HEI-jakaja kärähti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja FCKTHDCK, 6.8.2006.

  1. FCKTHDCK

    FCKTHDCK 1st gear

    Mikä helvetti käräyttää alle 500 km ajetun eli uuden jakajan?

    Jakaja oli alipaineella säätyvä kärjetön HEI ja moottori 355 cid sbc.

    Eli jakajaan ei mene kuin 12v + sekä kierroslukumittarin karva.

    Matka katkesi kuin veitsellä leikaten n.100 km ajon jälkeen ja näyttäisi että
    puola olisi jakajasta kärynnyt.

    Vaihdoin tilalle normi kärjellisen jakajan kilkkeineen ja matka jatkui.
     
  2. kaasua

    kaasua 1st gear

    jakaja

    onko sulla sytkäboxi?? mulla palo viime syksynä samanlailla, ja epäilin tai epäilen vieläkin et se tuho johtu boxista, nyt kaikki hilut msd ja kaikki pelaa hyvin. siis halvat rojut ei toimi, sen se kyllä opetti. jakaja ja puola oli accell.
     
  3. Qjet

    Qjet 1st gear

    Uusi HEI ? Kurkkaa, mitä lukee MADE IN jälkeen. Vastaus saattaapi löytyä sieltä. Valitettavasti.
     
  4. FCKTHDCK

    FCKTHDCK 1st gear

    Ei mulla mitään boxia siinä ole, vain jakajan omat sisäkalut.

    Ajattelin lähinnä että voisiko tuo kierroslukumittari jotenkin aiheuttaa tuhon,
    tosin se kyllä toimi aivan normaalisti ennen stoppia.
     
  5. Speedo

    Speedo Gearhead

    Korjauskäsikirjoissa ainakin varoitellaan että: "älä missään tapauksessa maadoita HEI-jakajan kierroslukumittarin lähtöä!".

    Sitä en ole kyllä kokeillut, että seuraako siitä kuvaamasi kärähtäminen.

    Viallinen kierroslukumittari tai maavuoto kierroslukumittarin johdotuksessa saattaisi siis aiheuttaa tuon kuvailemasi vian.
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    onko puolalta liittimille lähtevät kuparikaapelit ehjiä vai kärähtäneitä? Kaverilla oli yksi käyntiinlähtö-oikeutteleva auto jossa kuparikaapeli oli hangannut siihen puolan metallirunkoon ja eriste oli kulunut puhki ja meni maihin siitä.

    Ja kai siinä modulin (jakajan sisällä pohjassa) on lämmönjohtotahnaa rungon välissä. Kai uusissa on, oli missä tahansa tehty.
     
  7. FCKTHDCK

    FCKTHDCK 1st gear

    Sama vika Rahikaisella. . :lol: eli liittimeltä puolalle menevä valkoinenjohdin (kierroslukumittarin lähtö) oli nirhautunut puolan metalliseen kulmaan ja lyönyt maihin. Tämä siis tuhoaa vain 500 km ajetun puolan. Aika huono laatuiset johtimet. Made in usa :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!