutta kaupassa tuli automaatti ja kaikki vermeet konsoleita myöten mukana.
    Nyt sille ei jouda oikeen mitään vielä tekeen, taloprojekti ikävästi kesken. Leimalla toki tarttee käydä ja alkaa suunnittelemaan tulevaa tehonnostoa....
    Tarttee lukea taas tää ketju läpitte ja kaikennäköstä vinkkiä ja muuta otetaan kiitollisuudella vastaan.


    Dart Centerissa Porissa Jarmo Hiljasella on muuten viela 3 (tai 4) paroonia, osina ja kokonaisina jos osia tarttee.
     
  17. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Oma paroni ollut kesäkuusta asti seisonnassa. Buickilla meni tämä kesä ajellessa. Oishan siinä paronissa puuhastelua muttei kuitenkaan mitään isompaa onneksi.
    Vaikka samantien ajais leimalle. 8)
     
  18. AngelRF

    AngelRF 1st gear

    Löytyykö keneltäkään -89 manuaali LeBaroniin vaihdevaijereita? Meni poikki eikä tunnu Suomalaisilta varaosatoimittajilta löytyvän...*kele.

    Lähetä yv. tai sms.

    Ville / o5o-341434nolla
     
  19. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    On sen verta harvinainen tuo automalli ettei tuohon löydy juuri normi huolto-osia kummempaa suomesta. Ite oon rockautosta tilannut ku on jotain erikoisempaa tarvinnut.

    Mulla ois sama homma, on se vaihdekeppi niin prkleen tiukka hämmentää että käy kohta ihan punttireenistä ajaminen.

    Saa nähdä ajetaanko paronilla tänäkään kesänä. :'( Sitten ehkä luultavasti jos buickki menee kaupaksi.
     
  20. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Multa löytyy yksi mätä '89 GTC purkuauto tosta pihasta. Saa tulla purkamaan mitä tarttee, mene paaliin pian. Sisusta viety, mutta tekniikka jäljellä. Löytyy myös nuo vaihdevaijerit.
     

Kerro tästä muillekin!