Hiivatti!! Fiiatti!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja BB Coronet 500, 16.7.2004.

  1. TMJ

    TMJ Gearhead

    Joo ite sekoilin nyt kuvien kanssa :oops: ,nyt löyty oikea kuva ja onhan toi aika pieni!
     
  2. HEMI

    HEMI 1st gear

    Joo tiedä sitten onko se 1300hp pata hyvä kadulla (kelpais mulle) mutta jos nyt joku haluaa sellasen kadulle niin iso pata se on paras lähtökohta, oli se sitten v8 tai v12 (tai ainakin mun logiikalla) :odroll:

    Tossa aika lähellä käyvä, tuttu HR:ssta
    Ehkä enemminki showcar mutta jutussa se kyllä kertoo että sillä ajetaan kadullakin. Muistelin että siinä hr jutussa sanottiin koneen tuottavan ~1200hp hitto kun en löytänyt sitä lehteä.
    http://www.chicayne.com/main.html
    No tossahan se juttu on (3-sivua)
    http://www.hotrod.com/featuredvehicles/ ... index.html
    tossa juttussa (lopussa) pieni maininta meaneyn 1400hp vetestä hitto kun siitä ei löydy mitään juttua vai löytyykö ?

    Ja ei tolla camarollakaan mikään ongelma varmaan olisi nuo tehot kerran ahdotkin on vasta 15ps (yksi-kilo vai muistanko väärin? no tiedä sitten mikä on puristussuhde padassa)

    Ja tässä yksi toinen vette (hyvät sivut kerrottu paljon koneesta ja muusta ja pari hassua videotakin)
    http://www.montygwilliams.com/
     
  3. HEMI

    HEMI 1st gear

    Hitto kun pitää säheltää tän tietskan kanssa :lol:
     
  4. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    "Se" Meaneyn Corvette, aivan kuin tuo Chicaynekin, tuottavat nuo yli 1000 hv tehonsa kisabensalla. Olen lukenut useammankin artikkelin molemmista autoista. Siis ihan sivumennen mainitakseni :lol:
     
  5. HEMI

    HEMI 1st gear

    Niin aattelininkin ton meaneyn koneen tuottavankin noi tehot kisabensalla mut tosta chicaynesta en tienny sen enempää mitä noissa luki onks niitä sivuja lisää missä vois lukea kyseisestä padasta.

    Löytyykö mistään juttua tosta meaneyn vetestä että onko ollu jossain hot rod lehessä (tai vastaavassa) tai onko nettisivua? :odroll:

    Hassu juttu että toi centrifugal ahtimella varustettu nova toimii pumppubensalla (tai ainakin niin väitetään)
    ilman mitään hienoja ruiskuja ja sun muita ylimainostettuja himmeleitä
    vai onko novassa sit sen verran iso välijäähdytin että sillä voi ajaa noin kovilla ahdoilla eikä se rupee kilkattelemaan vai mikälie syy no turbo velhot voi varmaa selvittää asiaa jos viittivät niin ei tartte tässä itte ruveta arpomaan.
     
  6. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Eihän noihin mitään ruiskuja tarvita. Tuollainen remmiahdettu pannu lienee kaasuttimilla paljon helpompi säädettävä kuin turboahdettu, koska ahdot nousevat selkeästi kierrosten mukana, eikä niinkään kuormituksen mukaan.

    Ahtopaineita on siis käytössä n. 2 bar, mutta missään ei mainita mitään puristussuhteesta. Voisi kuvitella sen olevan alle 8:1. Myös kireähkö nokka (pannuhan kiertää lähes 8000 rpm) auttaa lievittämään paineita sylintereissä.

    Meaneyn Vettestä on ainakin ollut juttua Chevy High Performance- sekä Popular Hot Rodding -lehdissä.
    Hassua muuten, että Meaneyllä oli näppinsä pelissä myös tässäkin topicissa esiintyneessä Mike Moranin 4 ahtimella varustetussa pannussa.
     
