Harrasteena Drag Race=Kela, ei eläkettä!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja rebel58, 21.2.2012.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, kyllä mä ymmärrän. Tutkivan lääkärin mukaan ihminen ei ole työkykyinen. Sit se joka päättää niistä, ni sil on käytettävissään satanen rahaa ja satatuhatta lausuntoa joidenka mukaan joku ei ole työkykyinen. On se oikein tai ei, niin ne realiteetit taitaa olla sellaset et kaikille jotka ei ole täysin työkykyisiä, ei ole maksaa työkyvyttömyyseläkettä. Eli se kynnys tolla maksajapuolella on korkeempi kuin sillä lausunnon antajapuolella. Joillekin sellanenkin kuitenkin myönnetään, ja voi vain arvailla kuinka työkyvyttömiä he sitten lienevätkään, mut ilmeisesti sitte ne joille ei myönnetä ovat työkykyisempiä kuin ne joille myönnetään. Tai se ainakin olis niinku tavote ja idea.
     
  2. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Kerrottakoon vielä,että ennen kuin työkyvyttömyys lausunto lähtee potilasta hoitavilta lääkäreiltä vakuutus yhtiöön on tämä prosessi/hoito kestänyt jo vuosia,eli ei se oikein heppoisin perustein edes sinne vakuutusyhtiöön mene ja näittenkin vuosien aikana on potilasta kuunnellut /hoitanut useampi lääkäri.

    Kyllä järjestelmä olisi minusta tämmösenään hyvä,kunhan potilasta hoitavien lääkäreiden lausunnoilla olisi enempi painoarvoa.
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Usein tutkiva lääkäri katsoo vain yhtä pientä asiaa ja toteaa, että potilas on työkyvytön omaan ammattiinsa. Vakuutusyhtiön lääkärit taas katsovat suurempia kokonaisuuksia ja eläkkeen sijasta esittävät uudelleen koulutusta tehtäviin, joihin eläkkeen hakija edelleen pystyy. Tämän monet kokevat vääryydeksi, sillä uudelleen koulutus katsotaan vakuutusyhtiön huijausyritykseksi. Usein muuten työkyvyttömyyseläkkeetä hylkäävän päätöksen saavat eivät halua puhua tästä tarjotusta vaihtoehdosta lainkaan.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Siitä ei kyllä ole hajuakaan et mitä etua tosta työkyvyttömyyseläkkeestä on, minkä mukaan ne summat määräytyy? Vois kuvitella, et ei se mikään kultakaivos ole sekään.
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    Itselle tuli laput uudelleenkoulutukseen eilen ja nyt tarttis sitten miettiä mitä....eikä itsellä kyllä käynyt mielesä että eläkkeelle vielä.. eihän isllä summalla elä toki on tuop koulutustukinkin aika onnetun.. noin puolet palkasta.
    Taidan mennä takas hommiin vaan.,
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Ei varmasti ole, mutta kun olet asennoitunut olevasi työkyvytön, niin harvaa se uudelleen koulutus siinä vaiheessa taitaa kiinnostaa.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kyseessähän on silloin asennevamma ja se nyt ei liene rebelin kohdalla ilmassa uskoisin että mies työtä tekee ja tienaa mielummin kuin tekee hidasta kuolemaa.
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    En tarkoiottanutkaan Rebeliä vaan keskiverto kansalaista.
     
  9. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Ja Rebelikö on parempi kuin keskivertokansalainen? Ja miten vitussa jonku Rebelin märinät saamattomista kelan korvauksista liittyy tälle foorumille, tässä taas joku uus "Rebel58" -topic käynnistymässä? Huoooooooooh :poff:
     
  10. jenkula

    jenkula Gearhead

    Itselle tuli laput uudelleenkoulutukseen eilen ja nyt tarttis sitten miettiä mitä....eikä itsellä kyllä käynyt mielesä että eläkkeelle vielä.. eihän isllä summalla elä toki on tuop koulutustukinkin aika onnetun.. noin puolet palkasta.
    Taidan mennä takas hommiin vaan.,[/quote]

    Joo perus duunarilla(eli suurimmalla osalla)se puolet ei paljon olekaan,mutta on niitä isompi palkkasiakin ja ne tuleekin jo paremmin toimeen sillä puolikkaallakin.

