HJ60 kone vaniin?(saattaa sisältää järkyttävää materiaalia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja cb125twin, 27.1.2005.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Jatketaan hybridiautojuttua täällä.

    Onko kukaan mitannut kuinka korkea hj:n kone on ja mitä muuta sen nokkapellin patin lisäksi stw:hen pitää tehdä että saa nokalle?
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ei pelkkä asiakeskustelu ole yhtään hauskaa näköjään. Ei edes tunne ketään kellä on HJ, niin kävisin itse mittaamassa. Tosin tuskinpa sitä keulalle tunkisin kumpaankaan buickkiin mutta mielenkiinnosta.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voisko palata overdriven idean mukaisesti amerikanautoihin ja amerikanmoottoreihin ?
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Overdrive on harrasteautoille, ei pelkästään amerikkalaisille :soosoo:

    CB125Twin, eihän se sinun appiukon auto ollut sellainen sinivalkoinen? Meinaan yksi henkilö (ei sukua) osti sellaisen paikallisesta liikkeestä ja on tainnut olla viimeiset puoli vuotta projektina.
     
  5. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Ei ollut, mutta mielenkiintoisia korjattavia runko/voimansiirto-alueella kun noillahan saa kai vetää 2x omapainon verran.

    Konettahan ei saa ajamalla rikki, eiköhän se ole kopioitu gm-trukkikutosesta?
     
  6. bowtie61

    bowtie61 1st gear

    ....kele millaisia idiootteja näillä sivuilla alkaa olla :mad: Jos ei joku juttu kiinnosta niin klikkaa ...tuun, ei näitä ole pakko lukea. Asia kysymyksiin asia vastauksia ja jos ei sellasta löydy niin on HILJAA, positiiviset naljailut piristävät muttei idioottien paskanjauhanta :argue:




    Valitettavasti noita idiootteja riittää OD:llekin, no poistelin tuota p...aa
    --Eyetech--
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Mitäs sanotte israelissa tehdystä kaiserista, sveitsissä tehdystä chevy 53:sta, ford vedettestä lättis v8:lla? :eek:

    Entäs tehdastekoisesta mitsukoneisesta dodgesta, isuzukoneisesta chevystä? :-?

    Entäs amerikanauto Ford escort LX :lol: joita takavuosina näkyi täällä aika paljon?

    Tai chevy pickup joka on oikeastaan usassa koottu isuzu?

    Tai Vauxhall jossa tehtaalla laitettu nokalle gm:n blueflame ja powerglide, tällaisella pääsi forssassa yleisöparkkiin muttei pitemmälle. :mad:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Duoda noin, onhan 80 luvun Toytota HJ ja Ransiitin tosi mielenkiintoisia vehkeitä, mutta hankala niitä on mieltää harrasteautoksi, ainakaan jos ne on jonkun sukulaisella käyttöautona. Vaikka aika niiden kanssa varmaan kuluu ihan yhtä tehokkaasti...

    Toinen keskustelun aihe tietysti on, että missä määrin dieselöinti on autoharrastusta, mutta meneehän se laajemmalla katsannolla samaan laariin, kuin muutkin modaukset, sillä harrastuksen tunnusmerkkihän on, että ei tarvi edes selittää miksi jotain tulee tehneeksi.

    Jos vähän aiheeseenkin palattaisiin, niin eikös tossa moottorin sovittamisessa nyt ole aika oleellista se, että miten Tojon öljypohja suhtautuu Buickin etupalkkiin? Onko siis syvennys oikeella kohtaa ja voiko sitä siirtää? Eihän palkin ja pöhjan välillä kovin paljon tarvi tilaa olla, ja ehkä pohjaakin voi vielä chopata siitä palkin kohdalta. Ja jos ei sittenkään mahdu pelti kiinni, niin takapäästä konepellin pulttia löysälle, alkaa tuleen lisää tilaa...
     
