HJ60 kone vaniin?(saattaa sisältää järkyttävää materiaalia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja cb125twin, 27.1.2005.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Pojat teille on oma topici
     
  2. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Ei tosiaan voida. Hybridit on hauskoja ja eikö yksi hotroddaamisen perus ajatus ole olemassa olevan tekniikan updeittaaminen paremmalla...

    Eli Toyotaa keulalle vaan :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    No eipä amerikkaiset ole just henkilöautoihin dieseleitä tunkeneetkaan kun bensa on onneksi ollut halpaa. Dieselillä on ollut ongelmana myös hiukkapäästöt miksi esim californiassa noi dieselit on pick-upeissa, vaneissa ja maastureissakin harvinaisia. Muutoin isotilavuuksinen bensakone on aikalailla yhtä vääntävä kuin dieselikin ja jos tosiaan molemmista otetaan sama suorituskyky (kiihtyvyys ja huippunopeus) soveltuvilla välityksillä niin taitaa bensakone siinä vaiheessa olla poikaa. Diesel paremmalla hyötysuhteella luonnollisesti vie vährmmän polttoainetta mutta on rakenteentaan kalliimpi. Hyvyyksistä ja hintatasoista huolimatta jotain kertoo se että suurin osa kulkuvälineistä on bensakoneisia ja maissa kuten saksa, ranska ja espanja alkaa olla enemmistö dieseleitä. Dieseleitä juuri sen vuoksi että yhteiskunta verottaa bensaa rutkasti mutta dieseliä vain kohtuullisesti. Jos polttoaineita kohdeltaisiin tasavertaisesti lienee tulos yhdysvaltain kaltainen. Eikä se oli yhtään huono vaihtoehto...gaso 35 c/l
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tarkasti ottaen hybridi on sellainen ajopeli, jossa on sekä polttomoottori että sähkömoottori, joita käytetään etenemiseen joko vuoroon tai yhtäaikaa.

    Hybridi ei siis ole sellainen auto, jossa on erilainen polttomoottori, kuin alkuperäisessä autossa on ollut, eikä pelkällä pottomoottorilla kulkeva auto ole koskaan hybridi, sillä vaikka jokseenkin jokaisessa polttomoottorissa on sähköllä käyvä startti, sitä ei ajomoottoriksi lasketa, eikä startilla siirtäminen ole ajamista hybridiautolla :wink:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei taida ihan lahjoitustavaraa olla:
    www.japanmoottorituonti.fi

    HDJ80 vm. 1995 4.2 td
    - Moottori 1HD-T turbo
    - Aj. 138 000km
    - Hinta 6250 €
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest


    Joo ja Patrolin mylly taas :
    - Moottori TD42
    - Aj. n. 100 000km
    - Hinta 4920 €


    Eli jos tuolta koneen ostaa, niin ei ihan ilmaiseksi alkuun pääse :O

    Elämä on kallista ja säästämään pääsemisestäkin pitää maksaa :(
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    [qu?[/quote]

    Ei tosiaan voida. Hybridit on hauskoja ja eikö yksi hotroddaamisen perus ajatus ole olemassa olevan tekniikan updeittaaminen paremmalla...

    Eli Toyotaa keulalle vaan :rotfl: :rotfl: :rotfl:[/quote]

    Tarkasti ottaen hybridi on sellainen ajopeli, jossa on sekä polttomoottori että sähkömoottori, joita käytetään etenemiseen joko vuoroon tai yhtäaikaa.

    Hybridi ei siis ole sellainen auto, jossa on erilainen polttomoottori, kuin alkuperäisessä autossa on ollut, eikä pelkällä pottomoottorilla kulkeva auto ole koskaan hybridi, sillä vaikka jokseenkin jokaisessa polttomoottorissa on sähköllä käyvä startti, sitä ei ajomoottoriksi lasketa, eikä startilla siirtäminen ole ajamista hybridiautolla :wink:[/quote]

    All right smartass, meneekö väittelyksi? Tuo on ehkä viherpiipertäjien tämän päivän näkemys ja käsitys hybridistä, mutta latinaa lukematta on hybridillä tarkoitettu jo kauan kauan juuri esim tuota mitä täällä kirjoitetaan ja jatketaan vaan, tämä hybridikeskustelu alkaa saamaan jo aikuisviihteen merkkejä :rotfl:
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Joo, kun noita hintoja katsoo, niin täytyy vaan edelleen pitäytyä tuossa vanhassa DX:ssä ja odotella, että joku lahjoittaa sen 6.5TD:n
     
