Hc päästöt?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Dankke, 10.7.2019.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No ei sitä saatana litratolkulla sinne holvata tymät! :poff:
    Kyllä se haihtuu ennenkun tulipaloa aikaseks saa lukuunottamatta tietty jos oikeesti syttyvehkeet lyö läpi :p
     
    xarper tykkää tästä.
  2. Dankke

    Dankke 1st gear

    Alipaineletkut käyty läpi, senverra löyty että imusarjan takana oleva liitin missä on lootalle menevä alipaineletku oli löysällä, otin irti ja laitoin tiivisteteippiä kierteeseen. Saas nähä oliko tämän syy, jarrucleenerii suihkin kaasarin juuree mutta ei vaikuttanut mihinkään.
     
  3. Dankke

    Dankke 1st gear

    Nii ja tosiaa, luttasin tehostajalle menevän letkun, ei vaikuttanut tyhjäkäyntiin.
     
  4. markoyt

    markoyt 2nd gear

    Laitanpa tähän vertailun vuoksi kun porukka näitä miettii.
    Eli Pontiacin 400:nen viripannu....kannet,268 nokka,imari ja 750cfm db Holley jne.
    Eka mittaus
    HC 250
    O2 4,5
    Tuo 02 oli toisella puolen n 5
    Ja kun raja arvo on 4.5 niin.....
    Laiton n 7litraa re85 bensaa ja n 25litraa shell 98vpoweria
    Mittaus
    HC 130
    02 3.5
     
  5. -JS-

    -JS- 2nd gear

    CO% kuitenkin tarkoitat, ei happea O2... Jossa raja liukuva 5%

    Edit luin väärin, ei mitääno_O
     
    Muokattu: 11.7.2019
  6. Dankke

    Dankke 1st gear

    Kävin mittauttaa eilen säädöt ja samalta näytti, vuotoja en löytänyt ja rupee jo hulluuskin iskee, tänää säädän keinuvivut. Sellanen kysymys että voisiko vika olla virranjakajan alipainekellossa, pitäisikö sen mennä tukkoo kun siitä letkusta imasee? Valaiskaa epätoivosta.
     
  7. Muurahainen

    Muurahainen 3rd gear

    Siis ei sieltä läpi saa ilmaa päästä sen enempää kuin liikutteluun tarvitaan. Siis hyvin vähän käytännössä kalvon takana on hyvin hyvin vähän ilmaa eli tuntuu samantien vastusta.
     
  8. Dankke

    Dankke 1st gear

    Joo mä pystyin hengittää sen läpi,
     
  9. Muurahainen

    Muurahainen 3rd gear

    Sitten se vuotaa ihan poskettomasti.
     
  10. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Jossain kohtaa viestiketjua tuli ilmi tämä sytkien kattominen. Itse ennakkoa tarkistaessani katon keskipakosäätimen ja alipainesäätimen että toimiiko ne. Alipaineletku irti ja kierroksia jolloin strobon valo näyttää että ennakko kasvaa säätimen toimiessa. Sitten kierrokset nostetaan tyhjäkäynniltä jonki verra ylemmä pidetään siinä ja tyrkätään letku kiinni. Jos nousee lisää siitä ni toimii alipainesäädinkin. Siis jollain tavalla, ne pitäs testipenkissä testata mutta noin kokeilemalla tietää toimiiko ne edes mitenkään. Kilpureissa ei usein ole alipainesäädintä joka on kuormitusta varten ja keskipako taasen kierrosten mukaan. Diagnostiikka on helppoa useimmiten kun menee järjestyksessä ja oikein. Jos olisit tarkistanut säätimet proseduurin mukaisesti ennakkoa tarkistaessa ni vika olisi jo selvinnyt. Eipä se muuta ilmavuotoa tarvikkaan ku puhki oleva kalvo. Näin neuvo minua vanhemmat asentajat aikoinaan joilla jo vissiin horsmaa pukkaa perseestä. Korjaus on muuten helppo. Pistät sen letkun pään vaan tukkoon. Saat sen leiman ja hankit säätimen sitte myöhemmin.

    Joskus aikoinaan yks tuttu oli uusinut kaikki sytytyspuolen kamat ku ei käyny kaikilla hyvin. Minä sitten vaihdoin siihen kansipahvin ja oikasutin kannen. Jo vain rupes käymään. Niin että turha työ vie aikaa ja rahaa puhumattakaan hermoista.
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!