Holley 1850 kaasutin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Loukku, 10.9.2007.

  1. Loukku

    Loukku 3rd gear

    Tossa näyttää olevan tällä hetkellä kiinne vain bensaletku ja kaasuvaijeri. Niin tarviiko tohon vielä jotain alipaineletkuja tai kickdown virityksiä?

    Takaläpät on vakuumilla ja huikka on käsikäyttöinen.


    Oon vasta tutustumassa kasien sielunelämään 8) .
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Oishan siihen hyvä laittaa alipaineletku jakajaan kiinni,mikäli sellainen jakajasta löytyy?

    Tuki sitten kaikki alipainelähdöt mitä et johonkin liitä!
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ja mopari tarvitsee toimivan kick down vivuston, mikäli ei ole full manual venttiilikoneistoa lootassa.
     
  4. WTF

    WTF Gearhead

  5. Loukku

    Loukku 3rd gear

    Jotain tollasta aavistelinkin. Tossa kaasarissa kun ei mitään KickDown vivustoja eikä ap-letkuja kiinni ole kun toi oli ameriikoissa vaihdettu. Täytyy jostain semmoset hommata.

    Kannattako tossa vetää huikkavivusto kabiiniin vai miten toi pelaa?
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Jäykällä "vaijerillahan" tuohon kannattanee huikka laittaa ja ilman muuta kabiiniista käytettäväksi!
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    ei kannata laittaa huikkaa ollenkaan, kun ei se toimi niinku sen pitäis toimia. Toi huikkahan sulkee kaasarin ilmansaannin täysin, eli se päällä ei varmasti lähde käyntiin. Se kannattaa lukita lyhyellä vaijerinpätkällä auki niin, ettei vahingossakaan mene päälle, tai koko ryyppyhässäkkä poistaa. Toimiakseen oikein, pitäis olla alipainesysteemi, joka imusarjan alipaineella raottaa ja säätää ryyppyläppää, kuten tapahtuu automaattiryypyllisissä Holleyssa, sekä myös kaikissa oikeissa käsiryypyllisissä kaasareissa. Se lähtee kyllä käyntiin ilmankin ryyppyä kovillakin pakkasilla, kun vaan osaa systeemit.
     
  8. BDF

    BDF 1st gear

    näin on tuo mekaaninen ryyppy on ihan paska itsellä on porattu tuohon läppään kaks 15mm:tä reikää ja heti kun kone hörähtää käyntiin pitää löysätä ryyppy pois että jaksaa käydä kone
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Menneenä kesänä mulla oli just tuollainen kaasari ja käsiryypyllä ja hienosti se sen puolesta toimi,kunhan sääti nopean joutokäynnin sopivaksi!
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Sulla täytyy sitten olla melkonen alipainevuoto, että se saa ilmaa. Se kun ei oikeen käy ilman sitä.
     
  11. kime2

    kime2 Gearhead

    Johan sitä on tällä iällä monenlaista vuotoa :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!