hiacen perä -63 novaan???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja tuomitee, 6.10.2003.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ei sillä että mä olisin sitä tarkoittanutkaan, ajattelin vaan että se oli semmonen huumorimielessä heitetty juttu... Vaikken itsekkään ole mikään merkkifanaatikko niin joskus leikilläni parjaan MoPareita. 4.5" on kyllä helpompi jako, se on totta.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos "normaali" pirssin alle tunkee HJ:n tai muun nelivetoperän niin kartaani tulee hiukan vinoon auton suunnassa (n 0.5 metriä), murikka kun on sen vérran laidassa noin silmämääräisesti!
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ok, Bowtie pilkettä silmäkulmassa.Tuo edellinen Nimetön on sikäli oikeassa noiden 4wd akselien kanssa, varsinkin jos ei ole tarkoitus kaventaa perää
     
  4. marcorolla

    marcorolla 3rd gear

    noissa nelikoissa hj bj tosiaan on se murikka toisessa reunassa,tosin silloin sitä on helppo kaventaa.hommaa vain toisellekin puolelle sen lyhyemmän vetarin ja katkaisee banjon :wink: ja jako 6 pulttinen ja mielestäni itse murikkakin on isompi kuin hiluxissa ja hiacessa.ohjaamoissa on joku vaijeri vipu joista saa murikan "jumiin tai jotain" jolloin autolla a ei saa aja kuin ryömintä vauhtia ja renkaat on oltava suorassa.takaveto hiluxissa on kapeampi banjo kuin hiacessa ja yleensä ne on lukottomia,mut hiacen murikka käy sinne suoraan,-86 lähtien on muistaakseni ollut noissa hiacen murikoissa lukko ja -90 luvun puolenvälin hiacessa kuulemma hieman parempi lukko kuin vanhoissa. omassa kiulussa on tuollainen hiacen mulkattu murikka,lukko ei mene päälle paikaltaan lähtiessä jos ei ensin lähetä suoraan,välitykset taitaa luovuttaa ensimmäisenä mut richmond gearilta kuulemma saa järeämpi sopuhintaan
     
  5. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Mihins meidät Voortti-ihmiset olet unohtanut? Kyllä mekin parjausta ansai.. eikun että meilläkin on 4.5*5 jako.
     
  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ai perhana kun pääskin unohtumaan :grin: Pitää vissiin samaan syssyyn haukkua AMC:t sun muut :lol:
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Anna mennä vaan, AMC:ssä kun on se GM jako.
     
  8. dart -66

    dart -66 Gearhead

    kyl vaan AMC:ssäkin on 4,5" jako :???:
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No kato, niinpäs onkin.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pilaa tai ei mutta ton hiasen perän vetareissa on sama boori kuin Dana44 vetareissa. Dana44 vatareissa on taas sama pyöränlaakeri kuin 240-760 sarjan volvoissa. Noista saa halvalla osaava tehtyä tosi tukevan "hybridi" perän mihin käyttöön vaan! Esim V-8 Wagoneereden perän lyhempi vetari on ~50cm "lyhyt". Pari sellaista tojon banjoon sovitettuna on vitun vahva kavennettu perä vakiovetareilla.
     
  11. fire

    fire Gearhead

    olis yks tuollainen hiacen perä tiedossa ja hintaakin peäti 50e mutta minkäslainen lukko noissa perissä on ja miten se olis helpoin tutkia että onko siellä edes lukkoa ?
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Niissä on sellanen lukko, että molemmat pyörät vetää jos se pyrkii sutimaan. Mulla kai ei oo niin kauheesti väliä? Lukon olemassaolon ja kunnon voi testata nostamalla takapyörän ilmaan ja pyörittämällä sitä vaihde vapaalla :grin: . Jos lukko toimii, ei pitäis pyöriä kauheen helposti vaan vaatia ihan reilun momentin, että lukko lähtee luistamaan.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2003-10-28 08:43 ]</font>
     
  13. dart69

    dart69 Gearhead

    Tällänen välitiedote. Hiacen perän tarkka leveys jarrurummun pinnasta toiseen on 1435mm. Mittasin just viikonloppuna kun tarttee tehä kapeampi kasikolmevarttinen.
     
  14. tuomitee

    tuomitee 3rd gear

    noniin löytyykö hiacen perää.. myykäääää
    tarjotkaa!!! ostan heti jos hinta kohtuullinen!!!
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lisääs vielä ohjeisiisi, että vaihdo on oltava vapaalla. Muuten yksirengas ilmassa toinen maassa ja parkkipäällä tyhmempi voi luulla tavanperääkin lukoksi ohjeillasi.

    Vielä varmemmin lukon tunnistaa, kun nostaa ne molemmat pyörät ilmaan ja heittää vailteen vapaalle. Jos perässä on lukko, silloin molemmat pyörät pyörivät samaan suuntaan, kun vain toisesta pyörittää.
    Lukottomassa taas vain yksi sekä kardaani pyörivät, tai pyörät pyörivät vastasuuntiinsa.

    Tolla sun konstilla, kun vaihde on vapaalla
    , vain toinen fillari on ilmassa voidaan testata lukon kuntoa tunnustelemalla vastusta pyörittellessa ilmassa olevaa fillaria, jonka ei pitäis liikkua helpolla, kuten sanoit...
     

Kerro tästä muillekin!