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Taidat ajella itäbensalla/naftalla :wink:

    Onko firman nimissä oleva vani harrasteauto? Onko dsl-jenkki yleensäkään harrasteauto? Joku korotettu 4x4 dsl tai matkailuauto mutta se ei olekaan varsinaista jenkkiautoharrastusta.

    Miksi sitten pitäisi ajaa hj60:llä? Jotkuthan harrastaa taunuksia opeleita ym, eikö niille huudella?

    joo hyvä kysymys, teräslevylätkillä koneenkannakkeita ja sitä kautta öljypohjaa voi siirtää hiukan etukelkan tieltä ja öljypohjaa voi muokata.
    Eihän sitä monttua kukaan siihen etuakselin kohdalle ole jättämässäkään.

    HJ:n kone on vaan korkeampi kuin vaikka cedricin mylly. Ei sovi kansi kiinni...
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    No jos kerran jo tiedetään, että konepelti ei mene sellaisenaan kiinni niin ei kai se sitten mene, mutta mikä sitten on enää epäselvää? Korotettu LS-6 tai L-88 scooppi konepeltiin, sillähän sitä tilaa tulee.
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Eteenpäin

    HJ:n bensakone on 250cid gm kutosen suora kopio, ja sama laatikko on 4L dsl:ssä eli chevy jaolla th200 voisi sopia, mutta turbiinin stall on liian ylhäällä vai onko?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei tämä kyllä liity aiheeseen mitenkään, mutta:

    "Onko firman nimissä oleva vani harrasteauto? Onko dsl-jenkki yleensäkään harrasteauto? Joku korotettu 4x4 dsl tai matkailuauto mutta se ei olekaan varsinaista jenkkiautoharrastusta. "

    Kaipa se on täysin kiinni omistajasta mikä on harrasteauto ja mikä ei ole. Jos on oma firma, on aika fiksua käyttää mahdolliset edut hyväkseen pistämällä autot firman nimiin.

    Jos harrastusta pidetään elämäntapana, on jenkki eurooppalaisen firman työkäytössä jo enemmän harrastusvehje, koska tarpeeseen sopviia euroja ja japseja löytyy helposti ja edullisesti, niiden käyttäminen ja huoltaminen on myös helppoa ja edullista jenkkiin verrattuna.

    Entä miksei DSL jenkkikin voisi hyvinkin olla harrasteauto? Esimerkiksi entisöity taksi-Olds 88 alkuperäisellä 350 D:llä voisi olla ihan staili museopeli, tai dieselillä maahan tullut vanha Scottsdale.

    Harrasteauton ja käyttöauton erot ovat kyllä melkoisen selvät, jos vähän aikaa miettii, vaikka mikään ei estäkään käyttämästä jenkkiä käyttöautona tai harrastamasta Toyotaa.

    "Miksi sitten pitäisi ajaa hj60:llä? Jotkuthan harrastaa taunuksia opeleita ym, eikö niille huudella?"

    Jos siis keskustelun aiheena on HJ:n diesel jenkki STW:ssä, sukulaismiehen maasturin ruosteet ja Transitin ominaisuudet ei ole niin oleellisia, vaikka tokihan keskusteluun tulee lisäväriä, jos se saa rönsyilläkin.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko 4L nizunazu dieselissä enemmän vääntöä matalalla kuin esim. 307Y:ssä? Jos ei ole , niin silloinhan turbiinin Stallspeed laskee..

    Siis sama turbiini, ajatellaan vaikkapa esim. nelos Ooppelin TH-180 askin
    vakiolimpun stall on matala sen 1.9L perässä... kun sitten siirrät sen saman turbiinin th700 askiin 350 sbc:n perään kaksi kertaa B-Asconaan painavammassa autossa stall pomppaa +3000 tienoille elli ylikin..