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead


    Joo ja Patrolin mylly taas :
    - Moottori TD42
    - Aj. n. 100 000km
    - Hinta 4920 €
    :([/quote]

    huuto-netissä ois hiukan halvempi, saattaisi kohtuuhintaan irrota, loppuosat myymällä saattaa tulla melko halvaksi:

    "toyta hj60
    Kohde numero


    Myyjä 1250 (0)

    Lukumäärä 1
    Osasto Katsastamattomat autot
    Ilmoitettu 13.02.2005 13:43:53
    Sulkeutuu 27.02.2005 13:43:53
    Tai 5 minuuttia viimeisen tehdyn tarjouksen jälkeen

    Lähtöhinta 500.00 € (2972.87 mk)
    Hinta nyt 500.00 € (2972.87 mk)
    Minimikorotus 50.00 € (297.29 mk)

    Kuvaus
    mätävikaa vaihteisto ehjä 5lovinen laturi uusi ajokuntoisetrenkaat
    Tuotteen sijainti"

    Valvoja voisi muuten siivota noita huuteluita tai siirtää siihen sopivaan topiciin, meinaan kun porukka oikeesti rakentelee näitä ja tietoja ois hyvä vaihdella.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuvaus
    mätävikaa vaihteisto ehjä 5lovinen laturi uusi ajokuntoisetrenkaat
    Tuotteen sijainti"

    Valvoja voisi muuten siivota noita huuteluita tai siirtää siihen sopivaan topiciin, meinaan kun porukka oikeesti rakentelee näitä ja tietoja ois hyvä vaihdella.[/quote]

    Vois sulkee koko threadin sillä näitä rakentelee vaan pari yksinkertasta joiden kyky ei riitä edes projektin kannattavuuden laskemiseen...Tai voihan sitä odottaa ilmasta hyvää myllyä taivaasta...
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Tässä topicissa näkyy hyvin miten yhden opettajan lausunto pitää paikkansa:
    nykyajan koululaiset eivät kykene erittelemään jotain asiaa ja analysoimaan sitä eri näkökulmilta. Pelkkiä yleistyksia ja omista mielipiteistä paasaamista. Kun tulee ongelmia niin pössötellään jointit tai otetaan lärvit. Sitten kun ne pääsee vallan kahvaan niin...

    Kaikki pitää olla heti paikalla mulle kaikki mitä muillakin ilman mitään ponnisteluja. Ei edes yritetä tehdä jotain itse (paitsi.. :lol: ) kun pelätään että ei osata heti ekalla kerralla ja joku saattaa naureskella.

    Imetään vain suoraan jostain valmiita ajatuksia (elokuvat, tv-sarjat, kiiltokuvalehdet :odroll: ) eikä yritetä mitään luovaa itse. Mutta toisten töitä arvostellaan noiden samojen keskenään ristiriitaisten valmiiden näkökulmien mukaan.

    Tässä nähdään miksi on jokin rakentelutyylisuunta vuorollaan aina muotia ja muille naureskellaan. Tarkotan kustomointia nyt... :wink:

    Oiskohan kellään halpaa konevikaista pikkuvalmetia, siihen sopisi joku 305 tms kasikone tai 350dx kun ei päästöjä mitata. Ja nimenomaan kilpiin, vois ajella tässä kylällä vaikka työmatkoja :p
    Löpölläkin sais ajella kun aurailee pihaa tai tekee muita maatalon töitä...
     
  12. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Ensinnäkin: en itse tekisi tämmöistä swappia vaikka parillakin kaverilla on dieselöityjä jenkkejä ollut ja tyytyväisiä ovat olleet.

