hiacen taka-akselista....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja outroadrebels, 21.2.2005.

  1. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    onko kokemusta kuinka leveä vakiona? kannattaisikohan tuikata a-bodyn alle paremman puutteessa...välitykset kuulema tiheitä mutta kestävyys olisi ok. enhän minä nyt moparia toyotaksi rakenna mutta juolahtipa vaan mieleen moinen viritys....

    Outroadrebels/Jouni
     
  2. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    Lyöppä hakuun Hiace niin jotain juttua löytyy.............
     
  3. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    juu pitää vielä ettiä....en vielä katellu... omaa tyhmyyttäni, varmaan on jo puhki keskusteltu aihe tämäkin....silti vinkkiä saa laittaa...
     
  4. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Tuommosen jo löysin kun viitin ettiä!!:lol: auttaa jo paljon....

    Hitto just pari päivää sitten mittasin... unohdin vaan tarkan mitan! Oli n. 40mm kapeampi kuin midsize Pontiacin eli, a-body 8.2" 10-bolt taka-akseli... Meneekohän ihan sikana metsään jos muistelen että oli 137cm leveä? Voin tarkistella kun taas tallilla poikkean... Kapea kuitenkin on!

    Tarvis löytää jostain 10-bolt korvat siihen tukivarsille a-bodyyn... Vois kokeilla sillä suditella, ei harmittais vaikka hajois
    _________________
    No pain, no gain: TerZZa
     
  5. latari

    latari Gearhead

    on noin 146cm levee . muutaman sentin leveempi kuin alkuperäinen. jousien tallat tossa joutuu tekeen uudestaan.kardaanin takaristikon vaihtaan.myös u-pultit joutuu vaihtaan jos tulee 71/4 tilalle 2kpl toiset 2kpl osuu siihen osuu hoikempaan kohtaan niin käy vanhasta perästä.lukkoo pystyy kiristämään laittamalla prikkoja jousen alle joka painaa levyjä.itellä on kiinni 66- barracudassa siinä on ainakin ajanut asiansa.
     
  6. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    juu no nuo jousien tallat laitettava jokatapauksessa kun minulle tulee apurunkoon siirretut takajouset, muutenkin perään tulee muutoksia levyjarrujen muodossa....pyöriikö alla kuin leveät vanteet ja renkaat? mielellään kyllä kun saisi valmiin perän mikä olisi jo valmiiksi miel väh. tuuman kapeampi mitä alkuperäinen...kuinkas tuo välitys onko minkä tekniikan jatkeena? kuinka matka taipaleella 100km/h kierrokset tapissaan?
     
  7. latari

    latari Gearhead

    vanteesta vähän riippuen 235-265.tekniikka on 340 ja 904. .80km/h oli n.3000 kierrosta .eli ei tolla pisaralla pisimmälle kisaan kannata osallistua.renkaat oli 235/60-15.onhan noilla ajettu 12 sekan aikoja. siitä en tiedä kuinka kauan kestää kun en oo kiusannu tota omaani vasta kun yhden kesän. tänä kesänä olis tarkotus kiertää muutama lentokenttä kisa ja harjoituspäivät joten syksyllä ollan viisaanpia sen kestävyydestä. 83/4 on kyllä hakusessa kun vain osuis sopiva kohdalle.
     
  8. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    juu tuo esim. 4.3 tiheys minulle vähän liikaa joku 3.5-3.7 olis aika bueno vaikka tiheähkö sekin...kun välimatkat kuitenkin suomenmaassa pitkiä....niin ei viittisi konetta rääkätä itse siirtymätaipaleella....83/4" itselläkin olisi tarpeen jos löytyisi 4.5" jakoisena ja sopivan levyisenä tietty ford 9" olisi sekin hyvä vaihtoehto.

    Outroadrebels/Jouni
     
  9. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    olishan se esim. ramin A-500 tietysti vaihtoehto, mutta aika tyyris loota korjata kun ehjäähän ei mistään löydä ja fiksattavahan se laatikko on kyllä jokatapauksessa kaikenlaisin maustein :lol: , melkein halvemmaksi taitaisi tulla nelivaihteiseen manuaaliin 5-vaihde kitti? mutta sitten taas välitykset ihan erilaiset....en ole perehtynyt tuohon manuaali hässäkään sen erikoisemmin.....
     
