HEMI Barracuda ja Duster

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 4spdBcuda, 5.11.2010.

  1. Mutku

    Mutku Gearhead

    Tuon punaisen Dusterín (ei se Hemi) omistaja oli vaalea tyttö/nainen, sillä oli ymmärtääkseni Dusterin jälkeen E-korin Barracuda, tais olla tumman värinen, sininen?

    Kouvolan varttimailikisoissa Tehontiellä se Barracuda oli joskus ´90-luvun alussa (?). Kuskina oli mies, mutta se vaalea omistajatar oli siis paikalla myös. Yllättäen se Barracuda sammui lähtöalueella ja konepellin reunoista alkoi tulla savua ihan kunnolla. Tyttö hyppi vieressä korkokengissään, ääni oli heti kovin kimeä, ymmärrettävästi kyllä. Sitten äkkiä joku tilanteen tasalla oleva mies aukaisi konepellin ja painoi lillasti sammutinjauhoa sekaan, talttui heti ok.

    Koko hässäkkä kesti yhteensä ehkä 10 sekuntia. Mutta niinku autopalon nähneet tietää niin se vaikutti paljon pitemmältä ajalta. Barracuda työnnettiin pois, en tainnut nähdä sitä enää koskaan.
     
  2. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    miten tuo rat roaster vai mikä crossram imusarja onkaan näyttää ettei se oo tehty toimivaksi, vaan myytäväksi :rotfl:
     
  3. Kimmo

    Kimmo Gearhead

     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jos en ihan väärin muista, niin se Barracuda meni Suomessa matalaa 12 sekkaa, vai oisko sitttenkin mennyt 11 puolelle? Jonkinlaisia toimintaongelmia tuppas olee, ruiskun autuutta?
    Rat Roasteri varmaan toimi ainakin jollain lailla kun sitä käytettiin kohtuu menestyksekkäästi esimerkiks Nascarissa matalalla bath tub kannella, samoin kun vaikkapa Super Stockissa sekä ton tehdas crossramin, että streethemin rivikaasari imusarjan korvaajana. Mut viimeaikoina on kyllä useempaan otteeseen todettu, ettei noi crossramit oikeen taho pärjätä normi single planelle yhellä kaasarilla.
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Sijoitetetun pääoman tuotto ei mun mielestä oikein täyty noilla sekuntiluvuilla. Vaikka en kyllä tiedä mikä on ollut tavoitteena.

    No HEMI on HEMI ja WEGDE on WEDGE ;)
     
  6. studio57

    studio57 Gearhead

    onhan tuo crossram saakelin komia ! pisteet siitä !
     
  7. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Toi oli se MSD vika - Ei kiertänyt yli 4000 rpm - siihen nähden kohtuu aika :D
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Muistaakseni siinä oli kyllä sama vika ihan mopsin boksillakin, tai ei ainakaan kulkenu lujempaa. Ja aika harva välitys jos kuitenkkin meni loppuja sen 190 4000:lla. Eihän sillä kai kokeiltukaan kun muutaman kerran parin vuoden aikana, mut kohtuu sitkeessä oli ne vaivat jos ei ikinä toiminu niinku piti. Mut ny on vissiin sitte MSD kunnossa jos menee niitä 11 aikoja. Eli samanverran mitä edellinen meni budjettiwedgellä.
     