    Mitä vanhemmaksi ihminen tulee niin sitä vähemmän se haluaa mitään muutoksia.
    Vanhan loppu on uuden alku,mut ihmiset on aika arkoja ottamaan "riskejä".
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tuntuu muuten aika moraalittomalta kun oppilaitokset kouluttaa esim insinööriks yms valmiiksi henkisesti sairaita jotka ei todellisuudessa kykene päivääkään olemaan kyseisessä työssä. sit nää saa eläkkeen joka määräytyy koulutuksen mukaan.

    ja jos sattuu sairastumaan kesken opintojen niin saa myös eläkkeen sen mukaan. mietin vaan tota varkauden puukottajaa.
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eiks se oo aika lailla sama mikä se vamma on, jos se estää työnteön? Ainakin mun käsittäkseni aika suuri osa noista työkyvyttömyyksistä ja sairaspoissaoloistakin on henkisten syiden takia ja oonpa noita loppuunpalamisia saanut seurata ihan työkavereissakin. Jokunen on tainnut saada eläkkeenkin, mut suurimmalla osalla vaan työura ja sen myötä elämä mennyt pilalle; ei kai noikaan asiat oo välttämättä vahvuudesta tai heikkoudesta tai aiankaan halusta kiinni. Mut fyysisen vian takia eläkkeen saaminen ainakin tälläsen "terveen" näkökulmasta vaikuttaa aika paljon kyn nykseltän korkeammalta kuin henkisen. Ehä osin siks, et mittareita tohon henkiseen osastoon on vähempi. Mut ihan sama se on fyysisen puolen kanssakin, et se mikä toiselle on loppu on toiselle vaan merkki purra hammasta ja painaa kovempaa. Ja siis pitkälti henkistä puolta sekin. Mut se on varma, et kaikilla se raja jossain on.
     
  13. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    näinhän se aikas lailla menee ja sanoisinkin ,että työnteko on ihmiselle kaikkein parasta lääkettä/ terapiaa,niin mielenterveydellisesti,kuin fyysisestikin.
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Saatte kysyä ja toivonkin sitä. En lukenu tätä vähään aikaan. Mulle tehty täysin selväksi että nyt kun olen "sairaalassa" en saa keskeneräisestä prosessista puhua enkä KIRJOITTAA!
    Yleisesti saan. Ja kyllä mä kohta räjähdän ja annan tulla. En ole kaikkea kertonutkaan. Tää on uskomatonta, mutta totta.
    Joka paikassa olen allekirjoittanut että saa mun tiedot muista paikoista ja olen sitä nykyään vaatinutkin koska oli ihan helvetillisiä tilanteita kun ei ollut tietoja ja niistäkin puolet vääriä. En salaa mitään ja haluan että kaikki instanssit ovat täysin tietoisia mikä oikea tilanne. Tietty olen kertonut oodeestakin ja kaikesta mikä mulle tärkeää. Ehkä siksi tuli kirjoituskielto.
    Tämä on hyvä maa ja uskon siihen. Ehkä jenkeissä menis paremmin jos ois rahaa ja kaikki mahdolliset vakuutukset.
    Jokaisella on rajansa. Yksi raja ylittyi mulla sairaalassa viime viikolla. Toista kertaa en tule kestämään. RB kuuli äsken vähän. Yv ja meiliä tulee paljon, mutta en saa vastata.
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mua on pyydetty monta kertqq vastaa tähän. Aluks en viittinyt koska en pidä sua yhtäänminään.

    -Aluks mikä vittu saa sut luulee että oisin keskivertoa parempi, olen keskivertoa huonompi. Tuohon ois sulta saatava perusteita, jos pystyt?