  10. lake ender

    lake ender Gearhead

    Mulla on myös tuo 4,3 välitys ja 700r4 aski tulossa hoppaan.
    Isot takafillarit, niin laskemalla välityksiä ei pitäisi olla paha yhdistelmä maantielläkään.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    duoda, eiks pidetä jenkki autot jenkki autoina :soosoo:
     
  12. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    no tietysti! :rotfl:
     
  13. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Täällä ollaan suvaitsevaisia. Hybridit ovat suosiossa. Osasta on vain hyvä, jos vähän joka jenkissä asuu Tojota.. HJ:n kone tai Cedrikki pellin alle , Aisinia laatikoksi ja peräksi haisulin lukko :odroll:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    hiacen perä kestää asiantuntiotten mukaan semmoset 500hp meillä 225 slantsix valtteri (paino 1270kg) mitattu 527hv takapyöristä. vartilla ajettu 10,7/196kmh 1,6sek60ft ja hyvin on kestänyt. eikä ole ainoa tapaus.yhellä svingerillä menty samanmoisia aikoja hiacen perällä ja SB.llä. ainoa ongelma tuo välitys ku ei taho saaha alle 4,3 mistään..... :odroll: :odroll: T:moppe mies
     
  15. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    [/quote]hiacen perä kestää asiantuntiotten mukaan semmoset 500hp meillä 225 slantsix valtteri (paino 1270kg) mitattu 527hv takapyöristä. vartilla ajettu 10,7/196kmh 1,6sek60ft ja hyvin on kestänyt. eikä ole ainoa tapaus.yhellä svingerillä menty samanmoisia aikoja hiacen perällä ja SB.llä. ainoa ongelma tuo välitys ku ei taho saaha alle 4,3 mistään..... :odroll: :odroll: T:moppe mies[/quote]

    nuo teholukemat on muuten kunnioitettavat tuolle slantille! tuo on positiivista että perä on kestänyt tuollaiset kiskaisut....miedommassa käytössä kestää siis todella hyvin! onko perään tehty mitä muutoksia?
     
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Sitten kun vielä joku osaa kertoa samanlevyisen jenkkiperän mihin saa pikkuisen harvempia välityksiä ja on alkujaan kierrejousitettu.
    Voisin vaihtaa toyotaan semmoisen perän alkuperäisen 4.375:1 välityksen sijaan. Elikkäs Crowniin. Yksi Fullsize farkun perä olisi varabuickin alla mutta kun taitaa olla vähän turhan leveä.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    esim. caminosta -78 ym. 10-bolt leveys aika lähelle sama ja on orggiksena kierrejousilla....

    Outroadrebels/Jouni
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Vai pikku-GM olisi lähellä. Pitää lähteä vissiin mittailemaan kiinnityksiä, eikös kuitenkin fullsizen ja tuon pienemmän mikä lie-body onkaan tukivarsien kiinnitykset osu samaan kohtaan? Eli siis caminoonkin voi lykätä vaikka farkun perän (ilman hitsailua) mutta se on vaan hiukan leveämpi kokonaisuudessaan? Näin olen ymmärtänyt.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    [quote="
    nuo teholukemat on muuten kunnioitettavat tuolle slantille! tuo on positiivista että perä on kestänyt tuollaiset kiskaisut....miedommassa käytössä kestää siis todella hyvin! onko perään tehty mitä muutoksia?[/quote]

    perään ei oo tehty muuta ku kiinnikkeet jousille ja tukiraudoille. katuajossa kestää varmasti ainakin hyvin ellei jopa tosi hyvin.

    T:moppe mies
     
  20. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    tuohon en osaa vastata että käykö caminon ja farkun perät keskenään ei ole kokemusta sellaisesta swapista, mutta en kyllä usko että niissä älytöntä eroakaan olisi....viisaammat tietänee :lol:
     

Kerro tästä muillekin!