Hauskoja kilpiä ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Futurage, 23.10.2009.

  1. mertsi1

    mertsi1 2nd gear

    Tai se on joku Brera Edition 395/ jostain määrästä valmistettu järjestysnumero... mistä noista tietää :D

    Tänään joka tapauksessa bongasin rekka-auton ÖRN-25 eikä siinä lukenut missään kohtaa Örniä ensinkään. :)
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Oliskohan Maanrakennus P.Örn?
    www.maanrakennusorn.com
     
  3. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Oisko mahdollista että olis myyty kilpineen eteenpäin. Uusi omistaja putsannut kyljet.
    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    Mulla hämärä muistikuva että olen nähnyt myös ÖRN-37 Mutta kuvaamaan en ole päässyt
     
    LC500 ja Pande_K tykkäävät tästä.
  4. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Tämän merkitystä ei tarvitse arvuutella, sillä samat kirjaimet ja numerot ovat kilvessä kuin Bemarin takaluukussakin, vähän eri järjestyksessä vain. GTD-530.

    [​IMG]
     
    LC500, isalmela ja cdv70 tykkäävät tästä.
  5. LC500

    LC500 2nd gear

    KIV-4 Audi SQ5 TDI, kilpi menossa ainakin kolmannessa Audissa. Pari edellistä taisi olla A7 ja A6 Avant
     
  6. LC500

    LC500 2nd gear

    Hetken tutkin Alfa Romeo Breraa ja sen konseptimallissa oli 395hv V8. Kenties siitä vedetty BE-395? Noh aina voi spekuloida :)

    Noista ÖRN-kilvistä olen nähnyt 33, 34, 36, 37. Tulevat aina moottoritiellä vastaan niin ei ehdi kuvaa ottaa.
     
  7. mertsi1

    mertsi1 2nd gear

    Kyllä se ÖRN-25 on myyty seuraavalle. Mulla on siitä kuva kamerassa, mutta kamera on autossa enkä jaksa sitä nyt hakea. :D
     
  8. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Poikkesin cdv70:n bongausreviirille :) ja tuloksena hiukan lähempää kuvattu AR-86. Jännä kun merkkien asemoinnissa on eroa. Jos katsoo Marklinin edelliselle sivulle postaamaa JK-68:a niin siinä merkit ovat tiiviisti väliviivan molemmin puolin kuten yleensäkin. Siihen nähden tämä näyttää harvinaisemmalta mallilta. Sattumako näitä sijoitteluja ohjaa vai onko tähän joku syykin?

    [​IMG]
     
    LC500 ja isalmela tykkäävät tästä.
  9. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Kilpi peitetty, mutta hassua että tämän ikäisessä autossa oli kuusimerkkinen kilpi josta puuttui se sininen FIN osa.
    [​IMG]
     
  10. mertsi1

    mertsi1 2nd gear

    ^
    Ei ollenkaan tavatonta tuo, että tämän vuosituhannen autoissa näkee kilpiä ilman FIN-tunnusta. Itse olen aina ottanut jokaiseen autooni kilven ilman sitä sinistä lätkää. Se vaan häiritsee jotenki. :D

    Toiset taas uskoo siihen, ettei kukaan huomaa kyseessä olevan "tuontiauto" kun eivät ole raukat jyvällä siitä, että kirjainyhdistelmistä huomaa heti mikä on rekisteröintiaika / -vuosi. ;)
     
  11. LC500

    LC500 2nd gear

    ^
    No tämä. Ei FIN kilvet on ihan tyylikkäät joskus.

    Porukka ei aina ymmärrä / usko kun sanon, että tuossa menee tuontiauto tai juuri käyttöönotettu auto. Heille vaan perus rekkari... :)
     
  12. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Itse tilasin 6 merkkiset maksu kilvet ja ilman eu merkkiä.
     
  13. mertsi1

    mertsi1 2nd gear

    Näin se menee. Toiset ei huomaa koko kilpeä ensinkään. Itse ihmettelin aikanaan, kun NG-sarjaa mentiin A:sta alkaen. Ensin tuli NGA, sitten NGB ... ja NGM:n jälkeen ei tullutkaan NGN vaan NNG. Tämä tapahtui vuonna 2003. Nykyään nuo kirjainsarjat pomppii ja hyppii lähestulkoon kuinka sattuu.
     
  14. mertsi1

    mertsi1 2nd gear

    Uteliaisuuteni heräsi. :) Minkälainen tunnus on kyseessä?
     
  15. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    ÄSS-911
    [​IMG]
    Kuvan laatu voisi olla parempikin, mutta eteni niin ripeästi, ettei onnistunut.
     
    Pande_K ja cdv70 tykkäävät tästä.
  16. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Ei paljasteta vielä kun pitää saada "koko sarja" ensiksi tilattua.
    Oon hankkinut halpoja autoja et saan niihin kilvet jemmaan
     
  17. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    ROV-15 Porsche Panamera.
     
  18. mertsi1

    mertsi1 2nd gear

    SEP-70 E-mallin Mersu tätä uusinta korimallia. Kuljettaja näytti olevan n. 70-vuotias ja jotenkin Sepon näköinen. :)
     
  19. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    PPA-1
    [​IMG]
     
    Pande_K ja LC500 tykkäävät tästä.
  20. LC500

    LC500 2nd gear

    Ei siitä pitkä aika ole kun JON-3 kilvestä puhuin. Noh, nyt visuaalisen havainnon mukaan kilpien välinen auto vaihtunut valkoiseen Volvo V90 malliin.
     

Kerro tästä muillekin!