Hinausvakuutus museoautoon.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja twincam6, 23.5.2017.

  1. Catiska

    Catiska Gearhead

    Minä menen karavaanarien tiepalvelulla. Se kustantaa sen 50,-/vuosi. Säännöt samat kuin AL plussassa, palvelun tuottaa AL. Maksimimassa ajoneuvolle 4000kg. Sekin riittää minun harrastekalustolle.

    Falkin turvassa on minulle huonoa sen sidonnaisuus yhteen autoon. Ajan kuitenkin kuudella omalla autolla joten Falck jää minulla laskuista heti pois.
     
    anssi1960 ja eilhik tykkäävät tästä.
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

  3. Make.S

    Make.S Gearhead

    Tänään laitoin comeron vakuutuksiin ja pikkukaskoon kuului se hinuriturva, tosin vaan lähimmälle korjaamolle. Nooh, eipähän jää kauppatorille tahi heurekalle tilaa viemään....
    Museoautohan tää ei sit ollut.
     
  4. twincam6

    twincam6 3rd gear

  5. twincam6

    twincam6 3rd gear

    K
    Kattaako tuo siis myös museoajoneuvon?
     
  6. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    twincam6 tykkää tästä.
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Miksi ei kattaisi? Tuolla ehdot eikä siinä ainakaan ole mainittu erikseen museoautoista mitään: https://www.autoliitto.fi/plus-jasenyyden-matkanjatkamispalvelujen-ehdot

    AL jäsenyydessä on muitakin etuja ettei tuo satanen ihan hukkaan heitettyä ole vaikkei tien päälle jäisikään. Esim. Moottori-lehti ja hyviä alennuksia. Minkä verran kukakin noille painoarvoa laskee, on sitten ihan itse mietittävä. Mutta minusta paras ominaisuus on se että se on henkilö- ei ajoneuvokohtainen eikä tosiaan tarvi olla edes kuljettajan ominaisuudessa.

    Mulla kyllä tulee se ongelmaksi että ulkomailla tuo ei helpostikaan ole voimassa kun pitää olla suomen rekisterissä oleva max 15 v auto. Kun todennäköisesti ole joko autoa hakemassa tai sitten 17-vuotiaalla koppiautolla liikkeellä.

    Tuolla niitä etuja: https://www.autoliitto.fi/edut-ja-palvelut/jasenedut esim. polttoaineista ja lauttamaksuista saa alennusta.
     
    twincam6 tykkää tästä.
  8. fudge85

    fudge85 Gearhead

    museoautojen kaskoissa on monesti autopalvelu eli hinaukset kuuluu kaskoon, jos on kasko niin toisaalta maksaa turhaan al jäsenyyttä sen osalta.
     
    twincam6 tykkää tästä.
  9. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Pohjola tarjoaa sekä harrasteajoneuvo- että museoajoneuvokaskoissa autopalveluvakuutusta. Suppeassa kaskossa tuo on valinnainen. Laajassa kaskossa näkyy olevan myös ilkivaltaturva tykönä.

    Mulla on Buickissa tuo laaja harrastekasko, näkyy tuo täysillä bonareilla ja ajokauden aikana n.30e/kk kustantavan. Emmää sitä niin älyttömän pahana pidä, vaikka onhan se tuokin rahaa.

    -JJ-
     
  10. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Mutta onko tuo sun Buick siis museorekkarissa? Siitä tässä juuri kysymys?
    Museovakuutuksissa ei käsittääkseni vaikuta bonarit? Olenko ymmärtänyt oikein?
    If:n osakaskoonkin kuuluu ilkivalta turva kyllä, mutta museoautoista poistettu siitä hinausvakuutus.
    Normaali vakuutuksessa saa olla kyllä yli 50v vanha ja hinaus kuuluu.
     
  11. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Buick ei oo museorekkarissa.

    Mutta kunhan nyt vinkkasin, että Pohjolassa on museorekisteröidyille autoille tarkoitettu laaja museokasko, jossa autopalvelu- l. hinausvakuutus edelleen sisältyy hintaan. Tän saman hinausvakuutuksen saa edelleen myös suppeaan museokaskoon, kun kaivaa kuvetta.

    Museokaskon hinnoista tosiaan en uskalla sanoa, se selviää Pohjolaan soittamalla.

    -JJ-
     
    Muokattu: 24.5.2017
    twincam6 tykkää tästä.
  12. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    No kun ei kuulu Ifin eikä kovin muunkaan yhtiön kaskoihin ja 2015 viimeksi väänsin asiaa eli tuskin kovin muuttunut , saa ainakin sen ruoskan pois tien sivusta ja matka jatkuu.

    Autojahan nuo vanhat ritsat ovat.
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

  14. signet

    signet Gearhead

    Kannattaa lukea ehdot,noin halvalla ei saa hyvää...Tämä on Falckin tuottama palvelu joka on vakuutusturvaa täydentävä palvelu,eli edellyttää kaskon voimassaoloa...
     
  15. jenkula

    jenkula Gearhead

    Ehdoissa ei puhuta kaskosta mitään.Sanotaan vain että jos vakuutus ei kata/korvaa vahinkoa,niin silloin mototurva on voimassa.Pakollinen liikennevakuutus riittää että voi mototurvan ottaa.
     
  16. signet

    signet Gearhead

    Tainnut muuttua,joskus kun tutkin ehtoja, ihan mielenkiinnosta niin mun mielestä siinä luki että edellyttää kaskovakuutuksen voimassaoloa...
    Yksi mikä pisti silmään oli toi huoltojen laiminlyöminen,mitähän se käytännössä tarkottaa?Jos ei ole korjaamon leimaa huollosta,niin ei tipu ilmaista hinausta???
    Toinen mikä oli että voit ottaa turvan asuntovaunuun,peräkärryyn yms. AL ja Karavaanarien palveluihin sisältyy automattisesti myös kärryt ja asuntovaunut mitä on mukana perässä...
    Ja sitten että hinataan ensisijaisesti Motonet korjaamoon...AL plussalainen saa itse valita korjaamon kunhan se on järkevän matkan päässä,ja käytännössä harrasteauto voidaan viedä myös harrastetallille,koska se on todennäköisesti harasteautolle soveltuvin korjaamo.
     
  17. hla

    hla Gearhead

  18. signet

    signet Gearhead

  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Hienosti pelitti AD-Autoturva.Mulla hajos subusta startti kaupan pihalle perjantaina,Tänään aamulla soitin ad-turvaan ja kohta soitti hinaaja että missä auto on ja toi vielä kotipihalle auon kun sanoin että korjaan ite enkä niitten liikkeessä.
     

Kerro tästä muillekin!