Hiacen perä????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Chevellecoupe64, 10.3.2006.

  1. Chevellecoupe64

    Chevellecoupe64 1st gear

    Herrat on varmaan kurittaneet ihan oikeest Hijasen taka-akseleita kiihdytyskäytössä?Kokemuksia kestävyydestä???
     
  2. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Takavuosina jollain oli valtterissa vai oliko dart kiihdytyskäytössä hiacen lukollinenperä ja hän sitä kehui,kasissa tarinaa kun vain joku muistais numeron ja vuoden.
    Jokamies luokassa käytössä ilmeisen paljon ja havainneet kestäväksi,oma kohtainen kokemus laakerin vaihdosta missä kiinnitin huomiota asiaan niin vetarit oli yllättävän paksut kuin jenkki perissä konsanaan.
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    No tuossa naapurikunnan turbo-Valiantissa sellanen oli. Eipä tainnut olla muuta onkelmia kuin vakiota harvemman välityksen löytäminen. Paras aika oli 10,6.
     
  4. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Hakusanalla löytää aika paljon juttua Hiace keskusteluista. Tuntuu olevan aika luja ja kevyt.
     
  5. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Kevyt verrattuna mihin? Viimeksi kun olen Hiacen perää kantanut, sai ottaa kiinni ihan kaksin käsin ja pyytää kaverinkin avuksi... 8)
     
  6. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    keveys on suhteellista... :eek:
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Samaten kun kaverien kantoapu :mad:
     
  8. coupemopar

    coupemopar 1st gear

    Kyllä mäki oon kuullu että on mielettömän kestävä perä lukollisena. Tuli tuli tossa sellanen purettuaki hetki sitte ja täytyy todeta et on melko äijät ne vetarit. Ja kevytki se on verrattuna esim moparin 8 3/4...
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    Jossain tuulilasissa (tms. "auto"lehti) oli muistaakseni oranssi dart jossa oli käytetty hiacen perää. Sitten kun koneessa oli potkua ollut reiluhkosti yli 500hp niin oli hiasen perä sanonut sopimukset irti. Että kaippa se kohtuu jykevältä vaikuttas.
     
  10. spede

    spede Gearhead

    Mitenkäs Volvojen perät? Halpoja välityksiä ja levytkin takana, noitakin taitaa olla montaa mallia. Itellä ollu parissa ralliautossa ja hyvin on kestänyt. Ja taitaa olla aika paljon kevyempi kun toi Hiacen akseli.
     
  11. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Jep pari niitä käytin, mutta ne oli vaan heitetty alle sen kummempia avaamisia ja huoltoja. Ekasta lähti muutamat hampaat kesässä ja samoin toisestakin. Varmaan olisivat kestäneet paremminkin jos olis niitä vähän tarkistellut. Veikkaisin et pikkulohkossa pienemmällä väännöllä kestää hyvin ja jos viittii ensin vähän huoltaa. Molemmissa oli välitys 4.3 ja kysyin muistaakseni toitsulta uuden välläärin hintaa ja se oli tuolloin aika korkea.
     
  12. XVD

    XVD Gearhead

    jep.kyllähän ne sitä kestäväksi sanovat ja näyttää myös olevan. itellä ollut kahessa eri kiihyttimessä toinen oli sb vallu joka meni 11,1 ja60ft jotain 1,6 oli lukoton malli johon vetasin hitsilukon siinä ei ollu muuta ku välitys meni paskaks saatto olla öljyn vähyydestä johtunut törmäys, ajelin sillä 3-4 kesänä. toinen oli sitte se turbokuutonen ei ongelmia. meni sen 10,6 ja 60ft 1,5 sek. mitattiin takapyörä tehoo 576heppaa1,7bar. mut lähössä oli vaan n.0,5-0,7bar et sitäkautta vähempi tehookin. vaihettiin siihen richmondin välitys makso jotain päälle300e mut huomattavasti halavempi ku tojon oma.ja peränä on kyllä paljo halavempi ku jenkkiperät, sovitus tosin vaatii vähän nikkarointia mut ei o kummonen homma ja nuo vetarit on samaa vahvuutta ku mopen 83/4 perässä menee boorille ku vähä naputtaa akselinpäähän...
     

Kerro tästä muillekin!