  9. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Musta oli, vanhaa kisahistoriaa omannut auto.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kyllä toi oli tiedossa 20v sitten että silloin uus yhden nelikurkkuisen imusarja oli parempi kuin tehtaan vanhat 2X4 imusarjat.
    Mulla oli ja vaihtelin kaasaria tilanteen mukaan. 850db ja 1050 dominaattori, Holleyt kysessä. Ei rokannut. 850 liian pieni minkä takia löaihalle mennessään meni mäntiä. Dominaattori tais olla liian iso? Toimi ok, mutta ei pienellä poljennalla ruuhkassa ym. Se vaati polkua. Sit kun esim cruisngin lenkin jälkeen Stadin jäähallilla yritin käynnistää Hemppaa niin se pani hanttiin. Kasteli saatana tulpat. Ainoa vaihtoehto oli pyörittää ilman sytkää että akilleen kantapää eli isot MoParin motit sai öljyn kiertämään alapäässä. Sitten virta päälle ja poljin pohjassa käynnistys. Se ei ollut elvistelyä, muta niin sai tulpat kuivaks ja se pärähti käyntiin ja heti kohta kävi kaikilla pytyillä. Toi crosram oli vaan niiiin härskin kaunis että olisin sen halunnut ostaa. No se oli silloin se ja sitten kuulin kun se oli myyty Ruotsiin. Vitutti. Tosin Simo ja Jouni oli tietoisia just sen hetkisestä rahatilanteestani ja ehkä siksi eivät sitä tarjonneet mulle. Jos oikein käsitin niin ei ollut pieni raha kyseessä, mutta tais mennä vipuja ym palikkaa mukaan?
    C-Barge tuossa sanoi ´milloin tehdas teki alumii- milloin magnesiumsarjoja.
    Se mag satsi ei siis ollut 68 niin kuin muistelin, vaan se siis oli 65.
    Kiitos tarkennuksesta. Joskin silloin ei oltu niin tarkkoja mistä autosta ja minkä vuotisesta palikasta oli kyse?
    Tiedän hamstereita keillä uskomattomia Hemi osia. Eivät ole kaupan mistään hinnasta. Voi olla mahdolista että joku muu kuin Simo ja Jouni ois ruattiin myyny tollaisen sarjan, mutta 99% tod näk se oli noiden veijareiden imusarja.

    Niih se Cross Ram nimi? Oliko jollain siihen keinot eli ainoa kuka sai sitä nimeä käyttää, vai saiko kaikki -siis GM ja MoPar- käyttää tuota nimitystä?
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Dodii tulihan se sieltä. Nyt rupee vähän muisti palailee, joskin se mun rajoitetun muistikapasiteetin takia on rajoitettu. Kun jotain rupee muistaa, niin jotain unohtuu. Mun neorologi, ei neurokirurgi mikä mua leikannut ja ne jatkuu ylihuomenna, sanoi että tämä on normaalia. Onko? Lähimuisti pätkii niin vitusti ja mä teen siitä vieläkin pahemman kun ylireagoin asioihin. Oli ne hyviä tai huonoja.
    Nyt muistan neidon mustan auton. Se ei muistaakseni ollut 70 mikä mulla oli silloin ja silloista muijaani kehotin menee repäisee stripille kun näki että siellä jotkut muijat hannaa.
    No ei mennyt mun muija ei.Ajoi se melkein päivittäin Hemi Cudaa. Perusasiat van meinas välillä unohtua. Esim kun joutui pysähtyy valoihin niin sillä 727 laatikossa kolmonen päällä. Hyvin väänti Hemppa ilman nikottelua liikeelle.
    Porvoon tiellä se muutaman kerran polki. Mutta kun tuli autoja motarilla eteen niin se joutui 100km/h pudotaa nopeuta ohittaakseen muut autot, ja sitten oli latu taas edessä..
    RÄYH!
     
  12. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    tuon näkönen hässäkkä tuli sen mustan mukana kun se myytiin lahdesta pois, oli muistaakseni itse valettu. kansi oli ihan alumiinilevyä. voi olla taas että muistan väärin. :eek:
    toinen imusarja oli tunnelram joka siihen stroukkauksen jälkeen laitettiin ..
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Niin, Arska, joka sen mattamustan aikoinaan teki, valoi itse imarin tuohon hemiin. En vaan enään muista varmaksi, oliko tuon mallinen...
    Ikä teettää :rotfl:
     
  14. HEmiTERO

    HEmiTERO 1st gear

    noitten rotanpaistajien suurin ongelmahan on että kun toi plenumi(vai mikälie) on niin helkutin iso ja si ku bensa sinne höyrystyy ja si kone sattuu sanoon et buf startatessa tai polkastaessa niin tahtoo toi kansi ratketa.omassani oli näin käyny ja se oli si korvattu paksulla alulevyllä jota moneen kertaan itsekki joutu oikoon kerran jota alastarossa miss diesselin(bussi)ja hallitunkin voimin.si ostin simolta(se toinen 8) )sokeita kansia mitä se oli valuuttanu täällä suomessa nippukaupalla(hmm.mistähän johtu :odroll: ).päällä siinä oli 1150domi sit vaihoin tunnelin kahella 660.llä holleyllä.tunnelilla kone heräs ihan eritavalla ku kaasulle meni mutta aika ei parantunu samoja 10.6.sia meni tosin tunnelin kokeilu katkes porin kisoissa laakeri vaurioon mutta sellanen mieli jäin et ennenmin tunneli ku rotan paistaja.niin juu mun eka alakerta joka oli dusterissa oli hitsaamaton std racehemi vuodelta -65 joten kyllä niitä ikkunattomiakin suomen maasta löytyy 8) .
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kompromissihan se rat roaster on, oleellista et on saatu mahdutettua vakiopeltien alle luokkasääntöjen mukaisesti. Nykyäänhän super stockissakin on sheet metal imusarjat tai jopa billetit sallittuja, parhaat "cross ramit" on nykyään billet runnereilla ja laipoilla ja sit plenumi kasattu hitsuuttelelmalla. Ja kaasarien pitää olla limittäin, vähintäänkin niin, et primäärit on samassa linjassa (ne kaasarit on poikittain ja vastakkain)
    [​IMG]
     
