Hitsauskärryn tekeminen itse?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Motor & Parts, 26.10.2010.

  1. Mika Flinck

    Mika Flinck 1st gear

    Itse tehnyt ihan vastaavan kärryn esabin tigille korin tilalla vain peltinen loota tarvikkeille.
    Invertteri migille tuli kärry jossa takana työntökahva sen edessä pullo ja kone etummaisena, koneen päällä tietenkin peltinen säilytyslaatikko jossa menee hanskat ja suuttimet.
     
  2. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ..ja koneen.
     
  3. theloial

    theloial 1st gear

    Itse ostan aina pinnoitettua lankaa, ei ruostu vaikka ulkona pitää. Kone taas ruostuu sitten... Tallihitsaukset on kuitenkin välillä niin pientä että parempi kuin sitä ruostetta ei tule langanjohtimeen jota saa puhdistaa sitten vähän väliä. Itse käytän 3kg kelaa Minarcmigissä. Töissä kaikki langat on pinnoitettua, aina 15 kilon kelaan asti.
     
  4. late

    late Gearhead

    Tästä kun vielä vähän laajentaa, niin ei talliin mahdu kuin hitsauskärry.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    mä oon kutsunut tuollaista viritystä talliksi :wink:

    noihin koneisiin kannattaa lisätä pari pistoketta, ei tartte sille rälläkälle vetää omaa jatkojohtoa vaan ottaa virtansa samaa kaapelia pitkin.
    inverttereihin moinen ei taida mahtua.. mutta normaaleihin mig/mag vermeisiin kyllä.

    sitä en tiedä miten laillinen moinen asennus on?
     
    rockpilot tykkää tästä.
  6. JesseX

    JesseX 1st gear

  7. DX

    DX Double Gearhead

    Itellä kans tollanen nokkakärrystä tehty mikkiteline, on kätevä siirrellä jos hitsailee ulkonakin,
    tallissa välillä hiukan nahkea jos seinän ja auton välissä ei oo kunnolla tilaa kallistella kärryä sitä siirreltäessä,
    kannattais jalostaa lisäämällä myös vapaasti kääntyvät etupyörät siihen, aika pop sen jälkeen.
     
  8. TiM

    TiM 1st gear

    Eilen tuli hirmuinen inspiraation puuska ja tekaisin kanssa hitsikärryn noista raksa-aikaisista tiilien kuljetuskärryistä ym nurkissa pyörineistä metalliromuista.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Vielä tuohon yläpuolelle hylly hanskoille ja tarvittaville peltityökaluille sekä tellinki sammuttimelle.
     
  9. Gerball

    Gerball Gearhead

    No hitsit, tuohan on kopio omasta luomuksestani. Olet tainnut käydä vakoilemassa..
    Kaasuletkunko varassa tuo pullo tuossa kiinni ? Paremmin pysyisi vaikka räikkäliinalla.
     
  10. sbf

    sbf Gearhead

    Suojakaasupullon kanssa ei oo tietty niin nöpönuukaa mutta jos happi-asetti pulloille tekee kärryt niin umpikumirenkailla.
    On vaarallinen jos kumi tyhjenee ja hökötys kaatuu omia aikojaan.
     
  11. TiM

    TiM 1st gear

    Tarkoituksellinen kompa kuvassa. :rotfl:
    Kuva on hitsauksen jälkeisestä koesovituksesta, kyllä se pullo on nyt kiinni hihnalla, kunnes saan jostain oikeanlaista kettinkiä.

    Koekasauksessa renkaat oli kärryssä säilytyksen jäljiltä eli tyhjät ja tukevasti pysyi pystyssä hitsikoneen alla olevan nokkakärryn oman alalevyn varassa pystyssä vaikka vähän heiluttelikin. Sen verran painava kuitenkin tuollainen vanhan liiton muuntajakone, vaikka valovirtakone onkin, että painopiste on tukevasti kaukana alalevyn reunasta.
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mikäs hinku porukalla on tuo pullo aina sitoa ketjulla kiinni?
    Sehän heiluu ja häilyy siinä eestaas jatkuvasti.

    Eikö joku liina olis tukevampi siinä? Tai metallipanta?
     
  13. jake74

    jake74 1st gear

    saman tyylinen kärry mullakin mutta mulla on kaksi konetta päällekkäin. mig alla ja puikko kone päällä. pullo on kiinni remmillä ni ei heilu.
     
  14. TiM

    TiM 1st gear

    Ketjun voi kyllä rakentaa tiukaksikin, tuosta meikäläisen systeemistä kun aika ajoin joutuu koneen ja pullon ottamaan pois niiden mennessä broidille lainaan, niin se on nopein ottaa auki.
     
  15. Gutless

    Gutless Gearhead

    saiskos lisää kuvatuksia ja ideoita tigille sopivasta kärrystä. Myös valmiita tehtaanlaisia passaa tarjota. Siitä sitten apinoimaan. Pullo 20l ja tiggi tommote 20cm leveä, n. 40cm korkea ja syvyyttä sen puoli metriä. Sille varmaan tarttis kantata pellistä jonkinlainen kaukalo ja pyöreästä putkesta itse runko kärryihin. Ihan maata viistäen ei viittis kallista konetta roudata, kuten perus nokkakärryn näkösillä kamppeilla homma menee.
     
  16. TPJ

    TPJ 1st gear

    Tossa on yhdelainen tekele missä nokkakärryt aihiona.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!