Hei jakajan mekaaninen ennakko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja tabs, 10.10.2014.

  1. tabs

    tabs Gearhead

    Sbc 350 vortec aiheuttaa hämmästystä ja kummastusta. Koneessa on Gm:n oma alipaine kellollnen jakaja, alkuperältään tuntematon.

    Ongelma: Aluksi laitoin lampulla katottuna perus ennakon 12 astetta, mutta kierroksilla ennakko ei noussut ollenkaan->johtopäätös: lian jäykät jouset.
    Mutta kun ei.

    Jakajassa olikin todella lurut jouset paikallaan, vaihdettiin ne MrGasketin kitistä Medium jousiin ja perusennakko tippui 4 asteeseen.

    Perusennakko takaisin 12, mutta edelleenkään kierroksilla ei tule riittävästi ennakkoa, nyt 22@3000rpm.

    Perusennakko nostettin 15, tästä kone tykkää eniten ja pyörii kevyesti tyhjää. Mutta kierrosennakko jää edelleen 25:n asteeseen.

    Missä on mun puuttuvat 10 astetta? Painot liikkuu keveästi ja pohjalevy ei kanita...

    Mitäs seuraavaksi?
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tarkasta paljo se antaa ennakkoa. Ite tein näin, en tosin terve ja moro jakajasta, et teippi osotinviisariks ja ihan kouluaikasella kolmionmuotosella astemitalla katoin paljo keskipako asteet on.
     
  3. Weijari

    Weijari Gearhead

  4. tabs

    tabs Gearhead

    Vakio limput siellä on. Noi MrGasketin limput ei tuntunut yhtään erilaisilta.

    Muistaako kukaan kuinka pitkä sen ennakko "slotin" kuuluu olla?

    Toi kolmioviivain juttu olikin innovatiivinen, täytyy kokeilla jos mahtuu tekemään kun toi pannu on vaan istutettu syvälle tuliseinän sisälle ja meinaa olla vähän ahtaat paikat.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ootko kokeillu lukita mekaanisen ennakon auki? Ite pistin rautalangalla limput niin auki kun voi ja kattelin lampulla paljonko se antaa. Tosin aika rumasti kone potki.


    Ei taida silti tässä olla apua mutta näkis onko liikerata puhdas eli vika muualla.
     
  6. tabs

    tabs Gearhead

    Tänään menee työn alle.
    Tarkoituksena vaihtaa vielä jäykimmät jouset tilalle, jotta eliminoidaan mahdollinen punttien aukeaminen tyhjäkäynnillä. Kolmioviivain kaivettu esille ja koitetaan mittailla asteita.
    Ja itse itselle vastaten: n.9,5mm on liikerata punteilla "slotissa"
    Ajoitus merkki ja pointteri tarkastettu, joten vika sen suhteen eliminoitu.
    Pannuhan pelaa näinkin hienosti, mutta ei viitsisi jättää vähiäkään koneja reserviin...
     
  7. tabs

    tabs Gearhead

    Juuei. Kaikki näennäisesti kunnossa, mutta ennakkoja ei tule tarpeeksi.

    Toinen jakaja paketista(uusi summitilta) paikalleen ja heti ennakot 15-32...Rapsakasti vastaa kaasuun.

    Tohon vielä pientä jousi jumppaa ja se saa jäädä paikalleen.
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Muistelen että mulla oli kerran yksi HEI-jakaja jossa se keskipakosäätimen akseli jumitti ja se ei aina palannut nolla-asentoon tyhjäkäynnillä ja kun koneen sammutti. Pari startin päätyä hajosi sen takia kun ennakko joskus sekoili startilla.
    Purkaminen, puhdistaminen, öljyäminen ja perusennakon uudelleen säätäminen auttoi.
     

Kerro tästä muillekin!