Hitlerin kosto

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja herrakani, 6.1.2003.

1. Mikkis

Mikkis Gearhead

internet on nopea tapa etsiä tietoa...
    henkeään ei kannata pidättää vastausta odotellessa :wink:

hyvä että tietoa kuitenkin löytyy, metka laitos kieltämättä...

2. daimleri

daimleri 3rd gear

jumankekka :eek: :D 8)

Kosto ELÄÄ ! ! ! ! :D :D :D :D

menestystä 8) jatkakaa samalla mallilla ...............

nimim. mullakin oli joskus keuliva kupla, sellainen pensselillä vaalean sinistä miranolia pintaan maalattu sleeper, "nissanin-tappaja" 8)

3. Putte

Putte 1st gear

Tervetuloa vaan takaisin stripille Kotten. Hienoa saada vanhaa kalustoa ja kuskeja nuorempienkin nähtäväksi.

4. Simo

Simo 1st gear

Re: Hitlerin Kostosta

Kaksi kuvaa löytyy, tuo jo mainitsemani heti lähdössä otettu (vierestä lähteen Mustangin perä näkyy vielä kuvassa) ja toinen hetkeä myöhempi jolloin kuski on jo ulkona ja huoltojoukot saapuneet ihmettelemään myös, tietysti kuplalla :D

Laita vaikka yv:llä yhteystietoja, niin lähetän skannatut kuvat.

Oliko silloin Räyskälässä myös, ensikertaa Suomen maankamaralla, alkoholi dragster Ruotsista? Ainakin sellaisesta on myös kuva ja muutama muukin kuva tapahtumasta.

5. ryskälä-78

mulla on kans -78 räyskälä kuvia sellasia sen aikasia pieniä.en muista onko kuplaa,pitää tsekata.tais olla samoissa kisoissa kiihdytys mallinen V8 ens etu veto malli eskorttikin väri valk.

6. Kotten

Kotten 1st gear

Re: ryskälä-78

Jos löydät kuplasta kuvia niin laita vaikka yyveetä.

t. Kotten

7. Ossi H

Ossi H 3rd gear

Kotten,onko sulla tallessa Takaluukusta -lehti,se jonka keskiaukeamalla Kosto "hyppää"?
    Täältä löytyy jos tarviit..

8. Simo

Simo 1st gear

Nämä ottamani kuva lienevät vuodelta 1978 Räyskälästä

Toinen välittömästi "lähdön" tapahduttua ja toisessa ovat huoltojoukot jo kiirehtineet avuksi, Kuplalla.

9. homer

homer Gearhead

Ja jos ei muisti ihan petä niin jossakin vuoden 1978 vauhdin maailmassakin oli kuva (tai kuvia) tuosta episodista.

Ts. tuon vuoden vuosikerta on hakusessa mielellään sellaisen punaisen kansion kera.

10. herrakani

herrakani 1st gear

Mikä nois alennusvaihteistoissa oli pointtina? Muistan et niit oli myös jokkispeleissä johki aikaan.

11. Kotten

Kotten 1st gear

Simolle suuri kiitos kuvista!

Ossi H, olen valitettavasti joskus 90-luvulla hävittänyt kokonaisen leikekirjan jossa tämä lehti oli kokonaisuudessaan :( . En välttämättä raaskisi ryöstää sinulta aarretta. Minulla on huono valokopio tallin seinällä keskiaukeamasta, mutta voisin mielelläni skannata kopion aukeamasta ja palauttaa lehden sinulle jos tämä sopii!? Laita vaikka yyveetä

Vauhdin Maailman artikkelista olisin myös kiinnostunut. Lienee ollut myös leikekirjassa.

V8-Magazinet minulla on kaikki mutta muiden lehtien artikkeleistä olen tosi kiinnostunut!

herrakanille vastausta.
    Vuonna -78 ei ollut internettiä ja tietoa ei ollut saatavilla samalla tavalla kuin nykyään. Alennusvaihteiden kanssa loppuvälitys laskennallisesti oli kiihdytykseen sopiva, se että vääntö kohdistui vääriin kohtiin ei tullut mieleen silloin. Soralla testatessa homma nimittäin toimi hyvin, asvaltilla tulos näkyy kuvista :D

Kiitos kiinnostuksesta
    Jatkakaa ihmeessä keskustelua! Olen tosissani tämän historiikin suhteen!

t. Kotten

12. Simo

Simo 1st gear

Kerrankin osui kuvat kohdalleen.

Löysin myös "FHRA DRAG RACE Härmälä/TAMPERE 28.06.1980"

Elimination ja Qulification tuloskoosteet.

Siellä esiintyy VW The Rewenge.....

Lähetän pdf:t meiliisi.

13. Kotten

Kotten 1st gear

Ossille kiitos!

Takaluukusta-lehti 5/1978 tuli postissa.
    t. Kotten

14. kime2

kime2 Gearhead

Re: Ossille kiitos!

Melko legendaarisia lehtiä lähettelette toisillenne :D

15. gremlin

gremlin 3rd gear

Re: Ossille kiitos!

Jaa, maa jo luulin etta FHRA on nopeuttanu tota postitus toimintaansa :odroll:

16. flanagan

flanagan 3rd gear

17. Kotten

Kotten 1st gear

Hieno kuva!
    Kiitoksia flanagan!

Saa laittaa lisää!

t. Kotten

18. homer

homer Gearhead

Taitaa olla motoparkin elokuun kansainväliset kisat kyseessä? Sää ainakin täsmää. Minullakin on jossain liki samanlainen kuva, mutta kun ei ole skanneria.

19. Kotten

Kotten 1st gear

Tutkimukseni johtava samoille jäljille.
    Jos homer löydät kuvan voisin sen lainata ja käyttää skannerissa.
    Samalla paikkakunnalla näemmä vaikutamme, joten nouto ei olisi ylivoimainen tehtävä minulle.

Soittele vaikka minulle 040-550 1603.
    t. Kotten

20. gremlin

gremlin 3rd gear

Olitko muuten Kotten Porin kisoissa ajamassa -79?
    Meen kevatkisa 30.5 on 30v juhlakisa Porin dragrace historiassa.

Kerro tästä muillekin!