    -Miten vitussa mun saamattomat Kelan korvaukset saa sut vittuuntumaan?
    -Miten ne liittyy tälle foorumille? Mieti sitä poika. Tämä on Street&Race palsta ja Drag Race harrastuksen takia evättiin eläke. Mulla on selkä paskana minkä takia jo sain eläkkeen vuonna 88. No way tykllistin itseni invalidisäätiön työklinikan kautta. Minusta tuli ammattinimikkeellä yrittäjä mikä on kirous. Silloin sain eläke paperit käteen, mutta ei öäynyt. Halusin tehdä töitä ja olen ollut lukuisissa työharjoittelu ja kokeiluissa mikä kirous sekin. Ei ole asennevammasta kyse vaan en vaan pysty tekee mitään töitä tällä selällä enää. Se ei riitä enää. Pitää olla alkoholid ja mielenterveysongelmia. Niitä on ja kun syöpä taas uusiutui mulla hajosi pää. En kestänyt ja se prosessi jatkuu enkä saa siitä puhua enkä kirjoittaa. Vitun välii ku tollanen vitun pelle tulee nillittää onks tää taas joku rebel58 juttu? Ei ole. Niitä en aloittanut. Tän aloitin ja kaikki ois ok ja oisin jo eläkkeellä mutta olen taistellut tämän Drag Race asian puolesta mikä voi sulle vitun nuija voi olla liian vaikee tajuta. Huoooh toivottavasti tästä saadaan ennakkotapaus ja kaikki ois jo selvää mutta minä vetoon harrassukseen mtäl en voi tehdä ja se pitää saada Kelassa kaatumaan varsinkin kun se on perusteeton. Rupeeks menee jakeluun vitun kusipää? Mulla ei ole aikaa enää paljoo ja haluisin harrastaa. Onneks mulla ystäviä mitkä auttaisi, mutta se ei riitä ku ei tuloja. Huoooh vitun nuija joko liittyy street&raceen ja kelaan. Kerro jotain lisää viisaita juttujas niin mä vastaan. Myös kymmenet kaverini täältä mitkä tietää etten ole vuosiin ollut mukana.
    Taas yksi turha rebel58 topic mikä ei liity mitenklln.. ..voi vitun pelle! Tän mä aloitin ja todella kuuluu harrastukseen ja tästä tulee ennakkotapaus. Sitä rebel58 topicia mä en aloittanut ja saan päivittäin yv ja meiliä missä mua pyydetään jatkamaan. 99% on niitä. Sitten on sellaisia kuin paska-jaakko ja sinl ketkä, huooooh..
     
  16. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Juu kyllä sun alkoholi -ja mielenterveysongelmat on huomattu, don't worry..
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    juu on huomattu. Tais olla vuoden neljännet kännit ja oli lääkärin lupa. Lähti lapasesta sorry. Mutta taistelu Kelaa vastaa jatkuu drag race harrasteen takia vaikka se ois muuten jo selvä asia.
    Ja nyt tais tulla kenkää hoidosta. Tulkoon. Dont worry.
     
