Hemit ja muut harvinaisuudet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Anonymous, 29.3.2005.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Se Coronetti on tosiaan seissyt kymmenisen vuotta "vaiheessa" eikä projektin jatkumisesta oo mitään tietoa. Kaveri ajeli sillä auton ekan ovi- yms. muutosten jälkeen D:ssä ja sit siihenaikaan alkuunpäässeessä Outlawssa parhaimmillaan ihan kovia aikoja (ysejä muistaakseni) ja sit alkoi muuttamaan sitä entistä radikaalimmin Outlawn suuntaan mm. kaventamalla taka-akselia ja isontamalla härskisti pyöräkoteloita ja keventämällä sieltä mistä mahdollista mut toi muutoshomma on yhä kesken ja auto on tosiaan seissyt kymmenisen vuotta vaiheessa ilman että homma olis edennyt siitä mihinkään. Autoa on aina joskus jotkut kyselleetkin mut omistajalla ei oo kuitenkaan ollut myyntihaluja ja onneks toi keksintö on saanut sentään olla tossa säilytystilassaan koko ajan sisällä lämpösessä hallissa.
    Hienohan tuo on tollasessa kilpuriasussaankin ja tommosena isokoppasena oli räväkästi liikkuessaan komea näky :D Homma lipsahti alunperin vaan siinä että lähtökohdaks tekijä luuli sen olevan tavallinen 4-ovinen Coronetti kunnes sit myöhemmin selvis että auto oli "pikkusen" sellasta harvinaisempi ja kuulemma etenkin maailmalla haluttu ja arvostettu yksilö.
     
  2. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    sehän se. samassa perheessä vuodesta -88
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllä noi enliovisten haluttavuudet tahtoo olla vähän niin ja näin, vaikka olis kuinka harvinainen yksilö. Hemiautot on eri asia, niissä voi päästä lähelle kaksovisten hintoja, mutta muut jää niistä kyllä kauas vaikka harvinaisia ovatkin. Haluttuja ne voi ollakin toki, mutta ei järin arvokkaita.
    Coronetti ajoi D:tä ja kulki tosiaan hienosti kun sille päälle sattui, eli pidot osu kohdalleen. Muistaakseni 9.8 ja 220+ vauhtia parhaimmillaan. Sen aikasiin sääntöihin painossa anto kuitenkin turhaa etua kanssakilpailijoille, ja kun toi pitokin oli enempi tai vähempi satunnaista, niin se lienee laukaissut ton edelleen jatkuvan muutosprosessin. Nää on niitä mystisiä juttuja; Coronetin pattikin on kierrellyt mualimmaa varmaan 10-15 vuotta ikinä päätymättä ennen tuota tai sen jälkeen kuluttamaan strippiä.
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, ja nyt se Coronetti seisoskelee samassa tallissa melkein meidän pikupin vieressä. Toivottavasti toi seisotustauti ei tartu :rotfl:
    Tai no, vaikka me ollaankin rakennettu sitä vasta 3 vuotta niin virallisesti tuo pikuppikin on ollut viimeks liikenteessä -92 eli ei sen valmistuminenkaan oo pitänyt kiirettä :odroll:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Re: Hemit

    Tarkoitin juuri noita uutena tulleita GTX:ää Ja Belveä .

    Omistajat varmaan kertovat jos käyvät sivuilla. 8)[/quote]

    Entäpäs Suomi 440 muskelit. Mitä niitä on muita kun tuo hyvin tunnettu -70 six pack Challenger ?

    Mikä tuosta em. Coronetista teki niin harvinaisen ?
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Käsittääkseni erikoinen varusteyhdistelmä, eli olikohan se neljä ovea, isolohko ja manuaali? Ja siis niitä on kolme todennettua yksilöä, se kuinka paljon niitä on tehty ei ole tiedossa. Jos alkaa katsoa väri ja varusteluvaihtoehtoja joita omassa autossaan on, niin varsin suurella todennäköisyydellä ei niitäkään oo kauheesti tehty. Esimerkiks useat suomi moparit kutosella, rattikarahkalla, ilman varusteita ja heavy duty jousituksella ovat varmasti hyvin harvinaisia.
     
  7. always bb

    always bb Gearhead

    eikös tollainen e-bodykin ole slantilla aikas harvineinen. Ja challengeri miehet kerää vaan 70vm;aa vaikka 71 onkin huiman paljon harvinaisempi.
     
  8. Mo_Par

    Mo_Par 1st gear

    On varmasti syitä miksi '70 Challenger on suositumpi kuin '71. Monen mielestä se on hienompi, ainakin minun. (mielipideasia, ei sotaa) Lisäksi 71 ei saanut avokattoista R/T versiota. Ja ei kaikki kuitenkaan harvinaisuuden perään niin katso.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo kuten sanottua, harvinaisuus ja haluttavuus eivät yleensä ole kovin lähelle sama asia. Neliovisista ei ole kovin moni kiinnostunut, vaikka olis minkälainen orkkisvarustelu. Ja sitten tuommonen kutos-Challenger on lähinnä perverssi laite. Onhan se näyttelyhallissa jännännäkönen, mutta ajonautinto voi olla jotain käsittämätöntä. Aika kieroutunut on ollut henkilö, joka semmosen on uutena tilannu.
     