    HJ painaa lähes samat kuin farkku. Vääntöä tossa kutosessa on kai vähemmän matalalla kuin esim. 307Y:ssä? silloin stallin pitäisi olla suht kohdillaan ihan vakioturbiinilla?
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    [quote="cb125twin
    Eteenpäin

    HJ:n bensakone on 250cid gm kutosen suora kopio, ja sama laatikko on 4L dsl:ssä eli chevy jaolla th200 voisi sopia, mutta turbiinin stall on liian ylhäällä vai onko?[/quote]

    Sanoi mummo hangessa...

    Pulttijaothan voivat vaihdella dieselin ja bensakoneen välillä, mutta sopivalla spacerillahan saa kiinni vaikka minkä ja vaikka mihin.

    Turbiinin stall speed tunnetusti vaihtelee moottorin, perän ja auton painon mukaan niin, että mitään varmaa ei voi mennä sanomaan, ainakaan sellaisesta kombinaatiosta, joka tuskin on tullut tehtaalla edes mieleen. Kyllähän se silti mitä todennäköisimmin jollain lailla tulisi toimimaan.

    Vaan eikö tämä ole jo sellaista puhtaan akateemista tutkimusta, josta kannattaisi jalkautua tekemään kenttätöitä mittanauhan tai kysymysvihon kanssa. Romuttamot ja korjaamot voisi olla otollisia matkakohteita, mutta väitellä tästä voi loputtomiin. Saattaisipa herra Toyotakin osata vastata, jos oikeilla sanoilla suoraan noita mittoja kysyisi.
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kaveri mittaa koneen korkeuden kun se pääsee duunista. Korkea se on. Blazeriin mihin se on ollut mukana laittamassa HooJiitä kuulemma joutu öljypohjan ja -pumpun "vähä soviittaa" eikä peltikään menny kiinni eli scooppi tuli siihen. Ihmetteli kovasti miks kukaa sitä vaniin tunkee, mutta onnee vaa..
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Toi kevarimies haluaa sen STW:n keulille.. Taitaa vaatia 6-71 ahtimellekin kelpaavan "Scoopin"... tai muuten ison ja pitkän pahkan. No jo on ajat ja tavat, kun jenkkeihin ruuvataan scooppeja vanhojen japsidieseleiden vuoksi :)

    70-lukujen teddyjä imetyttäisi meininki kovasti :rotfl:

    Eli Möhkö/Mörkö-Moranen (Ranskalainen Morane-Saulier hävittäjä, johon Suomi-poika tunki venäläisen Merlinkopion) tyyliin pattikeulan kauneus on varmaan katsojan silmäässä :)


    Jos se tojota on pakko sinne keulalle saada, niin eikös sitä voi kallistaa? Varsinkin kun öljypohjan joutuu muokkaamaan muutenkin? Silloin voi pick upissa kompemsoida sen kallistuksen. Ja sitten vielä jos joutuu tekemään adapterin laatikolle, niin samahan se on tehdä pikkasen kallelleen kuin suoraan vertikaaliin..
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

     
  18. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Taitaa olla hj:n kone äänekkäämpi kuin nättikäyntinen cedricinkone ja rokkaahan se v8-dsl:kin mutta vani on muutenkin rahamiesten peli niin se 5,7dx / 6,2 on ihan perusteltua. Skottariin ja stw:hen mielummin.
     
  19. 660

    660 1st gear

    mutta miks pistää hj lihoiks, vai tulisko siihen sit sen farkun tekniikka? kun ei se hj mikään yleinen näky tänäpäivänä ole niin henkilökohtaisesti näkisin mielummin sen tojon tiellä kun farkun scooppi keulalla, mut tää on vaan mun mielipide...
     
  20. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Onhan noita hj:tä ainakin täällä, melkein kaikissa bustervene pop-niiteillä katolla :lol:
    Niihin vielä 305 saastekasi niin avot :wink:
    Tuskin niissä on neliveto talvikelissä päällä ja loota heittää pykälää, runkopalkit kadonneet ym.
     

Kerro tästä muillekin!