Help! Miten irtoaa polttimon kantaosa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja ValiantMan, 7.6.2009.

  1. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Miten saa vaihdettua takavalon polttimon pohjan -73 New Yorkeriin?

    Polttimo oli palanut ja uusi ei mene hapettuneeseen kantaan. Pohjan jousikin on jumissa, kun kannan sisään on päässyt puskurin takaa kuravedet.
     
  2. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Hop! Eikö kukaan ole vaihtanut Mopariinsa polttimon pohjia?
     
  3. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Mä olen vaihtanut näihin lukuisia kertoja polttimoja ja aika monesti on jäänyt ensin lampun lasi sirpaleina käsiin, nää tosiaan tahtoo jumittua ajan myötä... Mutta kun on pihtien kanssa taiteillut sen jätöksenkin sieltä, uusi polttimo on yleensä sujahtanut melko helposti paikoilleen. Ja toiminutkin vielä.

    Sä oot varmaan ruiskutellut sinne pohjaan voiteluaineita niin maan perusteellisesti?
     
  4. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Jep, lasi jäi ensin käteen. Sitten otin messinkikannan pois pihdeillä.
    Ongelmana on se, että galvanoitu(?) polttimon pohja (siis se johon polttimo kierretään) on hapettunut kyljiltään, eikä sinne saa polttimoa (takertelee). Lisäksi muovinen jousella kulkeva levy pohjassa on jumittunut ala-asentoon, eikä suostu nousemaan ja kantamaan polttimon pohjaan. Paikalla ollessa polttimon pohjaosaa ei pääse putsaamaan/hiomaan kunnolla sileäksi - enkä ole keksinyt miten (ilman väkivaltaa) saisin vaihdettua uuden osan. Nippeli-Tepoltahan ainakin saa tarvikkeena uusia polttimon pohjia.
     
  5. twelve

    twelve 3rd gear

    Ei kai siinä auta kuin katkaista piuhat ja laittaa uusi tilalle?

    Mulla ei meinannu polttimo mennä paikalleen sitten millään, mutta kun talven jälkeen menin takakontille kameran kanssa valmiina postittaa tänne 'onks ideoita?' ..niin polttimo päättikin mennä paikalleen ja pysyä siellä. 10v wanhempi chrysleri.
     
  6. kinde

    kinde Gearhead

    HÖ.


    Otat ensin piuhat irti jostai liitoksesta tai akunkengät.
    Sitten mekaanisesti putsaat nöyhtät pois ja sprayjaat uutta sinkkimaalia.
    Sitten johdonpäät putsaten. Sopivaa CRC suihkit sinne tai valkovaseliinia ja lamppu kiinni ni taas menee yks mersun ikä. (ruostuu ovet vaihtokuntoon jo viidessä vuodessa)

    näin mä teen.
     
  7. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Hö itsellesi!
    66 valtterissasi koko takalamppu on viidessä minuutissa kourassa ja paikalla ollessakin se on sopivalla korkeudella ja työskentelykulmassa. :lol:
    Putsaa nyt mekaanisesti C-koppasen takalamppua jollain kynävinkulla taskulamppu suussa, eikä tiedä seisoisiko päällään vai makaisiko kylellään. Ja se vinguttelu ei kuitenkaan auttaisi pohjaan jumittuneeseen muovi(?)kantaan. Onneksi vilkkukytkintä on helppo heilutella ilmoitellessaan kääntymisaikeista. :rotfl:
     
  8. kinde

    kinde Gearhead

    Hö hö.


    Kuka käski ostaa C-koppasen. :poff: :rotfl: :rotfl:


    No joo , onnea ja sisua korjaukseen.
     
  9. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Onneksi tallessa on yksi 66 valtterikin. On jotain järkevää mihin palata, kun nämä C-eikkailut ovat joskus ohi. :wink:
     
  10. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Ja HÖ pojat!

    C-koppa rules... :rotfl:

    Kumman tankkiin joutuu tankata enemmän ja useammin... :lol:
     
  11. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Vihdoinkin otin itseäni niskasta kiinni ja nykersin hapettumat pois kantaosasta. Selvittämättä jäi siis, miten se irtoaa. Pääasia, että valot taas toimivat, kuten pitääkin.
     
  12. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Joko alkaa palata luottamus c-bodyjen ylivoimaan? :rotfl:
     
  13. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Eihän se hiipunut ole missään vaiheessa. 8)
     
  14. palotila

    palotila Gearhead

    Nippeli-Tepolta ostin vitosella uuden polttimonpohjan omaani. Vähän askartelua ja se oli paikalla.
     
  15. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Unohtui taas kertoa, että vika on korjattu. Ongelma ratkesi huolellisella putsaamisella ja herkistelyllä. Sen sijaan ei vastaisuuden varalle selvinnyt, miten sen kantaosan saa irti. Eli joku tietäväinen voisi vielä kertoa.
     

Kerro tästä muillekin!