Harvinainen Volvo?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja homer, 2.10.2010.

  1. homer

    homer Double Gearhead

  2. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Muistaakseni 67 kpl tehty...

    Jokainen voip päätellä onko harvinainen vai ei...
     
  3. juro the dog

    juro the dog 1st gear

    asiaa likeltä liipaten:

    olen kuullut legendan, että volvolla olis joskus 60-luvulla tehty amazonista prototyyppi b36 koneella. siis sillä kuormureissa käytetyllä v8:lla.
    :eek:

    tietääkö kukaan onko kyseessä pelkkä legenda?
     
  4. Ana-

    Ana- 1st gear

    240 piti tulla alunperin v8, mutta öljykriisin takia ei tullutkaan.
     
  5. Electra64

    Electra64 1st gear

    Moottori lehdessä 12/1954 on juttu volvon koevaunuista. Siinä on yhtenä prototyyppinä hyvin paljon kaiseria muistuttava auto. V8:lla ja automaatilla ja kuusipaikkainen.. Eriasia on sitten kuinka luotettavia nuo jutut on tuohon aikaan olleet.
     
  6. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Mulla on vintillä Bilsport tai Wheels, jossa on artikkeli (ruotsink.) n. 60 Amasta, johon laitettiin B36 moottori. Jos joku on kiinnostunut, voisin koittaa etsiä ja skannata artikkelin. Mieluiten kyllä jutun saisi sitten laittaa johonkin, missä muutkin voivat lukea.
     
  7. 69

    69 Gearhead

    Katto on Kaiseria, ei oikeen muu. [​IMG]
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Hieno! :eek: Harmi, kun ei tullut tuotantoon. Samoin kun V8 280-sarja, mutta sen konehan olisi ollut vain 8-sylinterinen PRV. :rotfl: Olis ollut kansimurheita 25% enemmän. Vertailumoottoriksi olisi kuitenkin ollut hyvä... :p
     
  9. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tuo veekasi koneinen Volvo Philip on museoituna ruotsissa ja sen koppa on hommattu Kaiserilta.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Philip


    Lisäksi oli vuonna 1952 Henry J koppainen prototyyppi PV 179
    http://www.volvop1800club.se/jan/Picture4.jpg


    Itse taas harkitsin tuossa reilu kuukausi sitten hakevani ruotsista yhden harvinaisemman 960 Volvon, mutta sattumalta tulikin sitten ostettua hieman pienempi Volvo kauppakassiksi. Nuo 960 Executive /S90 Royal mallit ovat 15cm normaalia pidempiä isokenkäisten Volvoja.
    http://www.volvo700vereniging.nl/files/ ... review.JPG


    Sattumalta tuli vastaan Volvon logo!
    http://www.volvomania.com/forum/index.p ... 63%3Bimage
    Tuollainen on pakko tehdä tarrana ja pistää kauppakassiin... heh
     
  10. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Eipä ole tämäkään ihan yleinen, DDR:n suosituin edustusauto:
    Volvo 264TE
    264TE esite

    Eikä näitäkään niin kauhean montaa ole (lieviä Chrysler Airflow -vaikutteita on havaittavissa):
    Carioca
     
  11. -nikke-

    -nikke- Gearhead

  12. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Nuo 264TE mallit on muistaakseni tehty Bertonen tehtaalla Italiassa.

