Henkilö- ja pakettiautojen katsastusvälit harvenevat.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja J.J., 28.6.2017.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Hylkäysmäärät pitänee kuitenkin pitää samana. ;)
     
    rane58 tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos tuo edellinen katsastus tulee voimaan niin se ois ihan fiksu. Ettei tarvi leima-ajan välillä leimattua leimata uudestaan.
     
  4. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    eli tulevaisuudessa leima on aina vuoden pituinen? en tykkää.
     
  5. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Ei kosketa meikäläistä, tällä hetkellä uusin autoista on vm2007. Ja toikin vaihtuu pian vähän vanhempaan.
     
  6. J.J.

    J.J. Gearhead

    Joo eipä tuo itseäkään koske, eikä varmaan tule ikinä koskemaankaan.

    Vähän keljuahan tuo on tosin noita harrasteita leimata joka kesä, vähimmillään muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen

    Tosin varmaan joskus tulee menemään systeemi siihen ettei autoja enää katsasteta ollenkaan.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei se leima ole nytkään sen pidempi, jos käyt ensimmäinen mahdollinen päivä katsastamassa se seuraava katsastus on nykysellään voimassa vuoden siitä viimeisestä mahdollisesta päivästä

    Tosin niille jotka leimaa auton heti mahdollisuuden tullessa eli se 4kk aikasemmin, niille toi homma kusee kintuille
    Itellä ei niin väliä kun leima päättyy heinäkuussa, niin ei maaliskuussa pohjolan tallissa kuitenkaan remonttia tulisi tehtyä :odroll:


    Mutta hyötyähän tosta varmastikkin ois, jos päivä mene tympeesti heinäkuun loppuun, niin pitää käyttää se harraste leimalla kesken kauden
    Mutta jos muuttuu vuotiseksi leima, niin käyttää ajokauden alussa ja saa pöristellä menemään seuraavaan tallikauteen, tai jos käy kuten viime keväänä, voi vanhalla leimalla ajella sen kevään alun ja jättää vaikka seisomaan jos niikseen tulee ja skippaa kesällä katsastuksen kun motoilee kesän.
    Käyttää sitten syksystä tai ens vuonna leimalla tai vaikka kuukaisi ennen mahdollista, niin ei tule sitä vastaa vuoden nönnönnöö katsastusta, eli vaan kuukauden leimassa ja taas uudestaan


    Myytäviin autoihin tuo paljon helpotusta, joku tahtoo ostaa auton joka on seissy 3 vuotta, jokainen leimaus maksaa "turhaa" seisovalle autolle ja etenkin jos ostaja tahtoo sen auton ny leimattuna ja yrität selittää ettei kun vasta ens viikolla voi katsastaa, niin kauppa kusi sit siihen.
    Ei ymmärrystä vaikka selität, et kun ens viikolla sen katsastaa se on katsastettu sitten 16kk tai jos sen leimaa ny niin ite käytät ens viikolla uudestaan ja sit alkaa mutiseminen miksi se pitää katsastaa heti uudetaan mitä vikaa siinä on jnejne tyhmää ja turhaa ja taas kauppa on kusena saappaassa :odroll:
     
  8. KajS

    KajS Gearhead

    Tuo "pitkä leima" on mun harrasteen eli dodgevanin kohdalla ollut ihan nappi juttu: Katsastusväli kesäkuu-syyskuu. On voinut periaatteessa ajaa kaksi kesää samalla leimalla.

    Mutta eihän tuo muutos mua paljon heilauta, olen miltei aina pyrkinyt katsastamaan autot hetikohta kun voi. Kerran katsastin mondeon vasta kuukauden päästä ja kerran olin konttorilla päivää liian aikaisin :D.
     
  9. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Kerran vuodessa on näköjään ihan ok. Eilen kävi sysleri leimalla ja jos talli ei olisi noin 2km kats. asemalta niin ei olisi saanut ajaa kotiin. Edellisen katsastuksen jälkeen ajettu noin 1200mailia ja nyt oli apusimpukka siinä kunnossa, että auto meni ajokieltoon. Viime kesänä sama katsuri ei huomannut mitään ja on tarkka mies. Tarkastin autosta keväällä nesteet ja muut normaalit huollot tein. Ajossa ei kolissut tai vedellyt yhtään...eniten tässä harmittaa se, että kun itse olen töissä pyysin faijaa käyttämään auton asemalla. Onneksi ei pettänyt ajossa...
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo tuo on ehdottoman hyvä. Monesti pitänyt leimata etukäteen auto myös että pääsee ajoon. Ja sitten pian uudestaan. Monesti leimaväli saattanut olla tosi pienikin koska en oo iljenny odottaa alkup leima-ajan loppuun ettei vaan mitään hajoa sillä välin.
     

Kerro tästä muillekin!