Harvinainen Volvo?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja homer, 2.10.2010.

  1. Erska

    Erska Gearhead

    Komee toi 265. Ainoa että moottorina näytti olevan B27E eikä B27A kuten noissa pitäisi olla. Joku swapannut ruiskukoneen sinne?
     
  2. 69

    69 Gearhead

    Luulin et GLE se E olis ruisku :eek:
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Siis pitäiskö farkuissa noissa olla kaasarikone? Eppäilen, koska auto näyttää takalokasuojien ylimaalatuista äärivaloista päätellen olevan tuontiauto jostain. GLE:n E ei Volvon mallipolitiikassa tarkoita ruiskua, vaan varustetasoa. Joku "eleganse" vissiin.
     
  4. 69

    69 Gearhead

    OK, eli moottori tyypin perässä oleva E vaan tarkoittaa ruiskua esim b230e
     
  5. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Christer Olssonin Volvo-kirjassa on seikkaperäiset luettelot malleista ja valmistusmääristä, mutta siinäkään ei mainita 260-sarjaa dieselinä. Mahdollista tosiaan että yksittäiskappaleina tehty tai uutena tehtaan toimesta muutettu.
    Tuollainen vanhempi kommentti viestiketjussa jäi mietityttämään. En ole satavarma mutta muistelisin että Riihimäen seudulla tuollainen olisi ollut joskus parikymmentä vuotta sitten, olisiko ollut hiekanvärinen tms. Eipä ole yleinen vehje ollut, edellämainitun kirjan mukaan valmistettu ainoastaan 1975-77 yhteensä 3329 kappaletta.
     
  6. capri30S

    capri30S 1st gear

    Täällä ylöjärvellä pyöri myös pitkään juurikin hiekan värinen 262, ei bertone, vaan tavallinen, eikä ainakaan ollut mitään jenkkituontiin viittavaa.
     
  7. Erska

    Erska Gearhead

    Sori.

    Enpä kattonut auton mallimerkintää sen enempää. DL malleissa on tuo B27A.

    Luin vain myyntitekstin ja myyjä sanoi autossa olevan B27A, niin halusin korjata ja sanoa että näytti olevan pellin alla B27E. Eli varmaan ihan oikein on. Suomeen noita GLE 265 malleja tuskin on tullut. Kaikki sitä DL kuraa strömpän kaasarilla. Saatu kaikkein laiskin moottorikin sillä aikaiseksi.

    Itsellä on 200heppanen PRV versio tuossa odottamassa Tatechia ja remmiahistinta. Tai siis sitä että joku laittaa ne siihen valmiiksi loppuun :D
     
  8. Tupis

    Tupis 3rd gear

  9. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Saiskos tuota nyt sitten käyttää vertailumallina,mulla kun on tuo 240 ritsa.Mietin vaan et siihenhän sitten sais tumpata sen n.3.0l koneen,lievästi piristettynä tietysti :D
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Saa käyttää, koska samaa mallisarjaahan ne on. Minkäs 3.0l -koneen meinasit sinne laittaa? Volvojen omat, 960:stä olevat koneet ei käy. Liikaa tehoa.
     
  11. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Kunhan leikittelin ajatuksella,tällähetkellä ei oo niin paljoo rahaa eikä kiinnostusta että laittas siihen penniäkään kiinni...mutta ajatus kyllä kiehtoo.
    Saattas liikennevaloissa tulla sellasia mit..vit..mihin se meni-hämmästyksiä ku orkkiskuosissa oleva 240 ampus kumit savuten horisonttiin :D
     
  12. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Ruotsissa on kulkenut vitsinä että panssarivaunu ja Volvo 960 kolaroivat. Panssarivaunun miehistä loukkauntui vakavasti!
    http://www.pretorianer.ch/cars-for-sale ... g-armoured Tässä olisi nyt sitten oikeasti panssaroitu Volvo 960 kaupan tuo B4 tarkoittaa tuota mallia
     
  13. Tupis

    Tupis 3rd gear

  14. Erska

    Erska Gearhead


    No eikös Volvo 242 GTX:sää voi ihan hyvin käyttää verrokkina joloin tuo 204 heppanen volvon moottori sopisi ihan hyvin sinne?
     
  15. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ei kelpaa, kun GTX ei ole "tehdastekoinen" Suomen viranomaisten mielestä. Tehokkaimmat moottorit ovat olleet B28E ja B21ET, joissa kummassakin on ollut 155hp. Edes välijäähdytetyn turbon (170hp) tehot ei kelpaa verrokiksi, koska ne coolerit on olleet maahantuojan asentamia, eikä tehtaalla kiinni ruuvattuja.

    Näin ollen maksimiteho on 155hv * 1,2 = 186hv. Poikkeuslupaa voi yrittää anoa.
     
  16. rane58

    rane58 Double Gearhead

    [​IMG]-Panssarivaunussa ei ollut turvavöitä eikä -tyynyjä? :eek:
     
  17. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    B6304S2 = 180 hv ???
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Volvo 1998 S90 automaatti ja tehoa 180hv, manuaalissa tosin 204hv.

    Erikoismallit Royal ja Executive myös 204hv.

    Onhan noita swappeja 240 3.0 960:n koneella tehty useitakin ja Kiikalassa oli yksi S80:n T6 koneellakin...siinä on 272hv, no leimasta en sitten tiedä ?
     
  19. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tuossa vasta näin kuvat 264 mallin 15-20cm pidemmästä versiosta,joka on kuin myöhempien 760/960 Executive mallien mukainen. Eli puuttuu se pieni takasivuikkuna ja kasvanut mitta näkyy takajalkatilassa ja takaovissa. En ollut aikaisemmin edes kuullut vastaavasta ja nähtävästi nämä ovat myös tuolta Yngve Nilssonin "pajalta".
     
  20. Erska

    Erska Gearhead

    Istuskelin tossa muutama viikko sitten kaverin 1998 S90 Royalin kyydissä... Taitaapi olla 27 niitä tehty . Kaikkina vuosimalleina yhteensä 120kpl tms. Aika harvinaista :)
     

Kerro tästä muillekin!