Hengityssuojain

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Naula, 3.11.2013.

  1. 1300TI

    1300TI 2nd gear

    Taidan hakea Etrasta uudemman Scottin tilalle jossain vaiheessa. Hämärän muistikuvani mukaan noissa Silnerin maalaussuodattimissa oli käyttöaikana kuusikymmentä tuntia, olisi kai kannattanut pitää vähän kirjaa kauanko niitä on käyttänyt. Aiemmin lakkasin paljon sittemmin kielletyllä Dicco-selluloosalakalla, niin voi olla tunnit täynnä. Tarttis vaan harrasteautoa maalata talvella.
     
  2. valpas

    valpas Gearhead

    Noista suodattimista sen verran, että suodatusluokka pitäisi olla P3. Alemman suodatusluokan omaavista ei ole, kuin haittaa, koska niistä menee just se elimistölle vaarallinen pöly läpi.
    Eli monesti ilman suojaimia olisi paras olla, kuin huonolla suodattimella :cool:....... ei tuu oltua pälyssä niin kauaa, kun ei ole nokalla mitään. P1, ja P2 luokan suodattimilla tulee vain tunne, että ei mene pölyä keuhkoihin.
     
  3. 528

    528 Gearhead

    Itsellä Scott autoflow moottorimaski. Tosi hyvä pakkelipölyn kanssa peuhatessa. Onko kellään ollut sellaista ongelmaa, että hankala saada lataamaan? Saa kokeilla monta kertaa ja heilutella ja kokeilla uudestaan ja sitten lähtee lataamaan. Mikä neuvoksi? On vissiin tuo Autoflow poistunut markkinoilta? Tuossa siis se punainen erillinen akku joka työnnetään laturiin.
     
  4. ElCamino78

    ElCamino78 3rd gear

    Autoflow ja uudempi Duraflow onvalmistus loppunut. Eikä niihin saa enään kunnolla varaosia, kuin maskin kalvoja ja itse visiiriä ja suodattimia. Paitsi jos jollain myyjällä on jäänyt vanhaa varastoa nurkkiin.
     
  5. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mun tarvisi ostaa uusi hengari kanssa. eikä pelkästään corona viruksen takia.

    vanha on näemmä käyttökelvoton jo.
     
  6. f34

    f34 Double Gearhead

    "mun tarvisi ostaa uusi hengari kanssa. eikä pelkästään corona viruksen takia.
    vanha on näemmä käyttökelvoton jo."

    Vaatekaupoistahan saa joskus ilmaisia hengareita, ei tarvitse välttämättä ostaa.
     
  7. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    itellä löytyy proflow satsi, on automaskia etc.. Silti käytän mieluiten nykyään
    https://www.etra.fi/fi/tyoturvallis.../puolinaamari-sts-rx01-puherasialla-e66070707

    Ennen käytin jonkunverran 3m:n "kertakäyttösiä" mutta tämä shigematsun (japsien tekosia) istuu kyllä naamaan paljon paremmin vaikka on parta. Ja suodattimet on fiksut, saa aktiivihiilet ja siihen päälle erikseen p3 luokkaset paperisuodattimet mitkä helppo tökätä päälle uudet, niin ei suotta tuhoa aktiivihiilifiltteriä pölyllä.

    Plus on puherasia vakiona, niin pystyy vähän keskustelemaankin tuon kanssa. Eikä kyllä mielestäni ole hinnalla pilattu.

    Näitä käytin ennen https://www.etra.fi/fi/tyoturvallis...t-e660705/yhdistelmasuojain-3m-4255-e66070502

    Ja kyllä tuo shigematsu nuijii ainakin minun naamassa tuon 3m:n mennen ja tullen.
     
  8. f34

    f34 Double Gearhead

    Itseäni häiritsee varsinkin maalatessa jos patruunat peittää näkökenttää, miten tuossa shigematsussa?
    Ei näköjään löytynyt netistä oikein hintatietoja, onko tuo tavallisen kuolevaisen hintatasossa?
     
    Muokattu: 30.1.2020
  9. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    itse maski on jossai 40-50e välimaastossa. patruunat ei kovin kalliita ollut.

    Eli on ihan normi kuolevaisen hankittavissa.
    Kysy lähimmältä etran myyjältä niin laskee hinnan.
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Kiitoksia. Käytän noita 3M 4255-maskeja. Menee äkkiä maalisumusta tukkeeseen, muuten mun mielestä kevyt ja ei peitä juurikaan näkökenttää.
    Pitänee käydä Etrassa testailemassa tuota shigeä, jos sattuisi olemaan paikallisessa.
     
  11. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Meinaatteko että nää suojaa corona virukselta vai vai?
     
  12. f34

    f34 Double Gearhead

    Ei, mutta Corona oluen hajun se torppaa. Kun muija alkaa valittaa, että taas äijän henki haisee oluelta, niin maski täräytetään rouvan naamaan.
     
    Muokattu: 31.1.2020
    Vermilion ja mikaa7146 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!