Holley 502-6 TBI kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja wiwwe, 10.4.2017.

  1. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Eli hyötyjä, haittoja, toimivuutta ja kokemuksia hakusessa?

    Kai täällä joku osaa kertoa oliko mokoman vaihdolla mitään vaikutusta mihinkään?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös toi oo ihan se perus tbi mikä vanissa, pikapissa ym?

    En kyllä lähtis vaihtamaan kaasarin tilalle enkä rikkinäisen tbi:nkään.


    Ainakin kesä ja harrastekäytössä ei oo ruiskusta ollu mulle mitään iloa. Toki riippuu mitä hakee ja minkä koneen päälle ym.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos meinaat sen orkkiksen vaihtaa tollaseen niin vakiokoneella siitä ei ole mitään hyötyä.
    Pistin tollasen kerran Olds 307 kikkaraan megan kanssa ja kyllä se toimi ihan niinku pitääkin. Siihen olis tosin riittäny gm orkkis tbi mutta just silloin ei olle yhtään käsillä.
     
  4. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Myyntipuheiden mukaan olis joku mieto nokka vaihdettu ja world Productsin rautakannet näky olevan paikallaan, en vaan enään numeroita muista että mitkä ne oli.

    Prommi on noille muutoksille tehty, kuulemma...

    Ja 350tbi kyseessä.

    Putkisto olis tarkotus rakennella jahka kerkiää.

    Sitä tässä haen takaa että onko tosta mitään persdynossa havaittavaa hyötyä muuta kun tyhjät taskut ja kevyt lompakko vai kannattaako tehdä jotain muuta..

    Nimimerkillä jotain on aina pakko touhuta :poff:
     
    Muokattu: 10.4.2017
    PauliR tykkää tästä.
  5. PauliR

    PauliR 3rd gear

  6. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

  7. puna niska

    puna niska Gearhead

    Kannattaa miettiä tota siltä kannalta että jos jatkossa haluaa tehdä vielä jotain voimavarojen lisäämiseksi niin se tahtoo mennä haastavaksi minkä hyvänsä TBI:n kanssa.
    Kasipisteruutta ja EBL tai mega ohjaamaan vois olla harkinnan arvoinen.
    Mutta tosiaan miten pitkälle ollaan menossa? Ja millä budjetilla?
     
  8. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Ympärivuotisena käyttöautona tuo pysyy joten ei kovin pitkälle olla menossa, aina voi jotain pientä piristystä koittaa väkertää ja budjettia en oo edes miettiny, kaikki liikenevä rahahan noihin yleensä tuppaa menemään :rotfl:
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Saakos tuohon päälle käypää holleyn sniperiä? :D Vai onko aina 4bbl imariin?
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    305 Tbi Camaro meni varttimailin muutaman tuhannesosan alle 14sekkaa pikku "säätöjen" jälkeen mutta toi läppärunko oli orkkis.
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Asentelin #502-6 Holikan ensimmäisen kerran jo vuonna 2000 - 01...sen jälkeen ollut käytössä kahdessa autossa.
    Virtaukseltaan luokkaa 670cfm kun se vakio 220 Rochester virtaa n.420cfm...vakio 454 TBI virtaa samat 670cfm, mutta Holley on muotoilultaan parempi.
    Regu säädettävissä kunhan poraa suojatulpan pois ja säätö kätevästi yläpuolella, säätöön riittää että ottaa putsarin kannen pois.
    Jos ei tykkää noista Holikan suuttimista (ei sinänsä mitään vikaa), niin tilalla voi käyttää vakio TBI GM/Rochester suutinrunkoa suuttimineen.
    Käyttöönotto kannattaa tehdä prikulleen ohjeen mukaan...samoilla asetuksilla toiminut minulla toistaiseksi autossa kun autossa mitään muuttamatta, mitä nyt kokeiltu erilaisia bensanpaineita.

    Imusarjan imuaukot kannattaa suurentaa heti 2.00" tai kaasari sitten imusarja sopivalla adabteri levyllä tai Holley Pro Jection imusarja tai muu aftermarket imusarja 2.00" aukoilla.
    Se mukana tuleva kartio tbi-tiiviste on ihan...turhake ellei käytä vakioimusarjaa vakioaukoilla = ei mitään hyötyä.

    Vakiomoottoriin ei sinällään vaikuta paljonkaan, etenkään jos ne imusarjan aukot vakiot, mutta virikoneessa suuremmasta virtauksesta ja helposti säädettävästä bensaregusta on takuulla jotain hyötyä.

    Ollut sekä lievästi pistetyssä, että aivan vakiossa 5.7 TBI koneissa, lastuna tätä nykyään GM:n oma ASDU...tuntuu vakio Crate L05 5.7 koneessa Edelin peltisarjojen ja tehoputkiston kanssa toimivalta yhdistelmältä pikkarissa, kun välityskin on lastun mukainen 3.73:1.

    Kohtuu kallis ostaa täkäläisestä vauhtikaupasta, joten kannattaa harkita eBay:ta tai jos jostain löytyy vaikka 454 TBI.

    Ihan hyvä kampe sinänsä, onko järkeä vai ei, jää sitten punnittavaksi :odcool:
     

Kerro tästä muillekin!