  7. HEMI

    HEMI 1st gear

    This engine makes well over 3 hp/ci with an Air to Water intercooled F-2 ProCharger breathing 28 psi of boost through a pair of lightly modified 450 Holley carbs

    No lukeeha se siellä näköjään että minkälaista cooleria ne käyttää hitto kun on taas tullu luettua ajatuksen kanssa toi juttu :)

    Tai voihan se olla niinkin että esim tolla chicaynen pannullakin vois saada noi tehot pumppubensalla mutta eivät vaan ole kokeilleet tiedä sitä kun aika yllättävän korkeilla puristussuhteilla oli engine masters kisassa ne pikkulohkot (vapareita) ja vielä toimi pumppubensalla mutta miksi yrittää toimimaan pumppubesalla jos saa kisabensaa niin ompahan sitte ainakin varman päälle. Nykyään kun on noi erinlaiset lämpöpinnotteet yleistynyt noissa koneissa nii niilläkin saa varmaan poistettua nakutus herkkyyttä ja sit on kitkää vähentäviä pinnotteita no niistä nyt on tälläsen pers aukisen turha haaveilla.
    http://www.swaintech.com/
     
  8. HEMI

    HEMI 1st gear

  9. Go fast...

    Go fast... 1st gear

  10. Larry

    Larry Double Gearhead

    Re: Hiivatin uusin!

    Toi listan kärki on hienoo katsoo kun siellä on suht vanhoilla itse viilatuilla
    vehkeillä NÖYRYYTETTY uudempia jo valmiiksi tehtaalla piristettyjä
    "nopeita tehokkaita" autoja. audii, volvoo...
     
  11. V.A

    V.A 1st gear

    No joo,tuli oltua tuolla paikanpäällä ja täytyy sanoa ettei tuloslista alkupää kerro ihan koko totuutta siitä kuinka nuo vehkeet kulkee.
    Tuon jakolaskuhiivatin toisen kierroksen 292 johtuu siitä että veto jäi n.puol kilometriä lyhyeks kun laturi päätti luopua ylimääräsistä osistaan :lol:(ainakin radalta oli löytyny puolikas tuuletin siipi) ilmeisesti 300 olis menny puhtaasti rikki(kuuleman mukaan tutkan päässä ollu polliisi oli sanonu että numerot juoksi hurjaa vauhtia ylöspäin vielä tuossa vaiheessa :eek: )
    Ohimennen tyyppien juttuja kuuntelin ja oletettavasti fiatissa on melkonen aavikko välitys jos kone kierti tuolla 299 vedolla vasta alle 8000 :eek:
    Ascona taas paukutti rajottajaa vasten (9800)varmaan puol kilometriä :eek:
    Kuulemma perävälitys vähän tiuha :lol: (olikohan 4.75)
    Muutenkin täytyy kuskille nostaa hattua kun uskals vetää 260 195 talvirenkailla :lol:
    Jossain aiemmas kommentissa veikkailtiin Fiatin koneen olevan joku vanha B-ryhmäläinen :lol: ....EI OO! Näytti ihan tavalliselta 16v hiivatin pannulta ahdettuna.
    Ja kyllä se sieltä ajamalla vielä pois lähti (toisin kuin eräät muut :odroll: )
     
  12. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    ... diesel...
     
  13. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Ajettavuus,käyttö,luotettavuus on kyllä pelkästään nykypäivän EFIn ansiota.

    Ja se säädettävyys-ei mitään toivoa säätää mekaanista ahdinta kaasareilla toimivaan kaikilla alueilla oiken,kuuman,kylmänä,täysillä,osakaasulla....
     
  14. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Ei kai se sen vaikeampaa ole kuin muutenkaan kaasuttimen säätö? "Suunnilleen sinne päin" ne useimmiten on muutenkin säädetty. Sanoin vain, että ennemmin remmiahdin kuin turbo kaasuttimen kaveriksi. Tosin tietysti minkä tahansa ahtimen kaveriksi ruisku ennen kaasaria.
    No, eipä ole omakohtaista kokemusta niin paljoa, joten en kinaa enempää 8)
     

Kerro tästä muillekin!