    Mutta se mikä suoraansanoen riipii on että jos joku kysyy neuvoa/vinkkejä niin mikä ihmeen pakko se on edes kirjoittaa niitä vinoiluja, häh?? Jos se farmari kulkee sillä dieselillä 100000km tien päällä meitä muita ilahduttamassa sen sijaan että se makaisi pihanperillä niin onko se nyt tosiaankin niin kauheata?? Ei kaikkien tosiaankaan tarvitse tehdä asioita samalla tavalla kuin muut, päinvastoin.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest


    No siinähän se vika on kun noita swappeja 90 prosenttisesti tekee porukka mutu pohjalta niin ei niistä mitään 100 000 km kulkevia pelejä tule vaan teitä tukkivia loppuunajettuja savuttavia ja haisevia vehkeitä. Yritä siinä sitten harrastaa ja pitää amerikanmainetta yllä kun toiset sitä ehdontahdoin tuhoaa joko tahallaan tai tyhmyyttään
     
  14. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Paitsi että taitaa olla ihan muu porukka kun dieselöijät kun tuhoavat sitä jenkkiautokansan mainetta harrastamalla loppuunajetuilla ja haisevilla vehkeillään...
     
  15. venkula

    venkula 1st gear

    dieselöijille

    ihan vaan dieselöijille tiedoksi että nyt olis cummins 5.9td kaupan osoitteessa amercars.com

    vaan 2500$ rahteineen
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja yleensä "kovimmat" jenkkiautomiehet ja ns tosiharrastajat seisottavat huippujenkkejään 11kk vuodesta lasivitriinissä pumpulilla pyyhkien ja samalla ajelevat "talviautonipponilla" ympäri vuoden arvostelemassa muiden tekeleitä ja kehumassa omaansa, jota ei kuitenkaan käytetä!!!

    Tosimies ajaa ympäri vuoden millä haluaa ja laittaa sinne pellin alle mitä haluaa ja jos joku tulee arvosteleen, ni haistattaa paskat...

    .....vetää kuset tankkiin, ajaa ja rallattaa ja naureskelee kylillä, että joku hullu rakensi hienon jenkin ja upotti siihen 200 työtuntia ja muutaman kymppitonnin rahaa ja ny se ei raaski ajaa sillä, ettei se kulu ja ku se vie bensaakin 34l/100km. Ei sillä varmaan oo edes semmosta, ku kukaan ei oo nähny sen ajelevan sillä, kuhan puhuu......
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    No onhan meitä joka lähtöön. Ei ne nissancaminot ainakaan arvostusta nosta vaikka ehkä nää linttakulttuuria matkivat känniääliöt on ykkösiä. Vai olsiko sittenkin toisinpäin. Ehkä pahinpia on just noi jotka vuostolkulla harkitsee autonsa dieselöimistä nissandieselillä ja motlaa siitä jenkkiautoilijoille kun ne ei ymmärrä kuinka fiksua se mukamas on
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    "HJ:n bensakone on 250cid gm kutosen suora kopio"?

    Häh? Ainakin HJ61 bensakone on tietääkseni 305 suora kopio. Tosin suomessa niitä ei montaa liiku. Korjatkaa jos olen väärässä. -Reetu-
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Re: "HJ:n bensakone on 250cid gm kutosen suora kopio&qu

    Taidat olla väärässä.

    Jospa siellä bensa-HJ:ssä onkin se aito 305.
    Toyotalla ei noissa vanhemmissa vuosimalleissa tietääkseni ole V8 koneita vaan ne niitä F-sarjan suoria 6:sia.

    Sitten taas näissä 100-sarjan LC:ssä ja uudemmissa taas käytetään UZ-sarjan kasia, mikä taas 32 venttiilillä ei ole jenkkikoneen kopio. Toisekseen se on myös kokonaan alumiinia. Vanhaa V-sarjan V8 tuskin on käytetty mutta sekään ei ole kopio ainakaan suoraan mistään jenkkikoneesta vaikka siinä HEMI-kannet onkin. V-sarja myös alumiinia.
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    TUTKIMUS

    Nythän ne oli vasta tehneet yleis-eurooppalaisen tutkimuksen ja todenneet, että pienhiukkaset tappavat 300 000 eurooppalaista joka vuosi. Ja pienhiukkasia tulee mm. dsl-moottoreista.

    Pitää varmaan itsekin muuttaa buickki bensalle niin ei tule tapettua viattomia kanssa-autoilijoita tai itseään. :lol:

    Pitää varmaan alkaa katselemaan sellaista Land-Cruiserin F-sarjan bensiinimoottoria, vaikka sellainen 3F-E. Paperilla ainakin sen teho ja vääntö päihittää tuon 350DX:n :rotfl:

    Eikun semmoista odottelemaan lahjoituksena 8)
     

Kerro tästä muillekin!