    http://www.nilsson.se/en/home/
    Yngve Nillson on Volvojen erikoiskoritehdas
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Olisi ollut vain 8 sylinterinen PRV? Se oi voinutkin toimia. Toi PRV V6 kun oli sahattu 8. Mulla V6 Pösöjä ollut. Ei kansi ongelmia, muita murheita sitäkin enemmän.
    Vai Bertone taas aialla. Ei mikään yläri. Kaunein Volvo Pyhimyksen jälheen mun mielestä 262C Bertone coupe. Sitä ei tarvii chopata. Ja muuten nin raskaaseen laatikko koppaan tuo matala katto on hieno! Ei montaa tänne tullut ja niistäkin taitaa suurin osa olla omia tuontiautoja?
    YK soturit niitä ainakin verovapaana toi. Monta toi maahantuoja?
    Musta 282C mustalla vinyylikatolla ja punaisella sisustalla ois Auto johoin voisin vaikka antaa Pyhimykseni. Letukan akkalohko ofkoos ja hiljaisella soundeilla. Se olis siinä. Aikoihin en ole 262 Volvoo nähny myynnissä, mutta hintavia olivat. Sen seuraaja oli joku laatikko coupe. En muista mallia. Oisko ollu 760C? Ri kaunis mielestäni vaan vitun ruma. Tais olla Bertonen kynä siinäkin asialla? Tosi kallis uutena eikä minkään näköinen. Tuosta ollu täällä odella höpötystä joskus. Oisko Tupis sinäkin ollut asialla?
    Mulla on Pyhimys ruottissa mikä meidänkin kilvissä ollut. Vanha, mutta uudemiila (fy fan) puskureilla. Se pitäis joskus hakee takas. Silloin pitää olla talous kuosissa mikä on vielä vuoden pakkasella. Siihen B58 eli 030 porattu letukan akkalohko mikä mulla Jaggessakin on. Olisin sillä Volvotapahtumiin yhtä tervetullut kuin nyt Jagge tapahtumiin?
    Nyt gurut monta 262C Volvoa täällä on? Muistelisin että joku sanoi joskus 30kpl?
     
  14. 660

    660 1st gear

  15. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    262C Bertoneja lienee Suomessa ainakin 20-30. Tiedän yhden miehen, jolla niitä oli 4 vuotta sitten 8kpl ja lisää oli hankkimassa. Pahalta vaikuttaa, että ko. miehen autot jäävät talliin, eikä niitä sen koommin tiellä enää näe. Mullakin oli tuollainen kullan värinen, mutta menin hölmö myymään sen pois. (juurikin tälle samaiselle keräilijälle) Työläs projektihan se oli, mutta kaikki tallessa ja osat hyväkuntoisia. Peltiä olisi saanut vaihtaa jonnin verran, kun ei se italialainen korityö oikein ollut ruostetta vastaan suunniteltu.

    Jos 200-sarjan Volvoon saisi laittaa Chevyn pikkulohkon vielä nykypäivänäkin laillisesti, niin tuo mun Bertone olisi sen saanut. Tuo PRV-V6 ei oikein saanut innostumaan, vaikka onhan jotkut gurut niistäkin saaneet tehoa irti. Vaikea moottori ylläpitää ja palkitsee omistajansa rumalla käyntiäänellä ja kovalla bensankulutuksella. :rotfl:
     
  17. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    262-mallia on tullut aika monta uustuontina, muistelen että kossina olisin rekisteröintitilastoista lukenut että vuosittain niitä rekisteröitiin keskimäärin yksi kappale uutena Suomessa. Olikos se kori Italiassa tehtykin vaiko vain suunniteltu?

    Tämä on muuten minun mielestäni muotoilultaa onnistuneempi:
    Volvo 780
     
  18. Erska

    Erska Gearhead

    Naapurin vanhalla ukolla oli tuollainen uudesta asti suomiautona. Muutama vuosi sitten hän luovutti sen pojalleen. Se auto ei paljoa kenkää saanut... Taitaa olla nykyään museossa näytillä.

    Ja PRV:stä, elkääpäs kuulkaapas... Kyllä siitä tehoa saadaan. 8)
     
  19. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Yhden 264:n "välitin" eräälle harrastajalle Pirkanmaalle muutama v. sitten. Ei ollunna itellä tallitilaa/aikaa sitä laittaa taas ajoon. Ja liian hyvä pistettäväksi osiksi.
    Liekkö se enää koskaan tullut liikenteeseen..?
     
  20. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Tässä yksi projekti, luvassa mitä ilmeisimmin jotain mahtavaa...

    ...Ja yhden tiedän seisovan heinäladossa. Siinä on jo kaks :poff:
     

Kerro tästä muillekin!