Hiilikuidun leikkaus

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja Jopas_jotakin, 8.11.2018.

  1. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Niin, millähän pystyisi tekemään hiilikuituun pyoreitä 52mm reikiä.
    Ja millähän sitä valmista levyä kannattaa leikata, onnistunee vissiin ihan rälläkällä.
    Sitten pitäisi porata myös yksi 85mm reikä, onnistuneeko millä.

    Onko kokemuksia tai valistuneita arvauksia???

    Gracias
    J.J
     
  2. Huuto-Olli

    Huuto-Olli 2nd gear

    Riippuu vähän miten paksua levyä sulla on. EX. työnantajalla päästettiin ihan hyvin 30mm reikää reikäsahalla parimilliseen levyyn. Jos ei tarvi tehdä kun muutama reikä, menee harvahampainen "pellinsoirosta" tehty monikokomallikin. Mutta vaan kerran-pari, vakaalla kädellä, kohtuullisilla (suurehkoilla) kierroksilla ja sairaan pienellä syötöllä. Ulostuleva reuna jää sitten todella karvaiseksi ja murtuu helposti kuidun suuntaan pitkällekin, eli ohuita "kannaksia" porausten välillä kannattaa välttää.

    Ja se parimillinen levy menee ihan hienosti pellisaksillakin, jos ei tarkka tartte olla... rautasaha pystyy myös.

    Jos siistiä pitää olla, keskimäärin paras vaihtoehto on mennä hiomalla sit loppu. Eikä tarvi olla timanttia hioessa, pöly sotkee vaan sit melko tavalla.
     
  3. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Joo, ei mun tarvii tehä kun 5 kpl 52mm reikiä ja yks 85mm reikä.
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Nestemäistä pikaliimaa leikkuupintaan, pysyy kuidut kasassa. Siis reikäsahalla työstämisen jälkeen.
     
  5. f34

    f34 Gearhead

    Samoilla vehkeillä kuin lasikuidun työstö. Jos ohkaista alle 2mm, niin varovasti, ettei tule halkeamia.
     

Kerro tästä muillekin!