  10. always bb

    always bb Gearhead

    tällainen 6 mukinen on entisöinti kohde suomessa (jossakin en muista) kasissakin oli kuvia ja tarinan tynkää. ja sen mitä näkee miten noilla (e body)autoilla ajellaan kutvonen riittäisi kaikille
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Se on nyt vaan kuulkaas semmoinen juttu että Suomen tarjonnalla on otettava se minkä kohdalle sattuu. Se nyt vaan sattu olemaan -70. näillä rahavaroilla ja järjenlahjoilla kuitenkin ihan hyvä suoritus. jos e-koppaa käy liikaa valkkaamaan niin voi käydä sillee että jää ilman ja sehän olis noloa.
     
  12. hla

    hla Gearhead

    Re: Hemit

    Entäpäs Suomi 440 muskelit. Mitä niitä on muita kun tuo hyvin tunnettu -70 six pack Challenger ?

    Mikä tuosta em. Coronetista teki niin harvinaisen ?[/quote]

    440:llä tai muulla isolohkolla varustettuja suomiautoja alkaa jo löytymään sen verran paljon, et listaa on vaikea tehdä. Esim. kuus´70 383 Superbeetä ym.ym

    HemiGTX:stä on ollu juttu kasissa ja 4dBelvestä oli juttu Ruotsin Wheelsissä joku vuosi sitten, se odottelee erään harrastajan tallissa aikoja parempia(ja osia....) Huhutaan jopa et noi molemmat oli hetken samalla omistajalla 70-luvun alussa.....Ja toi GTX:n eka omistaja osti seuraavaks yhden noista Superampiaisista(ainakin molempien eka omistaja oli helsinkiläinen hammaslääkäri)....Äijä kerto yhdessä jutussa et kaasun kanssa joutu olemaan "hiukan" tarkka talvella.....

    70-luvun puolessa välissä eräs nuori harrastaja nosti Belven Hemin omaan 318 Chargeriinsa ja siirsi voileipäkoneen Belveen.....Näkyy jossain topicissa olleissa Keimola-kuvissa. IEG-60(´67 Charger)....
     
  13. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Kun kerran täällä pamlataan noist Heimois niin vetäsen täst vähän niinku ohi topikin et kävin hakee tos tammikuus tuolta Toijjalan takaa vaikka siellä ei laulun mukaan ole mitään,niin oli siellä yks Dusteri ja 69-70 Ruatrunneri 426 Heimo ja vielä avo,ai paskaako täs väänetään näin äijjä väitti ja kyllä se siel oli jos nyt ilman konetta.SE että oliko Coronetti tai Fury laikkaavo Ladan papereilla niin tosta en mene vastuuseen.
     
  14. Mo_Par

    Mo_Par 1st gear

    Re: Hemit

    67 GTX ja 67? 4d Belve oli todellakin samalla omistajalla hetken aikaa.

    Molemmat autot ovat nykyään hyvissä käsissä; GTX odottelee kesän ajokelejä täysin entisöitynä lämpimässä tallissa, ja Belvedere on vielä ilmeisesti hieman työn alla.

    Edit: Lähes varman tiedon mukaan.
     
  15. Make2

    Make2 3rd gear

    Re: Hemit

    440:llä tai muulla isolohkolla varustettuja suomiautoja alkaa jo löytymään sen verran paljon, et listaa on vaikea tehdä. Esim. kuus´70 383 Superbeetä ym.ym

    383 suomiautoja on kieltämättä paljon, mutta nimetön taisi tarkoittaa 440. Ei nyt tule muuta mieleen kun tuo -70 6-pack Challenger ja sitten tiettävästi yksi -71 ? R/T Charger. Varmaan niitä muitakin on, mutta mitä ?
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vieläkö Kouvolan kimppatallissa on se Karvan ihme rodi siinähän on joku vanha hemi

    Yhdistelmä on taatusti harvinainen kun ei tehdastekoisena ole saanut vaan on taas menty pilaamaan hyvä kone ja auto
     
  17. BigBlock-V8

    BigBlock-V8 3rd gear

    Voipi tuo neliovi HEMI auto olla työnalla. Mutta #matching moottorihan tiedetysti on eräällä harrastajalla jolta sitä on turha yrittää ostaa..?
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Jos en ihan väärin oo oivaltanut, niin numbers matching mottia tohon ei olekaan. Eikös siitä orkkislohko jäätynyt halki, ja korvattiin uudella jo varsin tuoreena? Ja tuo sitten löytyisi keräiljältä joka ei siitä luovu.
     
  19. Make2

    Make2 3rd gear



    Jonkun tarinan mukaan tämä matching motti olisi ajettu sököksi aika uutena, mutta tämä nyt on vaan näitä tarinoita ja kun itse olin aivan muissa hommissa silloin kun tämä Belve oli uusi. Olin kuitenkin :D
     
  20. Make2

    Make2 3rd gear



    Siis iso-hemi rodissa Suomessa ? Näin tällaisen yhdistelmän 34 Ford ja siinä rauta 426 Powerissa viime kesänä. Oli siinä katsomon takana missä muitakin Rodeja seisoi mutta onko tällainen yhdistelmä Suomessakin ja onko saatu rekisteriin ?
     

Kerro tästä muillekin!