hitsauslaitteista Gern

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja xtremer, 7.11.2003.

  1. xtremer

    xtremer 1st gear

    Tietääkö joku millainen peli on toi Gernin 165 (?) Mig-hitsaus aparaatti.. (myydään täällä 399 eeroo)

    saako siihen osia ja suuttimia ja letkukin on vakiona aika lyhyt...
     
  2. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    Tuohon hintaan pitäs saada käytettyjä kunnon koneita, kun maltta kytätä myynti-ilmotuksia ja huutokauppoja.
    Jos pitää olla valovirtakone, on vähä vaikeempaa kyllä.
     
  3. xtremer

    xtremer 1st gear

    Ei tartte olla valovirta vekotin himasta löytyy 3.vaihepistoke.

    En ole kyllä 400 eurolla vielä käytettynä mistään löytänyt siis kohtuu hyvää..
    mutta pitää katella ei mulla hirveetä kiirettä ole..
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Löytyy Kempin ja Esabin n.150a koneita, kun viitsii hakea.
    Pistä lehteen ostetaan ilmoitus ja rupesi soittoja tulemaan. Moni ei viitsi ilmoittaa lehteen vaikka voisi luopuakin koneestaan.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mutta sepä se on kun ostaa muka vähän käytetyn ja sitten siitä leviää langansyöttö laitteisto ja kun viä huoltoon niin ne joutuu tilaan osia jostain indokiinasta ainakin halvempiin merkkeihin ja hintaa tulee niin että sillä saa uuden koneen, kyllä uusi on aina uusi (myös hinnaltaan heh=)
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tossa kattelin paikallisessa työkalukaupassa kempin koneita. Isoin valovirta kemppi 170a h.855e ja pienin voimavirta kemppi 210a tasan tonnilla sis.5m maakaapeli 3m hits.kaapeli.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös nuo halvemmat migit ole yleensä niitä täytelanka härveleitä?
     
  8. koni

    koni 1st gear

    Itse ostin juuri uuden 200A 3-vaihe Kempin. Hintaa oli tosiaan noin 1000E, mutta siihen päälle tulee vielä kaasupullon hinta/vuokra+täyttö jos ei satu omasta takaa olemaan..
     
  9. 454SS

    454SS 3rd gear

    Mä olen todennut, että noi Gernit sopii lähinnä lapsille leluiksi. Ukko raahasi talliin jostain pari rälläkkää ja porakoneen, yksikään niistä ei kestänyt kuin hetken. Joo joo, mun käyttötavassa on varmaan vikaa.

    Ostin vuosi sitten käytetyn Walliuksen 200A migin 500 eurolla ja hyvin on toiminut.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Täytelankaiset ovat yleensä himpan kalliimpia.
     
  11. xtremer

    xtremer 1st gear

    Vein vanhan ja hyvän Miggy 125 arviotavaksi saako siitä korjattua hyvän pelin edullisesti ???
     
  12. Ford F350

    Ford F350 1st gear

    Kesällä ostin käytetyn 300 Esabin 600eurolla. Hyvin on toiminut ja on hyvä hitsata.
     
  13. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Kyllä mä ainakin sain varaosia gerniin säästökarien kautta. Se on eri asia jaksaako niitä rampata hakemassa. 3 langansyöttö moottori menossa. Toi täytelankakone on ihan menetelly, mutta aika leluhan se on.
     
  14. chev37

    chev37 1st gear

    Käytetty merkkikone köyhälle. Kertakäyttö zingzong varakkaammalle.
     
  15. tomimk

    tomimk 1st gear

    Itse ostin ensimmäisillä kesätyörahoilla kunnon migin. (Wallius 350) Hän on viettänyt aikaansa kosteassa tallissani yli 10v eikä vielä mitään vikaa ole ilmennyt! Tosi ystävä!
     
  16. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Mulla on ollut ehkä noin 5 vuotta tommonen Bilteman 135A mig/mag/no gas -masiina, joka on autohommissa tehnyt tehtävänsä aivan loistavasti. Eikä siihen mitään vikaa ole tullut, siis laitteesta johtuvaa, "pistooli" piti kerran vaihtaa mutta sekin hajosi kun perämurikka kaatui sen päälle.
    Tuo vehje on ollut aivan käsittämättömissä olosuhteissa ja rankassa käytössä, ja vielä se ainakin pelittää kuin uutenakin. tosin virran säädöt aika puutteelliset, ja jos tarvii yli 3mm ainetta polttaa niin menen suosiolla työpaikalle sitä tekemään, tuon kanssa siitä ei tule mitään.
     
  17. CarinaDX-85

    CarinaDX-85 1st gear

    Mulla on ollu gernin täytelanka kone pari vuotta ja sillä on useampaa autoa parsittu katsatuskuntoon. On maksanut hintansa... Kotikäytössä kaasu kone tulee aika kalliiksi varsinkin jos ei paljoa tarvi hitsailla...
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    GERN 125 täytelanka

    189e uutena varusteineen. 1e/kpl suutin. 0.9mm/0.9kg ydinlanka 12.9e. Heti aamusta pirssiä hitsaamaan. Lanka näytti aika lelulta kun vertaa kunnon kemppeihin. No kaippa tuokin 2-3mm plootua vetää?
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    GERN 125

    Lisäys ylläolevaan: GERN 125 siis kyseessä
     
  20. Laaseri

    Laaseri 1st gear

    Halpa merkeistä en osaa sanoa mitään, mutta itse ostin 8 vuotta sitten (onko siitäkin niin h....tisti aikaa?) Esab 180 voimavirran, 3 isoa projektia tappelin sen langansyötön kanssa. Vaihtelin osia ym. Pääsin kokeilemaan kaverin vastaavaa kemppiä... Oli ihan eri tatsi. No Esab pöllittiin ja vakuutuksesta rahat. Ostin tietenkin... Esabin??!! Samat ongelmat jatkuu ja vieläkin naurattaa, että mikäköhän hullun päähän pisto se oli ostaa se Esab. Onko muilla muuten ollu Esabin kanssa ongelmia ja mites Wallius ja Migatronic?
     

Kerro tästä muillekin!