  16. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Ei jaksa kinaa - ei väliä... Mut toimi ilman msd:tä mopen omil... siis ilman transbrake..
    Ja niin lähti Saksaan...
    Mut se siitä.. Ihan vaan sen takia kinasin että toimi kyllä ruiskulla..ei vaan nähty potentiaalia suomessa
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vittu ku tää muisti pätkii. En tiedä mikä oli todellista ja mikä ei.
    Mutta muistan kun keran oltin Ilkan putkasa ja sielä oli saatavana uusia tehtään Hemi lohkoja.
    Siellä oli silloin läsnä ymmpäri Suomea Hemi guruja. Ruoppa siinä esiteli uutta lohkoa. Sanoin että otan heti yhden. Kaimani Joronen siinä vieressä sanoi että hän ottaa sitten kaksi. Siellä oli nimimiehiä pitkin Suomea. Mutta kah, kun ruvettiin ostaa lohkoja, niin niitä ei ollutkaan saatavilla vaikka jenkitkin niitä mainosti. Siis Crate motti kyseessä. Ruopan Ilkka jotain yski että ne vaiheessa ja jtn pieniä ongelmia tuotannossa.
    Sitten puhe kääntyi raakalohkoihin ilman koneistuksia mitä jenkit ei silloin pystyneet tekemään. Silloin alkoi tilauksia satamaan lisää mm Autiorinne ja muut hörhöt. Mielenkiintoinen tilanne silloin USpartsissa. Potentiaalisia maksukykyisiä hönöjä oli silloin smurffin (Ruoppa) putka täynnä, ja Ile myi vain ei oota.
    Käsittääkseni nää oli jotain kaukoidässä valettuja lohkoja. Ei Meksikossa. Ongelma oli kuulemma se ettei jenkeillä ollut enää koneituslinjoja Hemille?
    BS sanon mä, mutta miksei ne myyneet raakaa lohkoa meille ketkä oltais itse ne koneistettu?Toinen Simo eli Joronen jatkaa vieläkin Hemeillä. Tosin näillä uusilla mitä se ennen haukkui ja sylki ja kusi niiden päälle.
    Maailma muuttuu, pitäisiköhän minunkin?
     
  18. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    paljon ja mielenkiintoista juttua mutta löytyiskö näistä enempi kuvia. Onko nämä kolme nyt sitten ainoat (katu) a kopat joita hemmolla ollut. Neljäskin voi olla lähivuosina tulossa, ei kuitenkaan allekirjoittaneen toimesta mutta ihan tästä lähipiiristä..... katotaan sitä sit.
     
  19. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ilmeisesti nämä ovat ainoat Hemillä katsastetut ja luvalliset A-bodyt. Muistaakseni takavuosina liikkui lisäksi Hemillä yksi early-Valiant, jossa otteessa oikeat kuutiotuumat, mutta leimattu wedgellä...

    Tuosta mattamustasta Dusterista (NOS-14) mulla on joitakin rakenteluaikaisia kuvia jossakin...
     
  20. pequli

    pequli Gearhead

    Kun itselläkin on isolohkolle leimattu A-body tallissa, niin aihe kiinnostaa, mutta valistakaa nyt tyhmää, miten eroaa hemin ja wedgen katsastus?
    Ainakin ennen vanhaan ainoa merkittävä asia oli moottorin iskutilavuus, ei kansien tyypillä tai kaasareiden määrällä ollut mitään merkitystä, eikä niitä merkitty rekisteriotteeseen. Eli 426 wedge ja hemi ovat konttorilla 'tasa-arvoisia' vai missaanko nyt jotain ?
     

Kerro tästä muillekin!