hestec yms motec megasquirtit CDI dieseliin???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jülppü, 23.7.2013.

  1. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Onko kukaan kuullut että onnistuu saada joku tuollainen edellämainittu tai muu vastaava tietokoneriisseliä ohjaamaan?
     
  2. Turbiini

    Turbiini Gearhead

  3. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Ompa edullinen!!
     
  4. Bukero

    Bukero Gearhead

    mikäs tässä riisselin ohjaamisessa on sitten näin vaikeeta....
     
  5. Razorass

    Razorass 1st gear

  6. Bukero

    Bukero Gearhead

    No eipä taida auttaa vaikka "ylikellottaisi" tavan pensapörpöttimen ohjaimen satakertaisesti
     
  7. lärpäke

    lärpäke 3rd gear

    muokkaa alkuperäistä ohjainlaitetta haluamakseen? paljon helpompaa ja nopeempaa, tai teetätä ulkopuolisella.
     
  8. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Ajatus oli tässä nyt lähteä itte soveltamaan ohjausta logiikan ohjaamana. Pitää vaan nyt pohtia että mitä siltä vaaditaan. aika paljon vauhtia ainakin! Ja tuota että tarvitaanko sitä "vaiheittaista" ruiskutusta, vai voiko homman hoitaa tyyliin laaki per tahti... Ajatuksia?
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Oulussa on joku kaveri murtanut CDI-mersujen moottoriohjauksen ja pääsee tekemään sinne softaan muutoksia.
     
  10. Mutku

    Mutku Gearhead

    Mielenkiintoinen aihe. Varmasti en tiedä tarpeeksi, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että se "vaiheittainen" ruiskutus on tarpeen hyötysuhteen kannalta siinäkin suhteessa, että paljonko saadaan voimaa per palotapahtuma. Niinku että kuinka hyvin se kaikki ruiskutettu polttoaine palaa. Että esim. ne 2 ekaa pikku ruiskausta mahdollistaa "alkuroihun" ja sitten iso suihkaus antaa tehon ja 2 "jälkipietsoa" hoitelee jäämien poltot tms. Heh, aikas pelkistetysti kirjailin. Eli mun mielestä "vaiheittainen" ruiskutus on tarpeen, jonkun mielestä ihan varmasti turhaa hifistelyä.
     
  11. Mutku

    Mutku Gearhead

    Lisää tietoa tuosta, pliis. Tai linkki, että mistä löytyy lisää tietoa tuosta "Heinäpään puukotuksesta", tänks. Kiinnostaa kovasti.
     
  12. McSuti

    McSuti 1st gear

    Onhan näitä mersujen puukottajia vaikka kuinka paljon. Tampere, Oulu, Kajaani, HKI... Oulun päässä on Hirvosen Tapsa. Numeroa voi kysellä YV:llä jos tarvetta.

    Tai vaihtoehtoisesti mese.fi ja sieltä nimimerkki Tapio89
     
  13. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Netin syövereistä kun infformaatiota kaivelin niin ainakin pehmentää käyntiä, ääntä ja moottorin värinöitä sekä nuo ensimmäiset laakit, kai ne kaks jälkimmäistäkin sen ison jälkeen parantaa käymistä yms... Powerstrokeenkin myydään noitten "splitshot" suutinten tilalle singleshot malleja josta tuo kaksvaiheinen ruiskutus on deletoitu. Mukaan tuli vissiin uusi softa eculle?

    Tätä kokeilua olis jossain vaiheessa tarkotus koittaa mersun cdi pataan. Jahka on tarpeeks viisas!!
     
  14. herrakani

    herrakani 1st gear

    Duoda, eipä tommosen mersun softaaminen oo kummosta puuhaa, tarttee vaan kalliit softat jotka tekee oikeet checksummit koodiin et se lähtee käyntiinkin. Ite softan modaaminen käy freewarellakin, mutta checksummeja ei saa kun rahalla. Siks kandee käyttää ammattilaista tässä, nimimerkillä yhen CDI:n ecun rikkonut.
     
  15. peltsi

    peltsi Gearhead

    Voi varmaan ruiskasta kerralla mutta sitten se käy ku 20-vuotta vanha nokileka ja voimaakaan et siitä saa ulos samalla tapaa.

    En oikein ymmärrä miksi diesel moottorin oman ecun ronkkiminen olisi jotain avaruustiedettä tai kallista kun niihin voi ostaa viri softia jotka voi itse tuupata ecu:n obd:n kautta tai esim Harinen tekee niihin omia karttoja jarrupenkissä. Kaverin 115hv golffi tuuppas harisen säätöjen jälkeen yli 160hv. Oli about 3h työ.
    Joissakin tapauksissa pitää ecuun vaihtaa uudelleen kirjoitettava muisti.
    Vai onko tässä nyt kyse jostain ihan muusta? Halutaan itse tehdä ohjaukset eikä käytetä alkuperäistä ecu:a?
     
  16. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Juurikin näin!! motti mahd. tulossa 62 malliseen merssuun.
     
  17. peltsi

    peltsi Gearhead

    Rekisteröidyppä tuonne mersu foorumille. Siellä on näistä hommista paljon juttua. Työkaveri noita värkkää ja on aktiivinen mersufoorumin käyttäjä.
     
  18. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Kyllä minä siellä jo olen...
     
  19. lärpäke

    lärpäke 3rd gear

    laita vaan siihen mersuun se mylly johtosarjoineen bokseineen releineen kaikkineen, purat siis toisesta autosta. ajoneston ohitat vaan, niin ei tarvii käyttää alkuperästä mittaristoa, avaimia jne. ja sitä ohjainlaitetta kyllä muokkaa sit melkein kuka vaan tosiaan joko suoraan obd portin kautta tai sitten prommerissa pelkkää piiriä.
     

Kerro tästä muillekin!