Hiace myyntikieltoon Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja stangrider, 21.10.2011.

  1. stangrider

    stangrider Gearhead

  2. Jimi

    Jimi Gearhead

    Oikein Iltasanomien jymy-uutinen :D

    Onhan tuo EURO V-normin voimaantulo ollut tiedossa jo useamman vuoden, samassa poistuu myös useita matkailuautoja markkinoilta ja muita yli 2500-kiloisia henkilöautoja.
     
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Eikä se mitään myyntikieltoa aiheuta, euro4 autoja ei vaan saa sen jälkeen ensirekisteröityä, voi ne myidä myöhemminkin jos vaan maahan tuoja kilvittää autot jo etukäteen.
     
  4. Aako

    Aako 1st gear

    Ensimmäinen, ku panee hanttiin eu vouhotukselle... kuka seuraavaksi... 10 pistettä!
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Joo, toihan on ollut jo tiedossa pitkään. Ilmeisesti euroopan markkinat ovat niin pienet ettei hiacen pataa kannata päivittää euro vitoseen. Transporter,vito,transit ja "halvemmat" pakut kuten vivaro,boxer,ducato jne ovat vallanneet euroopan markkinat.

    Kuulemma varastoon on tilattu niitä jonkinverran että pitäisi piisata pitkään vielä ensi vuoden puolelle.
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Eipä toi Hiace oikeastaan ole Suomen lisäksi ollut suosittu muualla Euroopassa ja tän maan markkinoiden takia ei kannata uutta konetta tehdä.
     
  7. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Eiks toi Hilux oo samalla mosalla? Jääksekin poies kans?
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Kait sekin loppuu, kun kilvitetyt autot varastosta on myyty.
     
  9. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Kyllä Toyotalla euro5 päästöt täyttäviä koneita löytyy, mutta kun ne pitää tyypittää joka automalliin erikseen (joka maksaa) Ja hiace ei tosiaankaan euroopassa ole mikän myyntimenestys niin ei kannata. Hiluxia kaiketi menee muuallekin eurooppaan joten sihen kone luultavasti typitetään uusille normeille.
     
  10. pile

    pile Gearhead

    onneksi eu käsittää jos ei kansalaaset että japanilaaset kertakäyttö autot pois
     
  11. idiot

    idiot Gearhead

    uusi hilux täyttää euro5 normit.
    siitä ne ongelmat sitte alkokin :odroll:
     
  12. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Joo, ei tuol euroopassa muualla kyllä hiaseja näy..
     
  13. mjm

    mjm 1st gear

    Suomalaiset hamstraa nyt näitä Hiaceja kuin heikkopäiset, ja harsivat ja paklaavat näitä romuja kasaan henkensä edestä.
    Mielenkiintoista nähdä, että millainen Hiace-kanta on Suomessa 20-vuoden päästä, kun tekniikkahan näistä ei lopu, mutta ne pellit.. Jokainen kyläseppä tietää, että kun uusia ei enää saa, niin vanhoilla ajetaan niin kauan kuin kasassa pysyy.
     
  14. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    tälleen yrittäjän näkökulmasta katottuna edullisin uus nelivetopaku mitkä ei oo tuola tien poskessa. Siks vaihdoin uuteen kun vielä sai :D
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    ^ Ja taa muualla Euroopassa nauretaan suomalaista autokantaa, kun ei ne raaski uusia ostaa vaan ajaa vanhoilla paskoilla, ja rahtaa ne vähätkin Hiacet mitä Saksan maalta löytyy Suomeen. :rotfl: :rotfl:
     
  16. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ja Suomesta ne myydään Afrikkaan pikkubusseiksi.
     
  17. raggar

    raggar 3rd gear

    Sen verran on hiacella tullu ajettua, että oon useesti ihmetelly sitä miks se on niin suosittu. Kun ei se ole mitenkään kummonen pirssi, kamala ajaa, meluisa, kylmä. Tekniikka niissä kai pelaa jotenkin, mutta yhtä hyvin toimii esim. transit.
    Eipä tule hiacee ikävä, taitaa niitä vielä muutama vuos näkyä kuitenkin liikenteessä :odroll:
     
  18. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Vielä ei oo varmaan tuleeko uusi haice vai ei... Jos tulee, niin menee muutama vuosi vähintään...
    Tosin saattaa olla uusi hiace esim. transit toyotan merkeillä... Vitoa ne meinas ensin, mutta laatu ei toyotalle riittänyt...
    Kyllä nousee monen yrittäjän autokulut hiacen loppumisen myötä, voi vain arvailla millä lapissa jatkossa ajetaan? :eek:
     
  19. mke77

    mke77 Gearhead

    ..totta puhut, vähänki isommal ahdas...isolle ihmiselle ei sovi ollenkaan...kuten muijan veli...ei mahu ratin ja penkin väliin jos väliseinä on kiinni...ei millän taval hyvä ajaa....eikä ainakaan ketterä :D


    ..mut toiminnasta ei voi puhuu transittii samas lausees :soosoo: ehkä 80-luvun takavedot...mut ei enää 2000luvun transittii ja toyotaa voi vertaa "toiminnaltaan"...
    ..tosin syy kin löytyy juurikin tosta euro4(hiace) versus transu(euro5) mut silti....
     
  20. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Erittäin samaa mieltä ja jos tosissaan tavaraa pitää kuljettaa niin eihän Hiaceen sovi kuin kirjepostia 8) Mullakin firmassa on pari *ranskan paskaa* ja transit ja muutama sata tuhatta kilometriä niilläkin on tullut tavaraa kuljetettua ja eipä ihmeemmin oli tarvinnut korjaamolla käydä normaaleja öljynvaihtoja ja huoltoja lukuunottamatta
     

Kerro tästä muillekin!