Hihnapyörän asennustyökalu, mistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Amc_Kustoms, 24.8.2017.

  1. Amc_Kustoms

    Amc_Kustoms 1st gear

    US center ei nähtävästi saa aikaiseksi lähettää kyseistä työkalua tänne, niin vinkkejä otetaan mistä muualta sen saisi? Mieluusti jostain Porin ja Turun välimaastosta. Us parts myi eioota.
    Ja tarve tietysti olis heti.
    Ja kysehän on chevrolet vanista, vaan näytti sopivan ko. työkalu voorttiin ja moppeenkin.
     
  2. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

  3. Amc_Kustoms

    Amc_Kustoms 1st gear

    Pikkasen on pitkä matka lähteä hakemaan kun tarve olisi tänään
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös se kuminuijalla mene takasin ja ulosvetäjällä vaan irrotus?
     
  5. Amc_Kustoms

    Amc_Kustoms 1st gear

    Saattaisi tuo mennäkki, vaan helposti on pumppu entinen kun koputtelee
     
  6. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Ei kyllä hakkaamalla kannata..
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei kovalla vasaralla ainakaan juu.
     
  8. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mites jos lämmittäis, työntäis liian syvälle, sit ulosvetäjän kans himmaa kohilleen?
     
  9. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    paikalliseen autoreeraamoon ja pullo kirkasta mukaan!
    niin ite kerran lainasin työkalua!
     
  10. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Rautakummulta ostin. Eikö se ole jossain noilla nurkilla?

    edit. Perkale, sehän taitaa olla just tuo mainittu US center.
     
  11. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    siis jos olet asentamassa, niin eikös se pitäs tehdä krymppäämällä?
     
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onkohan kyse ohjaustehostimen pumpusta ?

    Jos, niin se lähtee helposti irti tarkoitukseen tarkoitetulla työkalulla ja asennetaan takaisin toisella.
    Kaikki hakkaaminen, lämmittäminen ja muu rydääminen tuhoaa pyörän sekä pumpun :soosoo:

    Järkevintä on ostaa kitti jossa tulee mukana sekä irrotus ja asennus työkalut.

    Minulla on tuollanen, onnistuu irrotus ja asennus helposti...RP:sta ostin aikanaan.

    [​IMG]

    http://www.tooldesk.com/automotive/...nator-Pulley-PullerInstaller-by-KD-Tools.aspx

    Kuinkahan paljon tehostimen pumppuja on tuhotto rydäämällä tässäkin maassa ? :odeek:
     
  13. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    höpöhöpö... :D
    siinä samalla kun pistät makaronilaatikon uuniin lämpiämään, niin laitat sen pyörän sinne viereen pötköttämään ja kun sylki kiehuu renkaan pinnassa niin patalaput käteen ja kiikutat rillukan omalle paikalleen.
    eihän sitä nyt yhden h-lvetin hihnapyörän takia kymppejä tuhlata! ;) toisaalta jos lähin uuni on kaukana, saattaa lämpölaukun hankkiminen tulla työkalua kalliimmaksi...

    mutta totta, jos et tiedä mitä teet, älä tee. äläkä ainakaan käytä väkivaltaa!
     
  14. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tuo olikin tänään pitäis saada, ja työkalua ei ole!?

    Mut, oikeesti haluisin tietää miten lämmittäminen hajottaa hihnapyörän!-hakkaamisen ymmärrän, et pumppu voi ottaa ittensä?
    Ei vittuilua, vaan etten ite hajota, kun sen aika on joskus???
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ...no pultista ja mutterrista tein :odeek:.
     
  16. Amc_Kustoms

    Amc_Kustoms 1st gear

    Ennen aikoja kirosin, us center lähetti työkalun ja tuli tänään vaan ei sovi tuohon vm.94 vaniin... Jotta se siitä sitten!
     
  17. Rotten

    Rotten Gearhead

    No mite se lämmittäminen? Jos kylmiltään työnnetään sisään, ni mie en jaksa uskoo, jos 120c lämmität metalli palan, et se siitä hajoaa, tai sen lämpö laajenis pumppuun, tai mihin nyt laitatkaan, et se hajoittais lisää!?

    Pois otossa lämmittäminen, voi joo olla eri juttu.

    Ja saahan sen laitettuu suoraankin kohilleen, vaikka lämmäyttää ja menee??? Työntämällä??

    Noin mie tekisin, mut kertokaa ihmeessä, jos oon TAAS ihan hakoteillä!
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei siihen tarvita mitään poppakonsteja, kommervenkkejä plus sadetanssi, vaan yksinkertainen pultti ja mutteri.
     
  19. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    just tätä mä tarkotin.

    lämpöeron ansiosta pyörä lupsahtaa akselille kuin isä äitiin...
    mitä vähemmän ruumiillista työtä, sen parempi. ainakin mun mielestä.

    eihän siihen pyörään mitään happi-asetti pistekuumaa pidä tarjota, vaan tasainen lämmitys. pysyy pyörä suorana...
    irrottaessahan ei pumppua tarvitse sääliä pätkääkään, jos se on tarkoitus vaihtaa?
    mutta nythän puhuttiin ASENNUKSESTA.

    stefa kestää SUORAA lämpöä, materiaalista riippuen 80-200*(+varmuuskertoimet), eli senkään vaurioitumista ei tarvitse pelätä.
    ja kun pyörä ei kuitenkaan ole suorassa kontaktissa stefaan, kova jätkä pistää lämmön 150*(tai jopa yli!)
    kun vielä saa akselin jäähdytettyä sopivasti, niin hommahan tapahtuu itsestään! :)
    itseasiassa nyt lämpöero alkaa olemaan jo 200* ja pyörän paikoillaan pysymistä on syytä hetki vahtia...

    en mä sano, että tää on ainoa oikea tapa, mutta mun mielestäni se ylimääräisen ruumiillisen rasituksen välttäminen on oleellista. kysykää vaikka u.turhapurolta. ;)
     
    Rotten ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Uskon että tässä on toimiva vaihtoehto.
     

Kerro tästä muillekin!