  18. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Tuskinpa olit ainoo, jolla lähti eilen lapasesta ;)
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^luin sun kaikki viestit ja onnea sulle kun olet terve, perhe, ok talo ja foordeja. Luulin että oot otanu tosissas kun oon heittäny foord läppää. En ole merkkifriikki ja niiden kanssa en tule toimeen. Oli Hemi, Buick, Jaguar tai mikä tahansa. GM ja Hemi mulle tutuin mutta en niitä jumaloi. Fordeja ollut monta ja samaa paskaa ne on kuin GM ja Moparit. Hemi Cudan (kv) vaihdoin 72 HT Grande Q koodin Cobra Jettiin. 351 4barrel Cleve, top loader ja nodular 9' 3.25 lukolla. Se flake vihreä Suomi auto mitä rupesin entisöimään. Sitä ja 64 Suomi 4D HT Marauderia on ikävä. Ikävämpi kuin montaa GM ja Moparia. Vouti vei Mussen ja se on Sydänmaanlakalla Kouvolassa hyvässä kodissa. 58 Buikkeja on ikävä mutta luovuin niistä ja kaikista kun syöpä uusiutui. Sitä on operoitu monta kertaa. Ensin annettiin kuolemantuomio ja sitten sanottiin olet terve mene kotiin. Kaks pesäkettä vielä sisällä ja niitä tarkaillaan viikottain koska aktivoituvat ja sitten vasta taas leikataan. Nyt minusta tuntuu että niitä ei enää leikata? Ylävatsassa hermoradoissa toinen pesäke mitä ei poisteta. Sitä seurataan koska lähtee leviämään. Jos se menee vatsan sisään niin se on TJ puol vuotta max. Koko ajan käyn labrassa ja arvot heittää vitusti viikottain. Nyt tilanne taas B Leuk+ eli valkosoluja liikaa. Ne on aktivoituneet puolustamaan koska punasolut hyökkää taas. Koko ajan tietoisuus että kohta pahikset eli punasolut voittaa hyvikset eli valkosolut. Viimeks arvot niin korkeat että pitäis tehdä jotain ja nopeasti. Kysyin pitäiskö pistää tohon letkuun missä olin tiputuksessa pistää pahiksia? En saanut vastausta. Nyt olen psykiatrisella odottamassa leikkaukseen pääsyä missä saan sosiaaliavustajalta apua kelan valituksiin. Nyt ne ois ok, mutta jatkan kunnes toi drag race on kumottu. Syöpä painaa ja siitä ei kela välitä. Oon niin alas ajettu raakile etten jaksa enkä ilman apua selviä. Nyt sairaalassa kokeita mitkä minusta tuntuu Mengelen kokeilta jos toi raakile vielä pystyis johonkin työhön? siis kela kattoo jotain muita syitä kuin drag race millä vois taas hylätä. Meillä oli joku masennuksen hallinta istunto ja mä romahdin täysin. Siitä piti kirjoittaa kun C-Jykä kirjoitti että meillä kaikilla on rajansa. Ehkä joku kova jätkä pystyis niin kuin elokuvissa olemaan jee jee mä oon terve nyt kaikki ohi ja pidetään bileet kun normaali elämä jatkuu kuin mitään ei olisi ollutkaan. Mä en oo kova jätkä. Olen heikko ja heikkenen koko ajan. Siksi oon psykiatrisella odottamassa mitä tehdään syövälle ja kelan kokeita työkyvystä mitä on tehty 20 vuotta. Jos sä kestäisit tän ja mielentereys kestäisi niin olisit kova jätkä. Mä en ole ja mua pyydetään kirjoittaa tästä vaikka sain kiellon kirjoittaa tänne. Vielä kerran: suoraan eläkkeelle oisin päässy, mutta haluun kumota tän drag race jutun hylkäyksen. Ennakkonaettei kukaan joudu tän takia kuseen eli ei ole ot. Lisäksi haen taannehtavasti vuodelta noin 1990. Silloin oli miljoona tulot ja vuosia sen jälkeen verottajan mielestä. Noiden "tulojen" mukaan eläkkeeni olisi suuri. Mulla loppuu aika kesken enkä elämäni aikana tuota tule saamaan selväksi. Alkoholi ei ongelma. Mielenterveys on. Olen koittanut muuttaa vero ym tietoihin ammattiaa että en enää ole yrittäjä. Ei onnistu ja se on kirous. Toinen kirous on tämä drag race ja sitä tässä yritetään kumota. Siinä repelin avautuminen lyhyellä kaavalla ja nyt tuli kenkää koska kirjoitin tänne mitä en olisi saanut tehdä.
    Keep on kruuzing..
     
  20. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Kuka pyytää kirjoittaan tosta? Saako joku siitä jotain mielihyvää, kun lukee kuinka paskasti toisella ihmisellä menee? Mä en ainakaan saa minkäänlaisia kiksejä, kun luen että joku tekee kuolemaa. Noh, meitä on moneen junaan.

    Ja tohon mun ekaan kommenttiin, ja sun vastaukseen.. Onko joku OIKEESTI "pyytäny" sua vastaamaan siihen mun kommenttiin? Tyyliin: "hei, rebeli, vastaa ny tolle jupelle, tylytä se ihan suohon, do it, oot mun idoli!!!" ? mitä vittua...
     

Kerro tästä muillekin!